![]() |
Kauwgom doorslikken... (hoe) gevaarlijk?
hoi ik heb net mn kauwgom doorgeslikt. beetje dom.
ff vraagje... war gebeurt er dan in je lichaam en wat gebwuert er met de kauwgom? |
Als je dat vaker doet, krijg je toch een hele grote kauwgombal in je maag? :D
|
Dat kan echt geen kwaad hoor, voor een keertje. :)
|
Alles wat niet verteerd wordt poep je gewoon weer uit! Die kauwgom dus ook wel!
|
Kauwgum is populair. In de hele wereld wordt honderdduizend ton kauwgum per jaar gegeten. Waar laten we dat gekauwde spul allemaal? Onder de stoel? Onder de tafel? (niet echt fijn voor degene die moet poetsen). Op het trottoir? Op straat? In de asbak (getverderrie)? Netjes in de prullenbak? Of... doorslikken? Mag dat? Mag je kauwgum doorslikken? Jawel, het mag. Je
kunt kauwgum doorslikken. Het hoofdbestanddeel van kauwgum is weliswaar onverteerbaar, maar onze maag weet daar wel raad mee. De maag zal ermee doen wat hij met alle onverteerbare dingen doet: ze via het spijsverteringskanaal verder door het lichaam schuiven tot ze via de natuurlijke weg verdwijnen. Maar let wel, het is niet aan te raden om de ene na de andere kauwgom weg te werken. Er schuilt een gevaar. Want als je grote hoeveelheden kauwgum doorslikt, kan zich in de dikke darm een prop vormen die de darm afsluit en operatief verwijderd moet worden. Maar een enkel kauwgummetje dat in de maag verdwijnt, kan geen kwaad. Hopelijk is dit waar, anders heb ik nu een heeeele grote kauwgumbal in me. :D |
Vroeger zeiden de ouders van een vriend van me altijd dat er een kauwgomballenboom in je groeide als je kaugom doorslikte :D
|
Dat kan geen kwaad voor een keertje, alles wat je niet verteerd poep je vanzelf weer uit.
|
Als je teveel inslikt krijg je idd een grote prop in je darmen.. ik heb ook gehoord dat er veel in blijft 'plakken' na een tijd, klopt dit? Bvb,soms eet je wel es een haar op van jezelf ofzo..en dan uiteindelijk heb je een grote kauwgom-haarbal? Of wordt dit uiteindelijk ook allemaal meeverteerd?
|
Citaat:
Er was ooit een meisje (las ik in de krant destijds) dat altijd op haar haren sabbelde. Op een gegeven moment had ze een haarbal in haar maag, die om één of andere reden verwijderd moest worden. Ze is overleden, omdat ze te veel bloedverlies had. Al die haren zaten namelijk overal in verstrengeld en veroorzaakten bij het verwijderen bloedingen. Maar als je niet de hele dag op je haren sabbelt, zal het allemaal wel meevallen ;). |
Eentje eens doorslikken kan echt geen kwaad, zolang je het maar niet elke dag doet.
|
Citaat:
|
op mtv was er zo'n programma waar bij ze zeiden dat kauwgom na ongeveer 2 dagen (of was het 2 uur?) je lichaam verlaat. Haren blijven wel langer in je lichaam zitten. Het kan idd verder geen kwaad, tenzij je altijd je kauwgom doorslikt.
|
Citaat:
|
die poep je volgens mij gewoon weer uit
|
ik heb ook wel eens mn kauwgom doorgeslikt. in de les bijvoorbeeld snel (noodsituatie).
maar precies, als je telkens je kauwgom doorslikt, zal dat op een gegeven moment ergens gaan ophopen, en dan kom je in de problemen. |
Kauwgom is net als een knikker... het wordt niet of nauwelijks verteerd. Maar zal aan het eind er gewoon uitkomen. :)
|
Als je kauwgom op straat gooit blijft het jaren liggen, dus ik wil niet weten wat er mee in je lichaam gebeurt, maar gezond kan het niet zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het kan echt niet zoveel kwaad als altijd wordt gezegd.
Dat het slecht is, ok, maar kwaa, nee, dat valt wel mee. Mijn vriend slikt al zijn hele leven (en dat was jaren lang een pond kauwgom per week) door en heeft er nooit wat van gehad. Ik weet dat dit ook weer niet goed is en probeer het hem dan ook af te leren maar het is helaas een gewoonte. Affijn, je zal er echt niets van krijgen en het gewoon weer uit poepen. |
nou... ik slik m'n kauwgom echt zo vaak door... Ik eet wel niet zo vaak kauwgom, maar als ik t eet slik ik t bijna altijd door. Who cares? Ga je echt niet dood aan.
|
Citaat:
maar gelukkig... ik hoef me dus geen zorgen te maken... :) |
En van nagels bijten en doorslikken krijg je gaatjes in je maag.
Weer z'n urban legend die mensen(vaak je ouders) gebruiken om je gedrag mee te manipuleren. |
Citaat:
|
Niet te vaak doen! Ik ken iemand die een operatie moest ondergaan omdat kauwgom zich was gaan ophopen in zijn maag. Neem dus liever pepermuntjes.
|
echt dikke bs wa de meeste hier zeggen...
kauwgom verteerd dan misschien wel nie, maar t gaat echt nie ophopen of je krijgt echt geen kauwgom boom in je lichaam of zoiets stoms... je schijt t gwoon mee uit, slimmerds.. |
Citaat:
of is het niet zó lang geleden? |
*slikt kauwgom door* :p
Heb t vandaag aan m'n huisarts gevraagd (was er toch) en zij zei dat ze het natuurlijk niet officieel kon goedkeuren, maar dat ze echt nog nooit iemand op dr spreekuur had gehad die met een kauwgombal in z'n maag liep. |
Citaat:
|
Het lijkt mij dat op je haar sabbelen geen kwaad kan , zolang je het haar niet doorslikt ..
|
Kan geen kwaad maar je moet het natuurlijk niet dagelijks doen want gezond is het niet. Je lichaam verteert het niet dus het komt er gewoon weer uit. Maak je niet druk!
|
Dat was net nog op de televisie: een kauwgom doorslikken kan echt geen kwaad, maar het blijft wel iets langer in je maag zitten dan normaal voedsel.
|
ik slik mn kauwgom altijd door
|
Je kunt kauwgum doorslikken. Het hoofdbestanddeel van kauwgum is weliswaar onverteerbaar, maar onze maag weet daar wel raad mee. De maag zal ermee doen wat hij met alle onverteerbare dingen doet: ze via het spijsverteringskanaal verder door het lichaam schuiven tot ze via de natuurlijke weg verdwijnen. Maar let wel, het is niet aan te raden om de ene na de andere kauwgom weg te werken. Want als je grote hoeveelheden kauwgum doorslikt, kan zich in de dikke darm een prop vormen die de darm afsluit en operatief verwijderd moet worden. Maar een enkel kauwgummetje dat in de maag verdwijnt kan geen kwaad.:)
|
Ik denk niet dat de TS nog vaak naar dit topic uit 2004 zal kijken.
|
wat hawahaai zegt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19. |