![]() |
spreekbeurt
hallo
ik moet volgende week 2 spreekbeurten houden voor engels moet hij minimaal 3 min lang zijn voor duits moet hij minimaal 5 min lang zijn het mag over alles gaan behalve over jezelf wie heeft er een idee voor mij waar ik het over kan houden? groeten, tom |
-> Moderne Talen
|
Citaat:
zal wel effe naar denken. |
Hoe oud ben je ?
dat maakt het makelijker om je een onderwerp te geven. |
mischien over de bermuda driehoek, over de methaangasbellen.
|
Maar 5 minuten??? da's echt kort!!! Ik moest (ja dat was dan voor nederlands) een spreekbeurt houden van 20-25 minuten (waar ik achteraf dan weliswaar 30 min over deed maar toch).
Ik zou zeggen; let niet teveel op het onderwerp, maar vooral hoe je het brengt. Doe het gewoon alsof je het aan bv. je beste vriend vertelt. Als je niet gelooft dat het onderwerp totaal niet belangrijk is: De spreekbeurt die ik hield ging over POEP! (het was dan ook meer een statement-kwestie, maar ik had wel mooi een 8.3) In zo'n korte tijd kan je wel vertellen hoe een broodje wordt verteerd (van mond naar kont om het grofweg te zeggen) Erg leuk en als je er wat bij mag gebruiken kan je zo'n pop van bio erbij halen en zit je helemaal gebakken! |
Citaat:
Bij mij zou het zeker aanslaan, als ik punten zou moeten geven! @ TS: Maak het jezelf qua taalgebruik niet te moeilijk; als je teveel moet denken aan wat je zegt, komt het niet natuurlijk over. Succes ermee! |
5 minuten heb je zo vol, echt waar :)
neem een onderwerp waar je ooit al eens een presentatie (in het nederlands ofzo) over gedaan heb. gebruik goed te begrijpen korte zinnetjes, en oefen vooral op je uitspraak. want het gaat er denk om dat men begrijpt waar je het over hebt en dat je uitspraak goed is (dat iig meer dan WAT je daadwerkelijk verteld aangezien het voor een 'vreemde taal' is). succes ermee. |
3 minuten engels??? :rolleyes:
5 minuten Duits Wat is het nut hiervan :| Jams |
Een stad, een hobby, een dier, ...
|
oke
bedankt allemaal ja, het gaat vooral over de uitspraak en over de grammatica enz. ik zelf ben 16 jaar oud en zit in HAVO 4 het moet ook alleen een spreekbeurt worden, dus geen grote presentatie met foto's enz. maar toch bedankt allemaal. wie nog tips heeft, ze zijn van harte welkom. |
Hou je spreekbeurt gewoon over je (verzonnen) huisdier. :confused: Zo moeilijk is dat toch niet?
|
huisdier, hobby, computer, mensen die je kent, anekdote,...
|
Vorig jaar in 3 havo moest ik ook een spreekbeurt voor duits doen, maar dan wel minimaal 15 minuten :eek:
Vertel gewoon over iets waar je wat van afweet, zo deed ik mijn spreekbeurt over Friedrich Nietzsche :P Goed, alleen zijn biografie kwam ter sprake, maar dat terzijde :P |
Citaat:
|
Zorg vooral dat je bijvoorbeeld goed de klas inkijkt en niet telkens naar de tafel waar je bijstaat, het plafond of naar buiten kijkt. Dat kost je waarschijnlijk punten... tenminste dat is bij ons altijd zo... enne een onderwerp wat je zelf leuk vind is altijd makkelijker omdat je daar makkelijker over verteld omdat je het zelf leuk vind...
|
een leuk onderwerp is over parijs en londen ofzo.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57. |