![]() |
Medeplichtig
Medeplichtig
Omdat de zon week voor de kou terwijl slierten aan de boom verstild neerhingen moedeloos en getergd De schaduw van takken op het moeras kent geen vormbesef De grilligheid van de mens raakt vervlochten met de onschuldige natuur Een eenzame man en diens levensadem vervlogen door een poging te plegen in wat voorheen mislukte Nu in een medeplichtig landschap levenloos aan een koord door het leven door het lijden door zichzelf Vermoord ---------------------------------- Heb de laatste tijd weer wat gedichten geschreven: Graag reacties op deze! |
Sterk in verwoording en vorm. Je zet de woorden/ zinnen zo neer dat het krachtig overkomt, het leest ook fijn weg. De laatste woorden komen erg sterk en goed afsluitend over. Mooie opbouw. Mooi visualiserend; zie het helemaal voor mij; je kweekt een droevige sfeer. Niet standaard alledaagse gebracht en daar houd ik van. (y)
Voor nu nog geen tips. |
Whoohoo, heel sterk. Enjambement geeft het geheel veel kracht, je gebruikt het precies goed. De opbouw is goed gedaan, alles ontvouwt zich aan het eind, je verwacht het wel een beetje tijdens het lezen, maar je brengt het door je mistroostige taalgebruik zo dat je toch in spanning verder leest. Ja, dat begint prettig, ik klik een gedicht aan, is het meteen zo'n goede. Goed gedaan (y) .
|
Redelijk een open deur. En ik zie het nut van je regelhuishouding niet.
|
Ik dank jullie voor de positieve reacties. Ik heb het dichten pas sinds kort weer opgepakt en of er nu positief of met kritiek op gereageerd wordt, het maakt dat ik steeds door blijf gaan met dichten.
Wat betreft de opmerking van tacidvs: Citaat:
Kun je uitleggen wat je bedoelt met het laatste? (*Het nut van....) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53. |