![]() |
X-ray
Hey, ik vroeg me af hoeveel runtgenfoto's / doorlichtingen je zou kunnen maken zonder dat er een gevaar voor kanker oid om de hoek komt kijken, of is die kans er altijd wel ? Ik heb dit jaar namelijk best veel model moeten staan ;)
|
Ik zal het maandag misschien even aanhalen, dan moet ik voor controle komen. Het hield me laatst even bezig...
|
Als je vaak bent geweest/vaak moet, dan laten ze je op een gegeven moment zo'n vest aantrekken als de mensen die de foto maken zelf ook aan hebben, volgens mij. Dat had een vriendin van mij iig.
|
Zo'n loden vest ? Dat doet niks toch, dat houdt alleen de straling tegen, kunnen ze ook geen foto's maken ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
(En EggeD het gaat toch ook juist om het tegenhouden van de straling? :confused: ) |
Nou ja tijdens het maken van zo'n foto belichten ze alleen het deel wat ze willen zien, niet het hele lichaam. Bij mij dus de borstkas. De rest wordt in dat apparaat al tegengehouden. De mensen die de foto maken hebben zo'n loden vest aan en vluchten de kamer uit als de foto wordt gemaakt. Ik wilde alleen weten of die straling niet schadelijk wordt als er zeg 50-100 foto's worden gemaakt in een half jaar.
|
Volgens mij houden ze daar wel rekening mee. Als je op het maximum aantal zit maken ze volgens mij gewoon geen foto's meer of verzinnen ze iets anders oid, dacht ik... Je zou het voor de zekerheid idd ff na kunnen vragen.
|
Het wordt in je dossier bijgehouden hoeveel foto's je gemaakt hebt, en ze gaan absoluut niet over 't maximum heen.
|
Was het maar zo zwartwit - maar ik vraag er gewoon even naar, bedankt (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:44. |