![]() |
bij openBSD installatie gehel HD aan openBSD toegewezen
maar installatie ging fout dus ik wil nu win95 erop zetten maar hij wil de HD niet lezen
Citaat:
ik hbe met fdisk al gewerkt en loste niets op |
Dit hoort op S&M :)
Fdisk 'm met OpenBSD fdisk. Verwijder alle partities. Write .Restart. Fdisk in MSDOS. Klaar :) |
of gebruik een diskette waarvan je kan booten met een lowlevel format utility erop. dat werkt wel (had hetzelfde met mandrake)
|
Citaat:
Daar moet je mee oppassen. Als je een low level format verkeerd uitvoert kan je een IDE schijf weg gooien. Veiliger is het om een disk wipe util te gebruiken die sector voor sector nullen op je disk schrijft. Deze bijvoorbeeld: http://www.east-tec.com/dsksanit/index.htm -Desecrator |
k heb een diskette met een troubleshoot proggie erop. inclusief lowlevel format, werkt perfect. hoe zou je die trouwes verkerd kunnen uitvoeren???????????????
|
orin84 is wel into low level formats...
wat het precies inhoudt weet ik niet; maar volgens mij is het niet nodig; kun je met behulp van (de goede) fdisk altijd je hdd aanmelden en als je hem dan gewoon formatteert is hij redelijk leeg en bruikbaar |
Citaat:
Maar nog even gezocht, de low level format van de huidige software is helemaal geen low level format :) Bij een echte low level format wordt namelijk de sector indeling van de disk bepaald. De huidige software doet dat dus niet meer. De software van tegenwoordig doet gewoon een zero fill, net zoals een disk wipe util. Als je echt gaat low levellen reken maar dat je dan precies de juiste sector indeling moet opgeven anders is je disk echt DOOD. -Desecrator |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12. |