![]() |
Muziek om bij na te denken
Ik weet niet goed waar ik dit kwijt moet dus ik doe het maar hier omdat het met muziek te maken heeft. Mocht ie ergens anders beter op zn plaats zijn dan verplaatsen jullie m maar.
Wat is voor jou muziek die je aan het nadenken zet over dingen. Kan van alles zijn: liefde, jezelf, anderen noem het maar op. En zet er als je wil ook bij waarom. Voor mij zijn de nummers Laat me slapen van Acda en de munnik en Comfortably numb van Pink floyd hier de beste voor. Heb er wel meer maar dan word het wel een erg lange lijst. Waarom, omdat ik hierin onwijs veel van mezelf herken en dat me aan het denken zet over wat ik wil en wat juist niet. |
Bij mij is het eerder andersom:
Muziek luisteren omdat ik nadenk. |
Ik denk liever niet na.
|
Citaat:
|
Het zijn niet echt specifieke nummers.. meer nummers van een laag tempo, ballads ofzo.. geen idee waarom, maar die zetten me altijd aan het denken.
|
Citaat:
|
Dredg
30 seconds to mars KoRn Dead soul tribe |
Bepaalde live sets van Tiesto.. daar lukt het erg goed mee!
Alles waar je aan denkt, een plekje kunnen geven. |
Pink Floyd - The Complete Zabriskie Point Sessions
Omdat het enorm mooie doch rustige cd is, zodat het je niet van je gedachten afbrengt. Comfortably Numb laat mij altijd m'n gitaar pakken en meespelen, goed nummer :cool: |
Norah Jones, ook handig bij het leren
|
Nummers van oa. AFI en Iron Maiden kunnen me wel eens aan het denken zetten :P
Lights out - We live in a world of darkness No doubt - Everything's up for sale We sleep - All of the world is burning We pray - To god for a better deal Nothing is sacred - Back then or now Everything's wasted... Is that all there is? Can I go now? Judas my guide Whispers in the night Judas my guide Fight wars - Die in a blaze of glory Come home - Meat in a plastic sack Fall down - Better pray to your God for mercy So kneel - and help the blade cut clean Nothing is sacred - Back then or now Everyone's wasted... Is that all there is? Is that it now? I live in the black I have no guiding light I'm whispering in your dreams... Judas my guide Whispers in the night Judas my guide Judas my guide Whispers in the night Judas my guide Iron Maiden - Judas Be My Guide. Wellicht niet zo onchristelijk als het lijkt.. |
tea party
diary of dreams (de pa van de zanger ownt pringles :/) joy division faith and the muse bauhaus/tones on tail/love and rockets dead can dance supertramp new model army interpol franz ferdinand en nog veel meer deprimerende shit.. omdat het gewoon een hele emotionele lading heeft |
Citaat:
|
meestal muziek die op tv komt. Dan denk ik hoe kan zoiets nou op tv komen. Dan zie je toch wel ongeveer wat dingen zijn. Het is of een lekker mokkel met grote prammen, dikke billen, en lipgloss die staat te bootyshaken. Of het nummer is over de top catchy, laten we zeggen de Cheeky Girls. Of het nummer is godsvergeten irritant dat het bij blijft, denk aan Faithless oid. Als je daar over na gaat denken....
|
Citaat:
soms als ik een bepaald stuk tekst hoor denk ik erover na. een goede tekst is een goede tekst voor iemand persoonlijk wanneer diegene zich ermee kan identificeren (hoewel hoogstwaarschijnlijk op een andere manier dan de schrijver). maar ehm, het toepassen in denken en doen vind ik nogal overdreven. net als dat topic over welke muziek je luistert wanneer je je kut voelt. je kan muziek ook té serieus nemen zeg maar. waarom mensen het wel doen weet ik niet, misschien ben ik er te nuchter voor. maar ja je kent het wel, mensen die een bepaald janknummer hebben of agressief worden van een nummer, mensen die verklaren dat dat ene nummer of die ene zanger hen door de moeilijke periode in hun leven heeft geholpen; allemaal bullshit in mijn ogen. ik kan er gewoon niet inkomen. afgezien van dat kan een tekst of een bepaald stukje muziek zeker wel raken, maar dat is na een paar keer luisteren meestal weer over. en soms kan het ook weer terug komen. |
Meestal ga ik nadenken wat de woorden en zinsverbanden betekenen, en dan ga ik vanzelf erover nadenken. Vroeger had ik dat vaak bij NOFX ed.. Nu heb ik dat meer bij bijvoorbeeld Craigs Brother, Agnostic Front en Choking victim ed..
Wat dus vaak op Oorlog en Amerika neerkomt.. |
Citaat:
|
Jah, grappig man.
Haha. |
Citaat:
zelfde idee heb ik bij dat muziek topic op het psychologie forum. ze gaan mij niet wijs maken dat wanneer ze zo'n liedje 100x hebben gehoord het ze nog steeds raakt |
Citaat:
|
Meeste Pagan Ambient/Darkwave
|
bij moby, air, manitoba, st. germain kan ik goed nadenken.
bij spinvis, radiohead, interpol, bright eyes denk ik na over de teksten. |
master's hammer,
want what the fukk zeggen die gasten nou? hehe |
Bij Lost Prophets heb ik igg dat ik veel over mezelf nadenk (lekker egoistisch :D)..
En bij Massive Attack ook, alleen dan op een andere manier.. The Street hebben ook muziek/teksten waarin teveel in voor komt en waar je opzich wel over na gaat denken.. Tenminste de teksten sluiten wel aan op het huidige leven in de stad etc.. Maja uhh lijkt me ook logisch dat bij elke muziek wel na gaat denken, aangezien een vorm van expressie is, plus dat je oren het geluid opvangt en je hersenen die signalen moet verwerken (dat is toch denken :o :p) |
nee maar even serieus hoe gaat dat dan, je zet een liedje op, gaat op een stoel zitten en zegt tegen jezelf 'zo nu ga ik eens een potje denken, zeg.'
of niet? interpol. |
Citaat:
Ohja enne Broezer: scherp hoor ;) |
Nadenken is voor homeaux.
Denk ik. En ik luister muziek om niet na te hoeven denken. |
Citaat:
Hoe vaag, maja muziek luisteren zoals instrumentale triphop zorgt ervoor dat de geest weer leeg raakt en ik dus in feite bezig ben met het vergeten zijn dat ik denk.. De zang in de muziek zorgt ervoor (tenminste bij de meeste) dat mensen over dingen gaan na denken , dat in het straatje van de tekst past.. Dus wanneer je "depressieve" muziek gaat luisteren, ga je zelf ook een beetje "depressief" denken.. BTW wisten jullie dat muziek de martel techniek is van de Amerikanen.. Stel je voor je komt uit Verwegistan en je wordt opgepakt door soldaten en je hebt nog nooit van Slipknot, Metallica etc gehoord.. En je wordt in een kamer gezet van 1 bij 1 meter met deze muziek 24/7 op.. Dan ga je toch ook niet helder meer denken en dan ga je toch ook vertellen waar Osama is :p.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
tja ik denk altijd wel na, teminste dat denk ik
(zz) |
STOSIL
|
Citaat:
dat is op zich al vreemd, gezien voor sommigen (de meesten hier) muziek een voorname plaats inneemt in het leven. Je identificeert je met muziek. zoals Schoppenhauer ooit bedoelde:'kijk niet naar de kunst alsof het kunst is, maar kijk naar kunst alsof jij kunst bent'en zo kan je muziek ook benaderen. En ik kan me wel voorstellen dat bepaalde nummers mensen verder helpen. Bijvoorbeeld dat een zanger precies zegt wat je op dat moment wil horen (het hoeft niet per se een grote stap verder te zijn, maar elk klein deeltje is al genoeg). Ik noem een glassjaw, perfecte remedie voor uitgaan van relaties. |
Citaat:
Ja dit is een lomp antwoord, maar ik luister nu muziek. Vandaar. |
Sigur Ros. (y)
(ook uitermate geschikt als wegdroom muziek) |
van bijna alle muziek die ik luister ga ik nadenken
|
Citaat:
|
Muse
Red Hot Chili Peppers Coolio - Gangsta's Paradise The Cranberries - Zombie Metallica - Unforgiven II Queen - Who Wants To Live Forever The Doors - Ridin' On The Storm America - Horse With No Name |
Citaat:
|
Citaat:
|
Tool en Saybia.
|
Als ik een nummer beluister denk ik meer na over hoe het nummer in elkaar zit dan b.v. de tekst( waar je bij veel bands toch weinig uit kunt opmaken).
Tool Coheed and Cambria qua tekst: No Doubt Jeff Buckley |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23. |