![]() |
enquete privacy
Haaaj
kheb ook al bij school bij maatschappelijke vakken deze vragen gesteld maar ik hoop dat hier nog meer mensen (12 t/m 20 jaar) reageren: 1 Vind jij het een goed idee dat iedereen zijn dna moet afstaan? 2 Mag je overal filmen, ook al weten de mensen niet dat ze gefilmd worden? 3 Wat vind je van real-life series? Hopelijk reageren nog wat mensen. Alvast bedankt! :p |
1) Nee
2) Nee 3) Belachelijk |
1. Nee, je weet niet wat er dan allemaal mee wordt gedaan. Noem bijvoorbeeld verzekeringsmaatschappijen, als zij op deze manier uit kunnen vogelen of je bepaalde ziektes hebt/krijgt is dat wel in hun voordeel, maar niet fair tegenover die mensen.
2. Vind ik wel, zolang je het niet gaat uitbrengen en dat het op tv komt of in bioscopen draait ofzo. 3. Zwaar triest |
Nee, enge gedachte.
Nee Ik hoor het belachelijk te vinden, maar stiekem kijk ik er wel naar. |
1. Vind jij het een goed idee dat iedereen zijn dna moet afstaan?
Ja, maar het moet alleen gebruikt worden als het echt nodig is. 2 Mag je overal filmen, ook al weten de mensen niet dat ze gefilmd worden? Nee, niet overal. Ik vind dat je op de wc, in kleedkamers en pashokjes niet gefilmd mag worden. 3 Wat vind je van real-life series? Iedereen moet zelf weten of ze daar aan meedoen of niet. Dat is je eigen keuze, als jij je hele leven wilt laten zien aan Nederland moet je dat vooral doen, heb ik geen problemen mee. Maar ik zou er zelf nooit aan meedoen. |
Citaat:
|
1 Vind jij het een goed idee dat iedereen zijn dna moet afstaan?
ja 2 Mag je overal filmen, ook al weten de mensen niet dat ze gefilmd worden? nee 3 Wat vind je van real-life series? ik vind het niks, maar iedereen mag natuurlijk zelf weten of hij/zij er aan mee doet/ naar kijken wil |
ja maar moet wel goed beschermd worden en informatie niet openbaar toegankelijk 2 Mag je overal filmen, ook al weten de mensen niet dat ze gefilmd worden? niet op plaatsen als wc (zie eerder) maar wel gewoon op straat enzo OOK VIPS 3 Wat vind je van real-life series? beetje dom :s |
NEE 2 Mag je overal filmen, ook al weten de mensen niet dat ze gefilmd worden? NEE 3 Wat vind je van real-life series? totale onzin de mensen die mee doen zijn gek en de mensen die er naar kijken ook |
Waarom zijn veel mensen voor het overal mogen filmen? Met veiligheid heeft het iig niets te maken, ik zou me iig niet veiliger voelen bij het idee dat er wanneer ik doodgestoken wordt een vaag filmpje van de dader bestaat. Het gaat anderen helemaal niets aan wat ik doe, zolang het maar niet iets crimineels is. Waarom zou je dan de privacy van iedereen op moeten geven om misschien een klein beetje effectiever op te kunnen treden tegen die paar criminelen?
|
Citaat:
bijvoorbeeld de cameras in de stad groningen is het geweld na eht plaatrsen van de cameras alleen GESTEGEN er is gewoon aangetoond dat cameras neit bijdragen aan de veiligheid |
Citaat:
Ze hebben nu, na 2 maanden al 2x een drugsdeal voorkomen. Let wel, er lopen ongeveer 300 junks door het centrum iedere dag,(www.heerlen.nl) dus ik neem aan dat er wel iets meer gedeald wordt dan 1x per maand. Maar die junks zijn nog net niet zo infantiel dat ze na een weekje niet doorhebben waar ze kunnen staan zonder door een enkele camera opgenomen te worden. Ander voorbeeld: Laatst werd iemand zijn fiets gejat, daar kon de politie niks aan doen dmv die camera's want hij kon niet aanwijzen op de band welke fiets de zijne was, want je mag niet naar iemand kijken die geen toestemming ervoor heeft gegeven, tenzij je bij de politie werkt. Dus de DADER moet toestemming geven, goed geregeld toch (y) :rolleyes: Wat voel ik me stukken veiliger, ever since. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
hell no 2 Mag je overal filmen, ook al weten de mensen niet dat ze gefilmd worden? ligt eraan voor welke gelegenheid. als je nou staat te filmen in een dierentuin terwijl je dochtertje een aapje aait, en er toevallig mensen achter staan, vooruit. 3 Wat vind je van real-life series? het boeit me niet zoveel want ik volg ze niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
1) Nee
2) Nee 3) Zou bijna verboden moeten worden |
1) ja,onder voorwaarden
2)ja,onder voorwaarden 3)nee,onder geen voorwaarden |
1- als het niet zo ontiegelijk naief was geweest om te geloven dat er alleen in hoge nood gebruik van zou worden gemaakt, en dat het niet misbruikt zou worden, wel ja. maar helaas: NEE
2- het lijkt me effectiever om die camara's als waarschuwing op te hangen, dus ik ben tegen. 3- *hoe spel je achterlijk nu ook alweer?* ik vind ze dom |
Citaat:
2. Overal filmen? In het openbaar, Ja. Maar niet in mijn huis. 3. Real-life series? Ik vind er niks "real" aan eigenlijk. Het is vaak nep, en hebben deze series een script. Ik vind het een zeer lage vorm van vermaak. Maar ja, dan moet je wel even rekening houden met het feit dat soaps niks voor mij zijn. :) @JaJ: a-c-h-t-e-r-l-i-j-k Volgende keer beter opletten bij de Nederlandse lessen. :) |
Citaat:
2. BELACHELIJK! Op stations e.d. kan ik het wel begrijpen, vliegvelden. Maar ik erger me laatste tijd ook vaak aan camera's in supermarkten... 3. leuk om naar te kijken, maar die mensen kiezen er zelf voor:p |
nee
nee weet ik niet want ik kijk er niet naar |
Even nog een gewone vraag erbij, wil ik graag weten. Sommigen hebben het al vermeld, maar zouden jullie zelf meedoen aan real life soapes en indien ja, voor hoeveel geld zou je het dan doen?
|
1. Ja, dat vind ik wel een goed idee, maar dan moet die informatie wel niet doorverkocht worden aan bedrijven die daar eventueel in geīnteresseerd zouden kunnen zijn. Gewoon alleen voor de politie dus.
2. Niet overal, maar als mensen hun winkel ofzo willen beveiligen, vind ik dat prima. 3. Boeit me niet zo. Citaat:
|
2 Mag je overal filmen, ook al weten de mensen niet dat ze gefilmd worden? 3 Wat vind je van real-life series? 1 Ja 2 Ja hoor 3 Echt ontzettend leuk en intrigerend, het boeit me enorm en ik kijk er vaak naar! |
Citaat:
2) Om veiligheids redenen mag je opzich op drukke plaatsen buiten camera's plaatsen, maar dit materiaal moet dan wel heel secuur mee omgegaan worden. 3) Ik moet nog een leuke tegenkomen, maar ik betwijvel of die ooit zal komen. Vrij onozel die we op tv hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Iedereen die z'n mening heeft gegeven heel erg bedankt, mijn po is nu af dus jullie hoeven niet meer te reageren, behalve als je daar natuurlijk zin in hebt.
|
ik heb er zin in :p
1 Vind jij het een goed idee dat iedereen zijn dna moet afstaan? Nee 2 Mag je overal filmen, ook al weten de mensen niet dat ze gefilmd worden? ja 3 Wat vind je van real-life series? dom |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38. |