![]() |
Was Het Maar Een Droom
Was Het Maar Een Droom
Jou verliezen doet ons heel veel pijn Soms wou ik dat je er nog was Ik zie je handen voor me Eens zo vaardig nu zo stil Soms denk ik ‘dit is allemaal een droom’ Een boze droom Een droom waar ik uit wil ontwaken Zoveel woorden, zoveel dingen Als je toch een wist wat ik je nog zeggen wou Voor mij ben je te vroeg heen gegaan Het was nog niet eens je tijd Was het maar een droom Helaas, het is een boze droom Een droom waaruit ik nooit zal ontwaken zoveel anderen, zoveel mensen… Mensen die ik het gun om kanker te krijgen Maar dat zal wel nooit gebeuren Wat in deze doom heb ik niks Niks te zeggen.. totaal machteloos Wat is het klote om geen macht te hebben Klote om in deze droom nergens de baas over te zijn Hier voel ik me net een slaaf Een slaaf die niks te zeggen heeft En alles maar moet nemen wat er gebeurd Ik wil ontsnappen, Ontsnappen uit deze gevangenis Ik wil het wel, maar kan het niet… Waar is toch de deur, De deur die mij vrijheid geeft! De vrijheid om te ontsnappen Te ontsnappen en te ontwaken uit deze droom. Is er dan niemand die mij kan helpen, Helpen uit deze illusie, deze droom Maar dat kan niet want, Ik zit gevangen, Gevangen in een gevangenis zonder muren Zonder muren en zonder die ene deur….. Telkens wanneer ik je foto zie wordt ik herinnerd Herinnerd aan jou en aan de waarheid Die o zo keiharde waarheid De waarheid dat ik nooit meer zal ontwaken Ontwaken uit deze droom… Tis een gedicht (als je het zo kunt noemen tenminste) dat ik heb geschreven nadat een oom van me is overleden aan de gevolgen van de slopende ziekte "Kanker" :s . Ben benieuwd wat jullie er van vinden |
ernstig. (vooral al die verwijten en verwensingen)
Het is denk ik goed dat je je gedachten op papier zet. Gedicht-technisch ( :eek: ) zit het wat minder in elkaar, maar ik denk dat dat hier niet zo van belang is. Sterkte met het verwerken ervan, Michel |
Dit soort gedichten kan je beter op psychologie posten, het gaat hier niet om de taal technische kant van het gedicht maar vooral om de inhoud. Maar dat kan een mod beter beslissen.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13. |