![]() |
Muggen
Och, de muggenperiode is weer begonnen. Ik ben bijna heel de nacht wakker gebleven, omdat een of andere mug héél stoer zat te doen :mad: . Ik ben van plan om me vandaag te bewapenen, om zo tot goede nachtrust te komen en niet leeggezogen te worden :evil:. Hebben mensen nog tips voor mijn oorlogsuitrusting :p ?
Oftelwel, wat is de beste manier om van die irritante muggen af te komen ? Barst hier maar los met je ideeën, ook serieus antwoorden graag :) ..... |
Met mijn jarenlange ervaring kan ik zeggen: een klamboe werkt het best :o
|
Ik heb er in de winter altijd meer last van dan in de zomer..
Ik doe er nooit zoveel aan, het enige dat irritant is, is als ze om je hoofd gaan zoemen (n) Als ik een muggenbult heb, dan zorg ik dat ie stopt met jeuken :) |
Euhm, nou, hor voor de ramen ofzo. :s
En volgens mij zijn der ook wel van die spraytjes enzo, maar voor de rest heb ik er ook geen verstand van hoor. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Muggen?
|
Ik smeer m'n kamer in de zomer onder het anti-muggenspul en vaak blijven ze dan wel weg.
|
Ik heb nou niet echt het idee dat zo'n spray werkt, heb ik namelijk vaak genoeg gebruikt :s.
Is zo'n elektrische muggen- vliegenmepper niks :p ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hor/klamboe werken duidelijk het beste.
Al die sprays/creme's etc. werken voor geen meter. Ik had altijd het gevoel dat het daardoor alleen maar erger werd. |
Citaat:
Maar je eigen bewapenen met de liefde voor kleine diertjes helpt ook niet. Die muggen mogen me best prikken, maar niet tijdens me nachtrust :p . Er is dus niet sprake van wederzijds respect, en dan vind ik het toch echt wel een goed idee van * Kim El * om de elektrische muggenmepper tevoorschijn te halen :cool: |
Van dat dunne gaas voor je raam spannen (y)
en als ze er al zijn, dan gaan ze vanzelf weg na een dag ofzo. |
Jah, die muggen mogen me best steken maar niet op mijn kop en ook niet als ik wil slapen. :(
|
Een hor, klamboe en heel veel anti-muggenspul!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
gewoon als het raam open staat, zo'n piepding in het stop contact, werkt weg en als die mug doof is um met een gif spuitbus slopen.
|
Citaat:
|
die ga ik elke nacht achterna in mijn boxershort en met een dagblad in de hand :mad:
|
Voordat je gaat slapen even rondkijken en doodslaan, is wel zo effectief! En je ramen dichthouden als het donker wordt. Dus niet dat als je het licht aandoet dat ze met hordes tegelijk binnenvliegen.
|
Je kan ook zo'n citroenkaars aansteken. Is of de mug weg of jij omdat je er zelf niet tegenkan (y)
|
Ik ben ook altijd de klos met die beesten :( Het is niet zo erg dat ze bijten, met een mugge(n?)bult kan ik wel leven. Maar ze houden me wakker, dat is irritant.
|
Volgens mij vinden ze mij niet lekker, ze pikken mij nooit :)
|
Citaat:
ik heb er ook veel last van. ik heb een tijd een klamboe gehad, maar die zat binnen de kortste keren vol gaten en had bij mij dus echt geen enkele zin.... nu gebruik ik een of ander citroenspul dat ik op mn kussen doe, en dat helpt wel.... maar meestal word ik toch wel wakker van het gezoem, en dan ga ik er met een vliegenmepper achteraan. dat werkt het allerbeste (niet voor je nachtrust, maar toch) |
Ik heb zo'n net ding over mijn bed heen. Dat werkt wel. verder zijn ze eigenlijk weinig geïnteresseerd in mijn bloed.
|
Citaat:
|
Niks, ze gaan vanzelf wel weg.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het licht niet aan laten staan als de ramen nog open zijn.
|
klamboe, en zelf vang ik spinnen, en die laat ik dan door mijn kamer rennen, om webben te maken tegen de muggen. Als het dan herfst is de stofzuiger erdoor en klaar is kees
|
ik heb er nooit last van... af en toe misschien 1, maar verder nooit
|
een doorgesnede citroen bij je bed leggen
|
Citaat:
Ik heb trouwens nooit last van muggen, ben in heel mijn leven 2 of 3 keer gestoken. Heb een hor en een klamboe, maar die heb ik pas sinds kort. |
Ik heb een hor voor mijn raam en een soort van vliegengordijn voor mijn deur. Eigenlijk heb ik bijna nooit muggebulten. (y) :)
|
Op de één of andere manier heb ik in Nederland vrijwel nooit
last van muggen, en als het al zover is, bezorgt de muggenbeet me weinig tot geen last ed... In het buitenland is het echter wél vaak feest. :s |
Citaat:
|
een klamboe.. en ik heb een hor. maar ik kan toch niet slapen totdat die beesten dood zijn, ik kan namelijk niet tegen het gezoem.
dus voor mij is een opgerold tijdschrift mijn hulp middel (y) |
ik heb zo'n lampje en ik zet mijn overijverige poezen Pien en Zus in mijn bed :D you can't fuck with them, they're natural born killers.
|
Ik probeer me in te leven in die mug, zodat hij mij niet opmerkt als ik met een grote mepper achter hem ben opgestaan. :evil:
|
Citaat:
|
Citroengeur vinden ze niet lekker...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15. |