![]() |
Favoriete soundtrack
Wat vind jij het allermooiste liedje ooit gemaakt als soundtrack bij een film? En heb je daar ook speciale redenen voor?
Ikke naast alle disney's ( :p ) Take My Breath Away van Berlin uit de film Top Gun. Zoo romantisch :o |
De OST van Underworld, De OST van Cold Mountain
|
de ost van Pi en A Clockwork Orange
|
Citaat:
|
Burn van The Cure voor de soundtrack van The Crow.
Naar mijn mening het beste van de film. |
Citaat:
dat sowieso |
Alle nummers van Thomas Newman van o.a. de films American Beauty en Road To Perdition zijn zo mooi :cool:
|
alweeeeeeeeer zo'n topic.
laatste tijd: bang bang door Nancy Sinatra. Kill Bill soundtrack. |
Citaat:
|
o brother ost maar die nummers zijn niet voor de film geschreven.
dus |
Citaat:
|
ja het leven is zwaar
|
Gangsta's Paradise, natuurlijk. En een goede film (Dangerous Minds)
|
Amélie
Requiem For A Dream Donnie Darko |
Puppet Master. :cool:
|
Citaat:
|
Kill Bill
Scarface Platoon Forrest Gump |
Donnie Darko- Middlesex Times
|
ik luister nooit soundtracks.. ken eigenlijk alleen de OST van Queen of the damned..
|
Meshell Ndgeocello - Beautiful
(Uit de film Lost and Delirious) Ik hou van de film en van het lied :) |
Troy, vooral Remember Me <3<3<3<3<3<3<3
|
ben er niet zo in thuis
maar main theme van Band of Brothers is geweldig, misschien rest van de OST ook es beluisteren |
OST van 8 mile. staat wel aardige hip hop op :) Lose Yourself van Eminem (van 8 mile) vind ik de beste titelsong (heet dat zo?)
|
OST: Trainspotting
OST: 24 Hour Party People OST: Live Forever OST: 101Reykjavik |
Amelie
Goodbye Lenin American Beauty Trainspotting ik krijg hier wel een beetje déja vu gevoelens bij :rolleyes: |
Citaat:
|
de muziek bij requiem for a dream: wow
|
Citaat:
|
Ik vind de hele soundtrack van Titanic mooi! Als ik die cd luister dan krijg ik echt zo kippenvel, omdat ik het zo mooi vind. De violen en de zangeressen die mooi neuriën zeg maar..My Heart Will Go On van Celine Dion staat er natuurlijk ook op, maar is zeker niet het hoogtepunt van de cd.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb niet de voorkeur voor één bepaalde soundtrack, maar ik vind veel van John Williams (denk Star Wars, Schindler's List, E.T., Born on the Fourth of July, enz.) heel erg goed.
|
Iris van de Goo Goo Dolls is toch een soundtrack?? Dat liedje van Aerosmith was ook wel oké.
|
Ost Twin Peaks (het intro deuntje blijft geniaal)
Ost Reservoir Dogs (vooral "stuck in the middle with you" van de geniale scene met michael madsen :cool: ) Ost Pulp Fiction (surf rider :cool: verder sound of a preacher man en de rest wat er nog op staat, allang niet meer geluisterd) Ost Jackie Brown- idem dito Alles van tarantino eigelijk (check ook es "the tarantino connection", een compilatie van de beste nummers die de meester voor z'n films heeft gebruikt) Ost Mortal Kombat (staat vanalles op, industrial, dance, metal, grindcore, instrumentaal en nog meer shizzle, sowieso nummers van onder andere George Clinton, KMFDM, Fear Factory, Orbital, Utah Saints, Sister Machine Gun, Napalm Death en nog meer vette muziek..... Easy Rider (Oa muziek van Jimi, steppenwolf, the byrds etc. etc.) Voor de rest weet het niet zo, ik ben verder ook niet zo into soundtracks van films, maar deze zijn allemaal wel cool (y) |
Citaat:
|
Vanzelfsprekend :cool: (y)
|
Citaat:
Little Green Bag is ook vet (y) |
De soundtrack van Amelie, The Gladiator, The Wall (of is dat geen soundtrack :confused: ? en wat ik absoluut niet moet vergeten te vermelden is de soundtrack van Jonny Greenwood - Bodysong :eek: :eek: :)
|
la vita e bella
dancer in the dark requiem for a dream the virgin suicides bodysong |
dancer in the dark, requiem for a dream, donnie darko, pulp fiction, pi, blues brothers, amélie
|
clockwork orange
army of darkness lotr |
Pulp Fiction OST, van Dick Dale.
|
ohja amelie ook natuurlijk.
|
Pulp Fiction, Misirlou- Dick Dale
|
Citaat:
En dan natuurlijk Godzilla, de meest brakke film met een zalige soundtrack. Lost Highway mag zeker niet vergeten worden, Nine Inch Nails, Lou Reed, Smashing Pumpkins... Romeo and Juliet, niet allemaal lalalalaliefdesmuziek. en De lalalalaliefdesmuziek die erop staat is fucking goed (net als de fim trouwens). Nirvana, aparte muziek, heeft niets met de groep te maken. |
Talk show host van Radiohead uit Romeo & Juliet.
En verder veel dat al genoemd is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:17. |