![]() |
Easy Blue rekening -> Girorekening / studentenrekening
Ik ben pas 18 geworden en daarom is mijn Easy Blue rekening van de Postbank opgehouden met bestaan. Nu wilde ik die graag omzetten in een Studentenrekening maar daar ben ik te laat mee dus hij is nu automatisch omgezet in een gewone girorekening. Is er nu nog een mogelijkheid dat ik die girorekening weer omzet in een studentenrekening of zit ik hier nu definitief aan vast? Ik ben van plan om de bank te bellen maar daar heb ik pas dinsdag de tijd voor en ik ben wel benieuwd of dit nu nog kan.
|
Lijkt me wel dat dit nog kan ja, aangezien je ook zonder eerst een easy blue rekening te hebben gehad een studentenrekening kan openen.
|
ik heb toen echt zoveeel brieven van de postbank gehad waarin ze me de vraag stelde wat ik wilde...heb je die gemist?of bewust genegeerd? ik heb toen gekozen voor studentenrekening, ik zou even bellen,dan kunnen ze em vast wel omzetten...
|
Citaat:
1. Je studeert aan een hbo of universiteit --> studentenrekening 2. Je werkt. --> girorekening Ik voldeed aan allebei niet (zat nog in 6vwo) en heb toen niks gedaan. M'n rekening werd automatisch omgezet naar een girorekening en dus ben ik naar 't kantoor toe geweest. Daar kreeg ik zo het spul mee om er een studentenrekening van te maken. Tip: neem wel een plus rekening of een internetrekening, want anders krijg je geen rente! |
Ik wilde een girorekening en kreeg op grond van mijn leeftijd een studentenrekening aangesmeerd, dus ik vraag me af hoe jij het voor elkaar krijgt om een girorekening te nemen na je easy blue. :o
|
Volgens mij werd mijn easyblue rekening automatisch omgezet in een studentenrekening...
|
Je moet ze gewoon ff bellen, zetten ze het meteen voor je om. Heb ik ook gedaan. Je kunt ook op de site een formulier invullen.
|
staat er boven je studentenrekening "studentenrekening"of ook gewoon girorekening, anders heb ik nu de verkeerde.. hehe
|
Citaat:
|
ik had dat formuliertje nog net op tijd ingestuurd..
dacht ik althans ;) niet dus maar k hoorde dat je het zelfs via internet kan omzetten |
bij mij werd het automatisch omgezet toen ik invulde dat ik op die rekening studiefinanciering wilde ontvangen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je moet wel je studiefinanciering op je rekening krijgen uitbetaald. Zo niet dan kan je studentenrekening vergeten. Volgens mij is het bij mij ook automatisch omgezet in studentenrekening toen ik studiefinanciering erop ontving.
|
Citaat:
TS zit nog niet op het hoger onderwijs en heeft dus geen studiefinanciering. Zij kán dit dus niet eens op d'r rekening over laten maken. En toch kan ze wel een studentenrekening krijgen. Hetzelfde geldt voor mij: mijn stufi of tegemoedkoming (want ik heb ook geen stufi) wordt op een andere rekening over gemaakt, maar ik heb wél een studentenrekening. |
Citaat:
Voorwaarden Je bent tussen de 16 en 30 jaar en volgt een voltijds MBO-, HBO-, of universitaire studie Vanaf je 18e moet je studiefinanciering op je Postbank Studentenrekening binnenkomen Dus ik weet niet hoe je het gedaan hebt maar blijkbaar heb je geluk gehad dan. |
Het lijkt me dat je je rekening altijd kan opzeggen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben toen naar de Postbank toegegaan en heb uitgelegd dat ik 18 was en nog op het voortgezet onderwijs zat. Dat ik dus nog geen student was en ook nog geen stufi ontving. Dat was echter geen probleem volgens die vent... :D Misschien dat het wel uitmaakt dat er elke maand wel iets op m'n rekening binnenkomt, aangezien ik die rekening als spaarrekening gebruik en ik elke maand een klein bedrag overmaak van m'n betaalrekening naar m'n spaarrekening. |
Net even op internet gekeken en volgens mij is het gelukt om mijn rekening om te zetten. Nu maar hopen dat ze het niet erg vinden dat ik pas over twee maanden tegemoetkoming scholieren krijg omdat mijn ouders nu nog kinderbijslag voor mij krijgen maar ik krijg nu wel iedere maand mijn kleedgeld daarop binnen dus het zal wel goed zijn.
Bedankt voor alle reacties. :) |
Citaat:
|
Bij mij ging het volautomatisch
|
Toen ik het op internet ging veranderen stond er dat ik wat over de post zou krijgen maar ik heb nog steeds niets gezien :confused:
|
Ik vraag mij eigenlijk af wat het verschil is tussen een ... studenten en een .. gewone girorekening, op beide ontvang je toch niet meer geld! :confused:
Maar je mag wel op beide rekeningen 2000 € rood staan (wat overgens niet aan te raden is! ) :o |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik dacht te weten dat vrijwel iedereen de 'uitgebreide' pas heeft, omdat je met de gratis pas alleen maar geld kan opnemen bij de postbank, wat natuurlijk erg vervelend kan zijn.
|
Citaat:
|
Ik had een studenten rekening, ik kreeg toen een brief van de postbank dat er geen stufi op binnen kwam. en of ik vdus nog studeerde.
er waren drie mogelijkheden. A. Je werkt --> Het word een girorekening B. Je bent tijdelijk gestopt en begint volgend jaar weer met je studie --> studentenrekening C. Je krijgt geen studiefinanciering voor je studie en je stuurt een bewijs van inschrijving mee --> studentenrekening. Ik heb toendertijd C gedaan helaas is dat fout gegaan ofzo en heb ik nu een girorekening, heb toen gebeld en ik zou nog wat horen, nooit meer iets gehoord denk dat ik nog maar eens ga bellen vanmiddag hmmmm. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ja dat had ik dus ook! ik was gewoon vergeten om dat formulier op te sturen. Dus ik had gebeld en die man zei dat ik zodra ik mijn stufi ontvang(in september dus) even moest bellen en dan zetten zij hem om :o
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11. |