![]() |
Final 3d Model.
turrets ed. zijn allemaal toegevoegd, leuk kleurtje toegevoegd for the sake of this screenshot :p (nu wil truespace alleen niet terug naar de originele, overzichtelijke kleur *grom*)
nu alleen nog de vuurpunten van de raketinstallaties toevoegen, maar omdat correct te laten werken ga ik ff hulp vragen bij de pro's. http://members.lycos.nl/durandalarw/TSschip2.JPG vanaf nu af aan geen model updates meer, misschien een mooi overzicht-iets, misschien kan ik zelfs een animatietje in elkaar draaien :) |
Waarom zijn de renders zo pixelig? Ik vind het eigenlijk nog steeds erg nietszeggend, vooral door de eentonige kleur en missende scene eromheen.
|
|
O_o
|
bob ross rulez. Ik vind dat schip trouwens ook wel mooi. Volgens mij heb je wel een beetje veel naar die modelletjes van battlefleet gothic gekeken. Is natuurlijk een pokkewerk om te doen, maar had wat meer detail in geomogen. voor de rest beter dan dat ik ooit zou kunnen maken
|
Het model zelf is wel gedetailleerd, maar het is wel jammer dat textures en een scene ontbreken. En idd is de render wat pixelig.
|
Citaat:
(is dat wh40k?) verder detail komt met de textures, ik zit al boven de 30.000 poly's :p en TS is niet je-van-het. och, je kan er leuke dingen mee maken maar het heeft een sucky renderer, en is wat beperkt qua lichtinvallen, en het is ook vrij onstabiel, gudverdegudver. eens kijken of ik ergens lightwave of max vandaan kan halen. |
*update*
beter piccie. |
Bagger, dikke koeien schijten niet eens zo..
maar ff eerlijk zeg zelf dit is toch niet af ..... Rendering als ik dit in de ruimte tegen kom lach ik me het apelazer en erm mn broer eerste reactie .... Wat is dat? |
ik heb geen goed rendering progje.
TS is niet echt geweldig daarvoor. ooit gehoord van "constructieve kritiek"? (en ik kan niet texturen, dus dat kotm niet goed :o) hoe ziet een ruimte-slagschip er volgens jullie dan uit? (de 3 dingen op de voorgrond zijn dus geschutskoepels, voor degenen die zich afvragen wat het zijn.) |
Dat was geen constructieve kritiek, dat was mijn mening.
|
Citaat:
de 1 houdt van symmetrie, de ander niet. ik hekel het toevallig, aangezien het er dan minder interessant uitziet, en dat is mijn mening ;) alhoewel dit geen "slagschip" maar eerder iets in de fregat-regio zou worden. |
Sorry dat ik dit ff omhoog schop, maar TrueSpace kan op zich best goed renderen. Wat de kritiek betreft, daar moet je je op dit moment nog niet druk over maken. Met een beetje textuur/shading heb je al best een aardig object.
Hieronder staan wat oudere afbeeldingen die met TrueSpace gemaakt zijn, sommigen heb ik nooit afgemaakt omdat ik abrupt over ben gegaan op 3Ds max. (Ik liep op het eind tegen beperkingen aan.) :) http://www.powergraphics.nl/sitepics/big/room.jpg http://www.powergraphics.nl/dfowallpapers/dfo1.jpg http://www.powergraphics.nl/sitepics/big/briefing.jpg Ik ben benieuwd naar het eindresultaat ! Ik zou bij wijze van test best wel eens een render willen maken van dit object, (in truespace.) mail anders even naar ts@clawhammer.nl |
Ik zou dat schip renderen in een ander licht, met schaduwen ofzo. Vooral de rechtse versie is, lijkt het, overbelicht waardoor je de vormen niet goed kunt zien. En een simpele context (blauwe plane met watertexture) zou wonderen doen ja.
|
Citaat:
Laat maar eens wat van jouw werk zien.. :nono: |
Excuses, ik dacht dat het een 'schip'-schip moest worden (beetje afgeleid uit overige reacties) en geen ruimtebattlecruiserjuggernautstation :)
|
Citaat:
oorspronkelijk bedoeld om IN freespace 2 te importeren. later ging ik -iets- over de maximale polycount heen :p als je wilt kan ik je dat ding wel toesturen, maar het model is 1,5 mb groot ¬_¬', hotmail weigert het. en ik ben nu bezig met een "subspace monitoring station" voor freespace 2. (ben gevraagd om wat te modellen voor een Mod.) |
Zeer mooi...Al was het leuk geweest om een minder overbelichte versie te zien. Het model op zich vind ik vrij goed in elkaar zitten.
|
Freespace 2 is mijn held. Voor altijd. Zucht.
Ik ben ook met een, tja, Cruiser bezig. Als ik het toonbaar vind, dan post ik 'm ook wel voor jullie :> |
|
Citaat:
on-topic: model op zich vind ik wel ok, maarik veronderstel dat er nog textures op komen? want als eindproduct kan dit er echt niet mee door. Enorm overbelicht ook. |
Citaat:
|
Citaat:
je snapt wat dat voor resultaat geeft als je daar een dozijn van op je schip hebt staan :p met dank aan clwahammer voor het texturen: http://members.lycos.nl/durandalarw/coolheid.JPG |
Het is gewoon een boot in de ruimte :)
Denk eens en probeer te bedenken hoe men over 500 jaar denkt? Wat zijn die wapens? Waarom is hij gestroomlijnd(er is geen luchtweerstand? Waarom zit er een toren op(er is geen zee meer om overheen te kijken)? Hoe kan de uitstroom van dat schip langs een deel van het schip lopen(stel men gebruikt een fusie-voortstuwing, dan heb je al dat 100 million graden warme plasma langs je schip). Dat soort dingen. Ik ben ook na aan het denken over een of ander ruimteschip maar ik probeer me meer met de natuurkundige implicaties bezig te houden. Ik dacht, ik ga ook proberen om een 3d model te maken. Maar misschien wil jij al die dingen gewoon buiten beschouwing laten. Vanuit artistiek perspectief vind ik het wel oke. Welk programma heb je gebruikt? Ik ben nogal een amateur op dit gebied dus ik moet alles nog leren. Ik heb ooit wat geklikt met autocad 97 ofzo. Ik wil eigenlijk ook de boel intern correct maken. Eigenlijk is dat het belangrijkste. Ik heb geen idee welk stuk software daarvoor het beste werkt. |
Veel naar voorbeelden kijken? Star Trek, Battlestar Galactica, Star Wars, etc etc.
Maar ik vind em wel koel worden hoor :) |
Citaat:
|
Citaat:
1- dingen om andere schepen mee kapot te maken, grote guns = meer boem. en ik weiger "mieterige" designs a-la star trek achterna te gaan. 2- gestroomlijnd niet zozeer, maar ik wou het er gewoon "sleek" uit laten zijn, dat geeft een bepaalde uitstraling. 3- misschien is dat wel handig met betrekking tot communicatie en overzicht? :p 4- door ze iets naar buiten te laten wijzen :cool: serieus, dit model was in de eerste instantie een "plak iets bij elkaar en zorg dat het er nog "cool" uitziet". |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.