![]() |
Kiezen??
Hey!
Ik heb een probleem; namelijk het volgende: Ik ben de afgelopen jaren vaak gepest omdat ik volgens sommige mensen op een man leek i.p.v wat ik ben (een vrouw). Ik zat hier altijd niet zo mee, maar zo opeens in oktober 2003 kwam er iets ter sprake met een docent die ik alles heb verteld wat er speelde waarom ik vaker alleen was dan anderen enzovoort! Sinds enkele maanden heb ik een hele hechte band met een lerares van me opgebouwd maar ik durf haar het niet te vertellen maar zij is eigenlijk de enige die ik vertrouw en ze wil me helpen alles te verwerken zodat ik me weer wat beter kan concentreren op mn studie, mijn cijfers zijn wel goed alleen lig ik niet lekker in mn klas met 21 jongens en twee meiden. Die lerares heeft me meerdere opties aangeboden: 1. mijn verhaal met haar delen zodat zij mij kan helpen, maar ik wil er juist niet met mijn problemen op zadelen. 2. er een derde bij halen van binnen de school, zit ik ook niet om te springen wegens slechte ervaringen. 3. prof. hulp, dat zie ik al helemaal niet zitten. Myn vraag aan jullie is hoe zouden jullie dit doen??? |
Je zegt het zelf al 3 niet.
|
Ik zou denk ik voor 1 kiezen, je vertrouwd haar en ze biedt hetzelf aan.
|
Citaat:
|
Maar dan zadel ik er haar ermee op toch? Straks gaat ze er over nadenken enzo, ze is al zo stress gevoelig? Het was eigenlijk ook mijn keuze maar ja kiezen??? is moeilijk!
|
Citaat:
|
Citaat:
Ga dan voor keuze 2. |
Nee, ik denkt niet dat ze het moeilijk krijgt maar ik weet het niet zo het is soms echt een flap uit tegen over anderen! en dan heb ik mn klasgenoten nog als ik alleen maar even een half uurtje met der heb gepraat dan komen zij al weer van: heb je alles er ff weer uit gegooid bla bla bla!
Dat vindt ik eigenlijk best wel kl*te! |
Citaat:
|
Je zegt zelf in je eerst post dat je een lerares alles al hebt verteld? Zij vroeg er om en dan is het toch niet meer dan logisch dat ze het niet erg vindt als jij met haar praat over je problemen!?
|
Citaat:
|
wil je het haar nou niet vertellen omdat je haar er niet mee wilt opzadelen of omdat ze een flapuit is en je bang bent dat ze het verteld? of allebei? of zoek je nu een excuus? omdat je in de ene post dit zegt en in de andere dat?
na je eerste post gelezen te hebben denk ik 'optie 1' waarom niet de anderen? bij optie 2 betrek je er NOG een persoon bij, die dan weer iets van je weet, dat maakt je kwetsbaar (ik zeg je, ik bedoel 'mij' want ik spreek vanuit mijn gevoel). optie 3 is heel drastisch, en ik weet niet wat er verder aan de hand is ed, daarom ga ik in jouw geval niet gelijk voor optie 3, omdat ik je problemen niet ken... Ik zou voor optie 3 gaan als; - ik merk dat die andere lerares me niet verder kan helpen - ik met een persoon wil praten die onafhankelijk is en me verder niet kent liefs, wen |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:58. |