![]() |
Duits 1,2
Duits 1,2 op dinsdag 1 juni.
- Kijken jullie ernaar uit? - Gaan jullie er hard voor oefenen en is dat ook echt nodig? - Wat wil je voor cijfer halen en wat sta je nu? Ik sta nu een 7.2 ofzo, en ik wil graag een zes op mijn tekst halen, dan ben ik tevreden. Hard oefenen doe ik denk ik niet, maar ik ga nog wel wat teksten maken vantevoren. |
Mijn docente Duits en ik liggen elkaar al 6 jaar niet. En daar heeft ze me met me mondeling en brief behoorlijk op afgerekend.
Ik sta een 6.0 en moet dus een 5.0 halen, wat ik echt hoop te halen! Ik heb een paar teksten gemaakt uit de examenbundel (al weer n hele tijd terug) en die gingen opzich wel redelijk. Sommigen ook weer niet. Echt zwaar klote dat we wis en du op 1 dag hebben trouwens..! |
Ik heb wiskunde (b1) aanstaande dinsdag al :s! Duits is echt een vak waar ik me hélemaal geen zorgen over maak, met de oefenexamens die ik tot nu toe maakte heb ik altijd tussen de 8 en 9 gehaald... en bovendien had ik voor m'n mondeling een 9! (dat had ik écht he-le-maal niet verwacht, maar ik ben er wel heel blij mee...). Dus, als ik een 7 haal ofzo sta ik een 8 gemiddeld :). (Één van de weinige vakken waarvoor ik zo hoog sta, op literatuur na.)
|
Ik sta met Duits een 7.5, de luistertoets had ik heel goed gemaakt maar mondeling en vooral de brief waren minder. ;) In teksten ben ik doorgaans wel goed, gem. 7.5-8.5 of zo, dus ik heb er alle vertrouwen in, ik denk ook niet dat ik me nog echt ga voorbereiden of zo.
Een negen als eindcijfer halen is nog mogelijk, maar dan zou ik een 9.5 op het CE moeten krijgen en dat lijkt me niet erg waarschijnlijk. Ik ga dus gewoon voor een 8. |
Ik sta een 5,6 door een 1 op mn mondeling die ik nooit heb gedaan :o
Ik wil een 6 halen, dan ben ik tevreden. Ik ga misschien één oefenexamen maken, maar ik denk dat ik er niets aan doe. Ik ga er van uit dat ik rond de 7-8 ga halen, omdat ik over het algemeen goed ben in teksten. Oh en ik kijk er niet naar uit, maar ik zie er ook niet tegenop. Het moet makkelijk voor me zijn, daar ga ik van uit. |
Citaat:
Duits sta ik een 7.1 voor, heb het afgelopen jaar amper duits gehad door ziekte van de lerares, maar ik haal denk ik wel een 7 voor de teksten. |
Ik sta een 7... heb eigenlijk nog niet geoefend, ben het ook niet echt van plan. 't Komt wel goed :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb 3 jaar lang weinig aan duits gedaan, omdat we een docent hadden die zelden naar de les kwam. Dat zie ik nou wel in m'n woordenschat...
Met het oefenen van examens heb ik een 5,6 en een 5.8 gehaald. Niet geweldig dus. Maar omdat ik slechts een 3,1 hoef te halen is het ruim voldoende en ga ik er dus niet teveel aan doen. |
Citaat:
|
Ik wil een 5,9 halen, want dan sluit ik het met een 7 af. Ik heb laatst een heel oefenexamen gemaakt en ik vond het zo vreselijk saai dat ik een hoop heb gegokt om er af te zijn. :s Ik had dan ook maar een 5,4. Ik maak morgen denk ik nog een oefenexamen en dat is wel genoeg denk ik. Wiskunde vind ik veel belangrijker.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ga voor de 9,7.
|
om duits kan ik met echt niet druk maken (sta een 7,6)
heb die dag ook wiskunde, maar daar ga ik me ook niet druk om maken (sta een 6,8) maar ga nog wel oefenen voor allebei |
Ik ga niet oefenen. Hebben we al maanden op school gedaan en veel beter word ik er niet door.
Ik sta een 6.6 dus ik hoop op een 6.4 zodat ik het afsluit met een 7 :) |
Ik begin me, na Engels, nu ernstig zorgen te maken over Duits (en ook, maar ietsje minder, over Frans...), teksten liggen me gewoon echt niet en dat is deze keer wel weer een keertje bewezen :(
Ik wil echt slagen!!! (anders kan ik volgens jaar weer opnieuw audities gaan doen.. :s ) |
ik heb dat ook wel n beetje... engels viel me zo tegen dat ik nu ook vrees voor duits en frans... ookal mag ik op beide een 4 halen... :s
|
Citaat:
ooit had ik nog een talenknobbel :rolleyes: |
k vind talen superleuk en ga er ook mee verder.... volgend jaar vertaalacademie maar ik vond engels gewoon te lang en daardoor lukte t niet... en als dta ok bij frans en duits gebeurt wordt t nog wat :o
|
Ik sta een 6.7 en ga dus voor de 6.3, want wil wel graag een 7 staan op Duits.
Omdat ik 6vwo voor de tweede keer doe, hoefde ik dit jaar bijna geen opdrachten te maken, heb dus heel veel teksten geoefend.. Niet dat ik er nu echt beter in ben geworden.. Maar ik ga gewoon proberen om maandag nog twee oefenexamens te maken en dan moet het wel lukken. Wiskunde is belangrijker, dus daar ga ik meer voor oefenen! |
Citaat:
Laten we t beste maar hopen, en hopen dat het in iedergeval BEGRIJPBARE teksten zijn. |
Ik sta een 5.4 dus ik moet sowieso een 5.6 halen. Vandaag heb ik de herexamen van vorig jaar gemaakt en daar kwam ik uit op een 7.3 ofzo, dus dat is opzich wel goed voor mijn zelfvertrouwen. :)
|
Het wordt echt te saai. En nee ik ga niet meer oefenen, stond voor Duits 1 een 8,7 ofzo dus dat gaat wel lukken. Sta nu een 6,7 voor Duits (5,8 voor mondeling en opstel, 8,5 voor luistertoets, dus Duits-Nederlands is geen probleem, maar andersom...). Wil graag een 6,3 halen voor een 7, moet wel lukken, heel misschien zit er zelfs wel een 8,3 in, maar daar geloof ik toch niet echt in :)
|
ik denk dat het wel gaat lukken, hoewel het na een week wiskunde wel een beetje als chinees eruit ziet:s
maar nog even een oefenexamen maken morgen en dan moet het lukken :) |
Zo, ik had een 7.1 op proefexamen :)
|
Citaat:
|
engels was te lang en er waren mensen aan het heien.
zelfs ik kan me niet concentreren met die herrie.... raar he ?;) |
Dit gaat net als engels ook een 5 worden. :(
Moet een 4,5 halen om een 6 te staan.. maar ik heb wat teksten geoefend en die gingen niet bepaald goed. Ik weet nu al dat ik weer in tijdsnood ga komen. En daar achteraan ook nog is wiskunde. Echt slim om 2 profielvakken op 1 dag te doen. (n) Snap niet waarom ik C&M heb gekozen.. :| |
Talen (y) (y) :D
alleen je kunt niet rustig die examens maken t moet allemaal snel snel snel waardoor t ook bij mij vaak niet super gaat... jammerlijk :o |
hm, ik ga zo nog maar es een examen maken..
tot nu toe had ik een 5,2 en een 5,5 op de examens die ik geoefend heb.. :mad: natuurlijk waren er verzachtende omstandigheden en moet ik ook een 5 halen maar toch.. op oefenexamens moet je tog een 6 kunnen halen omdat je het thuis zonder druk doet!! |
k had gister thuis een 6.5 en k moet een 4 halen.
maar op engels had k thuis een 7.2 en dat examen ging (n) omdat ie zolang was en we herrie rondom school hadden... dus t kan nog wel misgaan:o |
Ik vind dat Duits vaak ellenlange saaie teksten heeft. Bij Engels en Frans komen vaak korte teksten voor, dat vind ik veel fijner en dat wordt ook lang niet zo snel saai. Ik kan me sowieso al niet 2,5 uur op Duits concentreren, maar hm, ik ga dadelijk beginnen met een oefenexamen, geen idee of ik hem helemaal af ga maken, maar we zien wel.
Wiskunde is belangrijker. :) |
Citaat:
Talen zijn geen probleem bij mij, maar het laatste kwartier/halfuur ga ik stressen, en verpest alles.. :s |
hm, nu had ik een 5,6.. blah.. Duits zuigt.. misschien komt het omdat ik er nooit wat aan gedaan heb dit jaar.. maar het is ook zo saai.. had ik dan het hele jaar teksten moeten oefenen?? nee.
|
Hopen da ik een 4,5 mag halen........!!!! liefst wat hoger maja ik ben geen held in Duits
IEDEREEN VEEL SUC6 MORGEN!!! |
succes allemaal morgen :)
we kunnen het! |
Morgen de lastigste vakken de vakken waar ik het laagst voor sta, Duits en Wiskunde. Maar een 5 voor beide vakken moet lukken.
Vergeet trouwens niet je woordenboek, anders ben je bij voorbaat al (bijna) verloren. :o |
Citaat:
Gelukkig was ik ruim op tijd. |
Moet een 5.4 ofzo halen...puur omdat ik een vertalingsopdracht verprutst heb.
Maar had ff een examen van vorig jaar gemaakt...dikke 7 dus moet lukken :) |
Ik ga naar bed. Veel pelzier allemaal morgen! En succes natuurlijk ook :p
|
Binnen! die was chill zeg! alleen paar vraagjes.. van gourmets gourmands en van de fuBball dinges waren stom.. maar jeej! nu nog wiskunde :(
|
ik was om 11 uur klaar :) ik heb het nog grondig kunnen nakijken en wacht op antwoorden :)
Die gourmands tekst was idd moeilijk, maar het ging voor mijn gevoel wel goed :D |
Ow, whaaa, jeej :D
Ik heb het net nagekeken, heb 38 punten en dus tussen de 7.3 en 9.1 :D |
gehaald :D
|
ik heb er maar 26 :( ik dacht dat ik het beter gemaakt zou hebben, maar ik heb die Gourmant tekst slecht gemaakt en de tweede tekst verkeerd begrepen.
maar ik zal er niet op zakken :) ik zou graag willen dat de normering 1,3 wordt :) dan sta ik een 7. maar dat zal wel niet :( |
tussen 5.9 en 7.9 (streng gerekend) :D
|
44 van de 47 dus geen 10, en dat vind ik jammer.
|
:cool: 34 punten goed!
Heerlijk, ik heb tussen de 6,5 en 8,5. Ik hoefde een 4,7 te halen. Ik ben nu echt happy. (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11. |