![]() |
Als ik mis wat ik niet heb
Als ik mis wat ik niet heb
Nog nooit had ik mij af gevraagd wie ik was en wat ik deed Ik deed de dingen die ik moest mijn wereld leek compleet Tot waar bitter leed zich in mijn leven trad Zonder dat het werkelijk een doel of reden had Dat er mensen stierven terwijl ze nog niet mochten gaan Dat ik ze elke dag moest missen en ik wen er nog niet aan Bitter leed dat mij deed denken door al mijn tranen heen Ik moest niet zoeken naar een reden want sterven had er geen Nog nooit had ik mij af gevraagd wie ik was en wat ik deed Ik deed de dingen die ik moest mijn wereld leek compleet Maar echt compleet mag het niet zijn als ik mis wat ik niet heb maar wel graag hebben wil... |
(y)(y)(y)
(Ik vind hem erg goed, zowel qua inhoud als technisch, 'k heb niet echt commentaar...hoogstens dat het misschien mooier is als de laatste strofe dezelfde opbouw en lengte heeft als de andere.) |
Burgerlijke boodschap en een dodelijk metrum.
|
zelfs burgerlijke boodschappen zitten soms in een gedicht....
|
Mooi, alleen vind ik het jammer dat de eerste strofe herhaald wordt, en de laatste strofe 3 regels heeft ipv 4.
|
Citaat:
2. Deze zin vind ik er een beetje achterop komen; doordat je een heel regelmatig rijmschema hebt en die dan ineens zo verbreekt, 'zakt' het gedicht een beetje in elkaar vind ik. Verder vind ik de herhaling juist erg sterk; leuk dat je dat nog een keer terug laat komen. Verder raakt je gedicht mij eerlijk gezegd niet echt; ik vind dat je veel gevoel voor metrum hebt, maar inhoudelijk gezien kan ik me niet goed verplaatsen in dit gedicht. |
Die zin is inderdaad fout.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:36. |