![]() |
Heel vaak buikpijn.
Hey,
Dit gaat niet over mijzelf maar over mijn vriendin, maar aangezien zij geen lid is op dit forum plaats ik het even voor der. Ze heeft bijna elke dag buikpijn, der buik wordt dan heel erg opgezwollen en na een half uurtje is het weer normaal, soms is het zo erg dat ze amper meer kan zitten of staan. Van zwangerschap kan het haast niet zijn, ze is aan de pil en wordt elke maand netjes ongesteld, we doen het ook altijd veilig (wel alleen met de pil maar dat is genoeg :)). Iemand een idee? Bij voorbaat dank. |
spastische darm?
dat kan namelijk ook ontzettend pijn doen en daar gaat de buik ook iets van opzetten |
Misschien is ze allergisch voor iets in haar voeding? Dat zal dan iets moeten zijn wat je regelmatig eet aangezien ze er bijna iedere dag last van heeft. Schrijf eens op wat je gegeten hebt en of je dan wel of geen buikpijn krijgt en probeer te kijken of je dan dezelfde dingen heb gegeten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En nu terug ontopic :) |
Ik heb het ook vaak, vooral wanneer ik zware dingen eet of vettige dingen. Misschien moet ze die dingen eens vermijden? En naar de wc gaan wanneer ze buikpijn heeft kan ook helpen, gewoon proberen.
|
Ik heb het ook vaak en volgens mij komt het bij mij van sinaasappelsap en drinken met prik.
|
misschien alergie voor gluten ofzo zit in heel veel dingen dus daar kan je dan elke dag last van hebbben, maar kzou ff langs de dokter gaan als ik haar was.
|
Ik ben er vandaag achtergekomen dat ik buikpijn krijg (en meerdere malen naar wc moet rennen :p ) als ik een 'melk-maizena- papje ' over de groentes eet... (ik dacht eerst dat het aan toetjes lag, maar is gelukkig niet zo ;) )...
dus ze moet gewoon bijhouden wat ze eet (y) |
Ga even naar de huisarts. Het ziet eruit alsof het niet heel ernstig is, maar ik kan me voorstellen dat het niet heel prettig is en je er liever af van zou willen komen. Zoals het hier staat, is er weinig over te zeggen...
|
Volgens mij kan ze beter naar de dokter gaan. Zeker omdat ze er elke dag last van heeft. Dit is niet bepaald normaal.
|
Ik zou ff langs de huisarts gaan. Ligt idd vast aan bepaald voedsel. Misschien is 't echter ook wel gewoon lucht. Dat kan ook heel onprettig zijn.
Citaat:
|
Ik denk ook dat het een allergie is voor iets wat ze regelmatig eet. Je kunt idd voor de zekerheid even langs de huisarts gaan.
|
Citaat:
|
Over darmproblemen gesproken...
Ooit (toen ik in groep zes, ik zit nu in de vierde klas) was ik een week heel ziek. Ik had hoge koorts (tussen de 40/42 graden) en mijn darmen deden heel vreemd. Om de paar minuten leek het of mijn darmen met veel kracht uit elkaar getrokken werden en daarna moest ik mezelf ontlasten (om het maar netjes te zeggen :P). Ik was toen bijna uitgedroogd en viel ook wat af (waar ziekte's al niet goed voor zijn :P). Iemand enig idee wat dit kan zijn geweest? Toen we de dokter belden, zeiden dat ik maar langs moest komen :S Het enige wat ze zeiden, was dat ik maar veel moest drinken :S |
Citaat:
|
Maar over je vriendin, misschien heeft ze last van verstopping?? komt best vaak voor bij jongeren en dan heb je ook heel erg buikpijn en is je buik ook opgezwollen...alleen raar dat het na een half uurtje weer over gaat
|
Citaat:
Ik heb wel vaker enorme darmkrampen gehad, ook met koorts en dan enorme diarree (dat het er dus uitspuit zeg maar :o :P ). Laatste jaren vrijwel niet meer. Ik heb eigenlijk m'n hele leven al darmproblemen gehad, als baby krampjes, als kind/puber vaak óf diarree óf verstopping, vanaf m'n 15de is het pas een beetje fatsoenlijk geworden. Was echt altijd heel vervelend, ik had ook vaak last van m'n buik en schaamde me er echt voor (nog steeds overigens). Als ik een tijdje geen melkproducten at/dronk, ging het even beter, maar vervolgens begon het weer van voren af aan. |
Citaat:
heb een jaar geleden ook bloed voor geprikt, maar was dus nergens allergisch voor... |
Iedereen bedankt voor de reacties, een allergie hadden we zelf nog niet gedacht, ze gaat woensdag even naar de huisarts :).
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar als ik t weer een tijd achterelkaar heb, ga ik er zeker een keer heen! bedankt voor de tip! |
ik heb het topic niet helmaal gelezen dus weet niet of al langs is gekomen.
Mijn broer had daar ook last van, bij hem kwam het door "stress". Hij had er veel last van het laatste jaar op school, nu werkt hij full time en heeft nergens last meer van. |
ik heb dat ook vaak als dan iets gegeten heb is het over.
|
Citaat:
|
Citaat:
Heeft ze het zolang ze stress heeft? Of had ze het daarvoor ook al? Was ze al naar de huisarts geweest? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:03. |