![]() |
Yellow Pearl
Wat vinden jullie van Yellow Pearl? Het is een Nederlandse band, en ze hebben ook meegedaan aan de voorrondes van het nationaal songfestival. Op hun site kun je liedjes downloaden :cool:
|
Ik ken alleen For you and me, is wel leuk liedje. De rest ken ik nie...
|
Zijn wel leuk, ze treden hier vaak op (komen uit Apeldoorn).
For you and me is wel een lekker aanstekelijk nr. :) |
Vond dat liedje uit de voorrondes van het songfestival zeer vermakelijk.. leuk nummer..
|
Ik ken ze van het songfestival en For You And Me was een zeer aangenaam nummer :p , maar kan re-union niet verslaan!!
|
Leuk, leuk, maar die clip is echt zwak.
|
Citaat:
maar die clip is ook niet mijn ding nee ;) |
Ik ken het niet. Wat is het voor muziek?
|
Citaat:
Ik vind het popmuziek :P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het begint het eind 2002. Muziekbloed kruipt waar het niet gaan kan. Emiel Pijnaker (zanger/componist) vindt het tijd voor een nieuwe band die een combinatie van pop, rock en soul ten gehore moet gaan brengen. Hij belt zijn Apeldoornse vrienden Myrddin Hoogenraad (leadgitarist), Raymon Oostenrijk (basgitarist), Emiel Goedkoop (toetsenist, alias Robert E. James) en Viktor Beekman (slaggitarist) met de boodschap dat het tijd is voor Rock 'n' Roll. Als hij ook nog Guzz Genser (ex-drummer Brood) tegen het rocklijf loopt is Yellow Pearl een feit.
De vaart zit er meteen in: Twee maanden na de geboorte staat Yellow Pearl voor het eerst op de planken, met 18 pareltjes van nieuwe songs. Invloeden als pop, rock, funk en soul, zorgen voor een aanstekelijk geluid. Het gevolg hiervan is meer dan veertig optredens binnen één jaar, met hoogtepunten als De Katoenclub in Arnhem en het Nationaal Songfestival 2004 waar 'For you and me' overtuigend de finale in wordt gespeeld. In februari 2004 tekent Yellow Pearl hun eerste platencontract bij BMG. De release van de single is eind februari 2004 en wordt voor de officiële release al op vele radiostations gedraaid, waaronder ook een live optreden bij “Stenders Vroeg”. Dit smaakt duidelijk naar meer! Meer optredens, meer muziek, een album, festivals, goede tijden.... Kortom: Let's Rock 'n' Roll! |
Getverdemme, van dat nummer van het songfestival van hen ga ik dus echt over mijn nek. Dat origineel proberen te zijn wat mat niet uit de verf komt en doen alsof ze met een nieuw soort muziek op de markt komen.... ach ja. Maar dat is mijn mening.
Bovendien vind ik het enorm arrogante vlerken die zichzelf zo geweldig vinden dat ik ook blij ben dat ze met het songfestival op hun snufferd zijn gegaan. Als ze nu eerst een wat gaan presteren voordat ze zoveel praatjes hebben.... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34. |