Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Final 3d Model. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=847871)

Havock 22-05-2004 20:19

Final 3d Model.
 
turrets ed. zijn allemaal toegevoegd, leuk kleurtje toegevoegd for the sake of this screenshot :p (nu wil truespace alleen niet terug naar de originele, overzichtelijke kleur *grom*)
nu alleen nog de vuurpunten van de raketinstallaties toevoegen, maar omdat correct te laten werken ga ik ff hulp vragen bij de pro's.

http://members.lycos.nl/durandalarw/TSschip2.JPG

vanaf nu af aan geen model updates meer, misschien een mooi overzicht-iets, misschien kan ik zelfs een animatietje in elkaar draaien :)

Peperkorrel 22-05-2004 20:37

Waarom zijn de renders zo pixelig? Ik vind het eigenlijk nog steeds erg nietszeggend, vooral door de eentonige kleur en missende scene eromheen.

poorleno 22-05-2004 20:42

het doet me denken aan dit

http://www.tvtotaal.nl/upload/algemeen/Bob%20Ross.jpg

Havock 22-05-2004 20:55

O_o

b-z 22-05-2004 20:59

bob ross rulez. Ik vind dat schip trouwens ook wel mooi. Volgens mij heb je wel een beetje veel naar die modelletjes van battlefleet gothic gekeken. Is natuurlijk een pokkewerk om te doen, maar had wat meer detail in geomogen. voor de rest beter dan dat ik ooit zou kunnen maken

N00dles 23-05-2004 02:23

Het model zelf is wel gedetailleerd, maar het is wel jammer dat textures en een scene ontbreken. En idd is de render wat pixelig.

Havock 23-05-2004 09:11

Citaat:

b-z schreef op 22-05-2004 @ 21:59 :
bob ross rulez. Ik vind dat schip trouwens ook wel mooi. Volgens mij heb je wel een beetje veel naar die modelletjes van battlefleet gothic gekeken. Is natuurlijk een pokkewerk om te doen, maar had wat meer detail in geomogen. voor de rest beter dan dat ik ooit zou kunnen maken
battlefleet gothic?
(is dat wh40k?)

verder detail komt met de textures, ik zit al boven de 30.000 poly's :p

en TS is niet je-van-het.
och, je kan er leuke dingen mee maken maar het heeft een sucky renderer, en is wat beperkt qua lichtinvallen, en het is ook vrij onstabiel, gudverdegudver.

eens kijken of ik ergens lightwave of max vandaan kan halen.

Havock 23-05-2004 19:32

*update*

beter piccie.

Ostard 23-05-2004 20:29

Bagger, dikke koeien schijten niet eens zo..

maar ff eerlijk zeg zelf dit is toch niet af ..... Rendering
als ik dit in de ruimte tegen kom lach ik me het apelazer

en erm mn broer eerste reactie .... Wat is dat?

Havock 23-05-2004 20:37

ik heb geen goed rendering progje.
TS is niet echt geweldig daarvoor.
ooit gehoord van "constructieve kritiek"?
(en ik kan niet texturen, dus dat kotm niet goed :o)

hoe ziet een ruimte-slagschip er volgens jullie dan uit?

(de 3 dingen op de voorgrond zijn dus geschutskoepels, voor degenen die zich afvragen wat het zijn.)

Ostard 23-05-2004 20:40

Dat was geen constructieve kritiek, dat was mijn mening.

Havock 23-05-2004 20:56

Citaat:

Ostard schreef op 23-05-2004 @ 21:40 :
Dat was geen constructieve kritiek, dat was mijn mening.
ok, en dan: zie mijn vorige post.

de 1 houdt van symmetrie, de ander niet.
ik hekel het toevallig, aangezien het er dan minder interessant uitziet, en dat is mijn mening ;)
alhoewel dit geen "slagschip" maar eerder iets in de fregat-regio zou worden.

Clawhammer 02-06-2004 13:35

Sorry dat ik dit ff omhoog schop, maar TrueSpace kan op zich best goed renderen. Wat de kritiek betreft, daar moet je je op dit moment nog niet druk over maken. Met een beetje textuur/shading heb je al best een aardig object.

Hieronder staan wat oudere afbeeldingen die met TrueSpace gemaakt zijn, sommigen heb ik nooit afgemaakt omdat ik abrupt over ben gegaan op 3Ds max. (Ik liep op het eind tegen beperkingen aan.) :)

http://www.powergraphics.nl/sitepics/big/room.jpg

http://www.powergraphics.nl/dfowallpapers/dfo1.jpg

http://www.powergraphics.nl/sitepics/big/briefing.jpg

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat ! Ik zou bij wijze van test best wel eens een render willen maken van dit object, (in truespace.) mail anders even naar ts@clawhammer.nl

Unsterblich 02-06-2004 14:06

Ik zou dat schip renderen in een ander licht, met schaduwen ofzo. Vooral de rechtse versie is, lijkt het, overbelicht waardoor je de vormen niet goed kunt zien. En een simpele context (blauwe plane met watertexture) zou wonderen doen ja.

digitalnrg 03-06-2004 11:25

Citaat:

Ostard schreef op 23-05-2004 @ 21:29 :
Bagger, dikke koeien schijten niet eens zo..

maar ff eerlijk zeg zelf dit is toch niet af ..... Rendering
als ik dit in de ruimte tegen kom lach ik me het apelazer

en erm mn broer eerste reactie .... Wat is dat?

Zeg dan niks ed,

Laat maar eens wat van jouw werk zien..
:nono:

Unsterblich 04-06-2004 11:55

Excuses, ik dacht dat het een 'schip'-schip moest worden (beetje afgeleid uit overige reacties) en geen ruimtebattlecruiserjuggernautstation :)

Havock 04-06-2004 21:17

Citaat:

Unsterblich schreef op 04-06-2004 @ 12:55 :
Excuses, ik dacht dat het een 'schip'-schip moest worden (beetje afgeleid uit overige reacties) en geen ruimtebattlecruiserjuggernautstation :)
frigate will do.
oorspronkelijk bedoeld om IN freespace 2 te importeren.
later ging ik -iets- over de maximale polycount heen :p

als je wilt kan ik je dat ding wel toesturen, maar het model is 1,5 mb groot ¬_¬', hotmail weigert het.

en ik ben nu bezig met een "subspace monitoring station" voor freespace 2.
(ben gevraagd om wat te modellen voor een Mod.)

Droyd 04-06-2004 22:42

Zeer mooi...Al was het leuk geweest om een minder overbelichte versie te zien. Het model op zich vind ik vrij goed in elkaar zitten.

Unsterblich 04-06-2004 22:46

Freespace 2 is mijn held. Voor altijd. Zucht.

Ik ben ook met een, tja, Cruiser bezig. Als ik het toonbaar vind, dan post ik 'm ook wel voor jullie :>

Havock 05-06-2004 12:52

http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/abb..._spaceship.jpg

zoiets? :p

Linchpin 05-06-2004 14:12

Citaat:

Ostard schreef op 23-05-2004 @ 21:29 :
Bagger, dikke koeien schijten niet eens zo..

maar ff eerlijk zeg zelf dit is toch niet af ..... Rendering
als ik dit in de ruimte tegen kom lach ik me het apelazer

en erm mn broer eerste reactie .... Wat is dat?

Puberteit in al zijn glorie.


on-topic:

model op zich vind ik wel ok, maarik veronderstel dat er nog textures op komen? want als eindproduct kan dit er echt niet mee door. Enorm overbelicht ook.

Unsterblich 05-06-2004 14:56

Citaat:

poorleno schreef op 22-05-2004 @ 21:42 :
het doet me denken aan dit

[afbeelding]

Wie heeft er zin om met brute kracht een veelvoud aan harde vuisten neer te laten regenen op de dopneus van de immer irritante poorleno?

Havock 05-06-2004 15:29

Citaat:

Linchpin schreef op 05-06-2004 @ 15:12 :
Puberteit in al zijn glorie.


on-topic:

model op zich vind ik wel ok, maarik veronderstel dat er nog textures op komen? want als eindproduct kan dit er echt niet mee door. Enorm overbelicht ook.

dat komt dus door die turrets, daarvoor meot je lichtbronnen gebruiken om het punt aan te wijzen waar het projectiel de loop verlaat.

je snapt wat dat voor resultaat geeft als je daar een dozijn van op je schip hebt staan :p

met dank aan clwahammer voor het texturen:
http://members.lycos.nl/durandalarw/coolheid.JPG

Daevrem 11-06-2004 12:34

Het is gewoon een boot in de ruimte :)

Denk eens en probeer te bedenken hoe men over 500 jaar denkt? Wat zijn die wapens? Waarom is hij gestroomlijnd(er is geen luchtweerstand? Waarom zit er een toren op(er is geen zee meer om overheen te kijken)? Hoe kan de uitstroom van dat schip langs een deel van het schip lopen(stel men gebruikt een fusie-voortstuwing, dan heb je al dat 100 million graden warme plasma langs je schip). Dat soort dingen.

Ik ben ook na aan het denken over een of ander ruimteschip maar ik probeer me meer met de natuurkundige implicaties bezig te houden. Ik dacht, ik ga ook proberen om een 3d model te maken.

Maar misschien wil jij al die dingen gewoon buiten beschouwing laten. Vanuit artistiek perspectief vind ik het wel oke. Welk programma heb je gebruikt? Ik ben nogal een amateur op dit gebied dus ik moet alles nog leren. Ik heb ooit wat geklikt met autocad 97 ofzo. Ik wil eigenlijk ook de boel intern correct maken. Eigenlijk is dat het belangrijkste. Ik heb geen idee welk stuk software daarvoor het beste werkt.

Q 11-06-2004 17:18

Veel naar voorbeelden kijken? Star Trek, Battlestar Galactica, Star Wars, etc etc.

Maar ik vind em wel koel worden hoor :)

N00dles 11-06-2004 21:45

Citaat:

Daevrem schreef op 11-06-2004 @ 13:34 :
Waarom is hij gestroomlijnd(er is geen luchtweerstand?
Hoe komt die dan de ruimte in als hij geen stroomlijn heeft? Zo'n ding wordt m.i. ergens vandaan gelanceerd.

Havock 11-06-2004 22:14

Citaat:

Daevrem schreef op 11-06-2004 @ 13:34 :
Het is gewoon een boot in de ruimte :)

Denk eens en probeer te bedenken hoe men over 500 jaar denkt?
1- Wat zijn die wapens?
2- Waarom is hij gestroomlijnd(er is geen luchtweerstand?
3- Waarom zit er een toren op(er is geen zee meer om overheen te kijken)?
4- Hoe kan de uitstroom van dat schip langs een deel van het schip lopen(stel men gebruikt een fusie-voortstuwing, dan heb je al dat 100 million graden warme plasma langs je schip). Dat soort dingen.

simpel:
1- dingen om andere schepen mee kapot te maken, grote guns = meer boem.
en ik weiger "mieterige" designs a-la star trek achterna te gaan.
2- gestroomlijnd niet zozeer, maar ik wou het er gewoon "sleek" uit laten zijn, dat geeft een bepaalde uitstraling.
3- misschien is dat wel handig met betrekking tot communicatie en overzicht? :p
4- door ze iets naar buiten te laten wijzen :cool:

serieus, dit model was in de eerste instantie een "plak iets bij elkaar en zorg dat het er nog "cool" uitziet".

Orion16 11-06-2004 23:14

Citaat:

N00dles schreef op 11-06-2004 @ 22:45 :
Hoe komt die dan de ruimte in als hij geen stroomlijn heeft? Zo'n ding wordt m.i. ergens vandaan gelanceerd.
Ik neem aan als het een flink ruimteschip is dat-ie in de ruimte in elkaar wordt gezet.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.