![]() |
gekneusde poot
ik zit dus met un probleempje
ik weer us mun voet gekneusd:o en ik heb vrijdag een gala, en aangezien ik geen zin heb om weer een feest langs de kant te zitten:( wou ik vragen of iemand toevallig wat tips weet om het wat sneller over te laten gaan... alvast bedankt. |
Rust zal je redden.. :)
XxX |
ja verdorie,
tis al anderhalve week geleden dak dat ding gekneusd heb en dat ding heeft wel genoeg rust gehad. IK KAN DAAR NIET MEER TEGEN OK. sorry voor mijn rare vaagheid... ben niet helemaal mezelf. zal wel iemand anders zijn ofzow. |
arnica proberen. en daarna wel heel voorzichtig aan doen en een extra stevig geval om je voet enzo.
arnica is van vsm. misschien helpt het, ik vind het iig erg goed spul. |
tnx :)
|
Stevig inpakken, rust en een zalfje halen.
|
Toen ik mijn enkel had gekneusd, toen zei de arts dat ik zo snel mogelijk weer moest proberen te lopen. (Ik had er een verband omheen.) Het was op een zaterdag gebeurd met voetballen. Ik heb toen 5 dagen met krukken gelopen. Echter op de donderdag erna heb ik heel voorzichtig geprobeerd er weer op te gaan staan. Dat vond ik heel eng, omdat je bang bent dat je er zo weer doorheen zakt, maar het ging goed. Die dag heb ik de hele dag geoefend met lopen om de tafel en aan het eind van de dag ging het best goed. Echter je moet het niet overdrijven. Je moet het niet weer overbelasten. Wat wel belangrijk is, is dat je het in beweging houdt, want dan geneest het sneller. Er stroomt namelijk meer bloed langs je cellen die afvalstoffen kan afvoeren en bouw/herstel-stoffen kan aanvoeren.
Mijn tip: wel in beweging blijven, maar niet overbelasten! Als je vrijdag gaat, moet je gewoon proberen te dansen, maar weer niet overbelasten. Wel tussendoor rust geven dus. Maar voor vrijdag (vandaag dus) wel goed oefenen met lopen en zo je spieren dus loshouden. Groeten Mark |
en let ook op je schoenen, geen hakken is het best.
|
zeker, anders kan je zo weer door je enkel gaan ofzo..
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:31. |