![]() |
[Systeem] Is dit een goede koop?! Dell DimensionTM 2400
TECHNISCHE INFORMATIE
Processor Intel® Celeron® Processor 2.60GHz Besturingssysteem Microsoft® Windows® XP Home, Microsoft® Works 7.0 Geheugen 256MB+256MB gratis= 512 MB geheugen Monitor DellTM 17" Value CRT beeldscherm Harde schijf 80GB IDE harde schijf (7.200rpm) Optisch station 48x CD-RW/DVD Combo Drive Grafische kaart Geïntegreerde Intel® Extreme Graphics Service 1 jaar garantie Collect And Return On line-aanbieding Gratis bezorgd - waarde 89,- (incl. BTW) 499 Euro Ik wil er vooral op internetten/school. Maar misschien ook wel eens een spel. Zou UT2004 hier b.v. op draaien evt. met nog een nieuwe videokaart? Ik had graag wat tips over deze aanbieding of wat commentaar. |
nieuwe videokaart idd, geluidskaart zal ook wel geintegreerd zijn, dus ook een nieuwe geluidskaart!
graphische kaart (goeie kwaliteit) ong. 300-400 € Geluidskaart (goeie kwaliteit) ong 250 € dus je pc kost opeens 1000 euros :D |
Nee, dat is absoluut geen goede koop. Niet doen, voor een paar honderd euro meer zet je zelf een systeem in elkaar dat rondjes fietst om die Dell...
|
Dell is goied voor een goede prijs..
Alleen dit systeem vind ik niks.. Celeron is niks, geintegreede videokaart is niks Windows XP home is niks Combi drives vind ik niet handig, zeker niet als je een cd wilt copieren De hdd is voor mij te klein :D:D |
Dat is inderdaad behoorlijk bagger. Check deze systemen eens:
http://www.fluffles.net/computers/ha...advice/systems |
Ok, duidelijk.
|
Zoals gezegd: total crap. Dell maakt goede computers en je kunt er rustig éen kopen als je geen zin hebt in zelfbouw, of niet koste wat het kost nog nét die 5% extra performance uit je budget wilt persen.
Er zijn wel wat hoofdregels te geven voor elke aankoop. Zo moet je nooit een Intel Celeron-processor kopen. Die zijn gewoon onacceptabel traag en eigenlijk overbodig in de huidige markt. Ga altijd voor een échte Intel Pentium-4 of een AMD Athlon XP. Verder zijn geïntegreerde grafische chips vrijwel altijd te langzaam om spellen als UT2004 fatsoenlijk mee te spelen. Wil je dat soort spellen draaien, dan moet je toch echt denken aan minimaal een Radeon 9600 XT, liever nog een Radeon 9800 Pro. Die laatste kost je wel wat, maar dan heb je wel de beste bang-for-your-buck op dit moment. |
Dell kiest altijd voor Intel, dat maakt de keuze hiervoor al een stuk minder aantrekkelijk; voor Value-computers is AMD Duron dé beste keus. Voor high-end gaming moet je echt voor de AMD Athlon 64 gaan. Alleen voor mainstream en Workstation taken zal Intel dan wel een redelijke keus zijn.
Overigens kun je bij diverse webshops waaronder Gistron €25 meer betalen waardoor zij de computer geassembleerd versturen, dus dan hoef je het zelf niet meer in elkaar te zetten, mocht je dat eng vinden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:30. |