![]() |
[programeren] Hoe krijg ik een window in C++?
Ik zoek een simpele code die, zodra die uitgevoerd wordt, een window of een frame maakt waarin de objecten staan en alle andere uitgevoerde code (zo ongeveer hetzelfde als een java applicatie). Heeft iemand enig idee hoe dit ongeveer werkt? Ik kan niet zo erg veel vinden op Google, ben ik bang. =S
|
mss moet je vertellen waar in je programmeerd.
bijv. Borland C++ voor dos daarin een window creeren is zover ik weet niet mogelijk. Maar in Borland c++ builder heb je juist heel makkelijk een window en is daar ook voor gemaakt. Onder MS visual studio c++ is het ook makkelijk een window te maken. dus vertel anders even wat voor c++ je gebruikt. |
Ik programmeer in dev-C++ (gevonden op sourceforge), maar dat doe ik alleen maar omdat ik op dit moment nog helemaal niets wijs wordt uit Borland C++ Builder 6.0.
Ik heb liever dat ik de code regel voor regel intyp (zoals een voorbeeld om over te typen) dan een ingebouwede functie die code genereert. Dat eerste vind ik namelijk makkelijker om te leren. |
als er iets makkelijk is is het boland's c++ builder wel gewoon klikken :D
maar goed met dev-c++ moet je een resourceeditor hebben ook is wxwindows een goede uitbreiding voor dev-c++ ik werk nu met visual c en die vind ik stukken makkelijk werken , dev-c++ geeft regelmatig problemen met geinporteerde lib's succes. |
http://www.gametutorials.com/Tutoria.../Win32_Pg1.htm
win32 "proggen" valt echt wel tegen in c++. Je krijgt veel code en weinig voor terug. Alleen een leeg schermpje maken kan je rekenen op meer dan 100 regels code. Maar aan de andere kant, als je gewoon borland gebruikt dan heb je dat zo gemaakt :) (y) |
Citaat:
en daarnaast vind ik het automatisch inspringen van MSVC++ wel erg fijn :) |
Citaat:
ben nu net bezig met een nieuw programma (voro ene bedrijf) en met de nieuwe form builder schiet dat echt op. |
Citaat:
|
dat is dus het gemak van .net hier is alles veel makkelijker en overzichtelijker in opzet zeker de form builder die gekocht is van borland want dat was het zwakke punt van msvc++.
al hebben ze maar een beetje een half product afgeleverd. de code als richtextedit1->linex->add(S"dit is een string"); is geimplementeerd maar als je het uitvoerd kan het niet omdat de code er achter nog niet gemaakt is :D |
:d :d omg
|
in de WinMain:
WNDCLASSSEX wcex; MSG msg; ZeroMemory((LPVOID)&wcex,sizeof(wcex)); wcex.cbSize=sizeof(wcex); wcex.style=CS_HREDRAW|CS_VREDRAW; wcex.lpfnWndProc=Jouw wndproc; wcex.hInstance=Jouw hInstance wcex.lpszClassName="dummyclassname"; CreateWindowEx(0,"dummyclassname",NULL, WS_OVERLAPPEDWINDOW|WS_VISIBLE, 0, 0, 400, 400, NULL,NULL,hInstance,NULL); while(GetMessage(&msg,NULL,0,0)){ TranslateMessage(&msg); DispatchMessage(&msg); }return msg.wParam; in de WndProc: switch(nMsg){ case WM_DESTROY: case WM_CLOSE: PostQuitMessage(0); return 0; return DefWindowProc(hWnd,nMsg,wParam,lParam); Ik ga dr van uit dat je de naamgeving van de parameters wel kunt afleiden. Schiet me niet overhoop als er iets fout is want ik doe t ff uit mn hoofd mzl |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41. |