![]() |
me against the world
Me against the world
It's just me me against the world want to fight to fight for everything that's right I feel I'm standing alone alone in this big world just want to fight for everything that feels right but there is no one who wants to help I'm standing all alone it's me against the world uhm, ik weet niet wat jullie ervan vinden maar ongeveer een jaar geleden voelde ik me zo en toen heb ik dit geschreven en was het vergeten, maar nu het de laatste tijd weer niet zo heel super met me ging dacht ik eraan en wou graag weten wat jullie ervan vinden (er zitten vast een heleboel spellingsfouten in sorry daarvoor) |
Voor zover ik zie zitten er geen spellingsfouten in hoor... (moet 'that feels right' niet 'what feels right' zijn? --> volgens mij wel, in t Nl zeg je dat ook). Ik vind dat je bedoeling, je gevoel, duidelijk overkomt. Zelf hou ik niet zo van Engelstalige gedichten, maar ik vind het idee hierachter mooi uitgedrukt!
|
uhm iew. ik vind het standaard; qua boodschap, qua taalgebruik.
als je engels niet verder gaat dan dit moet je je niet wagen aan gedichten in het engels, je mist er zo veel mee. je (gedicht) komt gelijk ontzettend simpel over, omdat je niet de brede woordenschat hebt die je in het nederlands (mag ik hopen) wel hebt. je doet jezelf, het gedicht en de lezer tekort door een dergelijke standaard gedachte in het engels te willen verwoorden, in het nederlands had je er wellicht nog iets origineels van kunnen maken. |
argh ik heb zo'n hekel aan die uitspraak, 'Me against the world'. Klinkt zo hopeloos en zielig. Ok, misschien voel(de) jij je wel zo, maar ik kan me niet voorstellen wat je bedoelt met 'want to fight for everything that's right' :confused: No offence maar dit vind ik toch zo'n standaard zin. Vond je het mooi klinken, of dacht je echt: ja, ik wil vechten, voor alles wat goed en mooi is :s.
Verder ben ik het met sublime eens |
Hey, ik vind het mooi hoor.
Mensen kunnen hier alleen maar alles afkraken. Maar je uit joun gevoel wel mooi op papier. |
Citaat:
|
:) mijn woordenschat gaat wel verder dan dit in het engels ;) , maar ik vind dat je het beter simpel kan houden en zeggen wat je echt voelt dan een beetje met moeilijke engelse woorden gaan gooien waarvan toch niemand begrijpt wat je bedoelt.
want to fight for everything that's right daar draait het helemaal om en dat ga ik niet alleen zeggen omdat ik het een mooie zin vond zo voelde ik me echt. maar heel erg bedankt voor jullie opbouwende kritiek en volgende keer zal ik wel opschrijven wat ik niet voel en wat geen standaard zinnen zijn en een heleboel moeilijke woorden gebruiken :rolleyes: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03. |