![]() |
Examen maken met gebroken pols?
Een vriendin van mij heeft vandaag d'r pols gebroken. Of eigenlijk: er zit een scheurtje in haar pols.
Maar het effect blijft hetzelfde: haar arm zit in 't gips en ze kan er niet mee schrijven. En ja, het was dus haar schrijfhand. Hoe kan zij nou d'r examens gaan maken? Zijn hier speciale regels voor? En zo ja, moet ze het ergens melden? De school zit dicht tot maandag, dus hoe moet dat dan? Wie kan me / haar helpen? |
Decaan bellen!
Overigens lijkt het me knap moeilijk om voor zoiets een oplossing te vinden... :s |
ja, ze gaat morgen de directeur bellen.
maar ik ben benieuwd of er niet ergens al iets vast staat... er zullen toch vaker mensen zijn die hun schrijfhand niet kunnen gebruiken? |
Citaat:
|
dat wordt dus een 3 daagse spoedcursus hoe leer ik met mijn niet schrijfhand te schrijven
|
Met computer of mondeling oid, lijkt me... Zullen vast wel regels voor zijn.
Heeft ze geen nummer van haar mentor oid? Of de directeur idd. |
Nou, zoals ik al zei gaat ze dus morgen de directeur bellen (onze mentoren zijn niet zo geweldig en de directeur is voorzitter van de examencommissie).
met links schrijven lijkt me geen optie. Computer misschien wel. Ze msnt nu ook, dus dat lukt wel met één hand. |
engels en duits zijn misschien nog te doen... grootste gedeelte is mk-vragen... en de open vragen die je hebt zijn ook vaak citaten. (schijf het eerste en laatste woord op). heej, maar laat je nog ff horen als je weet hoe dit nou opgelost moet worden. ben wel nieuwsgierig.
|
Citaat:
|
volgens mij kan ze dan een laptop krijgen, iemand bij ons op school heeft zo'n verschrikkelijk handschrift dat ie ook een laptop heeft, en een aantl dyslecten ook.
|
Citaat:
zal dan wel in kladblok gedaan worden ofzo. |
Ze heeft vanmorgen de directeur gebeld en daar is uitgekomen dat ze d'r examen met een laptop mag maken.
Ze zit dan in het docentenkamertje van onze gymzaal, dus niet bij ons. Spellingscontrole bij Nederlands is uiteraard niet toegestaan. Dus ze is nou hard op msn aan het oefenen met links typen ;) |
Gelukkig (Y)
|
Ik ken iemand die ook moeite heeft met langdurig schrijven.
Normaal werkt deze persoon met een laptop. Ook tijdens de toetsweken en de schoolexamenweken. Nu heeft hij 2 docenten toegewezen gekregen die alles voor hem gaan opschrijven ("nou moet ik opletten of ze het niet fout schrijven", zei die nog), want een laptop schijnt fraudegevoelig te zijn. Wat ik ook heb gehoord is dat iemand in het ziekenhuis lag, en daar examen moest maken. Deze persoon kreeg ook 2 docenten toegewezen. Dus die heeft examen gedaan in het ziekenhuis. Ik raad je aan om contact op te nemen met het examensecretariaat. edit: oh ik had niet gezien dat t al opgelost was :bloos: |
Citaat:
En een laptop zal inderdaad wel fraudegevoelig zijn, maar ik neem aan dat er gewoon een docent bij haar komt te zitten en er dus 1 op 1 surveillance is. Dan kan ze natuurlijk nooit frauderen. Het lijkt me wel heel raar als je een leraar moet citeren en die schrijft het voor je op... maar toch is dat ook wel een oplossing ja. |
Een vriend van mij heeft in de examenweek zn pols gebroken en die mocht de rest van zn examens met de staatsexamens mee doen in augustus dus...
|
Citaat:
Maar hoe zit dat dan eigenlijk? Want de staatsexamens zijn toch gewoon gelijk met de onze? |
Ik heb niet alle posts doorgelezen, dus misschien is dit al verteld.
Wanneer iemand zijn/haar arm in het gips heeft, krijg je volgens mij langer de tijd voor 1 examen en je mag het op de computer maken. Er staan dan wel, dit weet ik niet meer helemaal cker, 2 mensen je op de vingers te kijken. Namelijk: je leraar en ene gast van de inspectie. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:56. |