![]() |
examenstress
wat doe jij eraan??
|
Citaat:
waah ik heb al zo lang zitten leren, maar ik weet niet of ik het wel ken, mschn stellen ze wel totaal andere vragen of heb ik het verkeerde geleerd, ik zit nu echt te shaken |
denk je nou echt dat er veel mensen online zijn nu?
Nou ja... ik wel :D Wat ik heb gedaan aan examenstress is vooral afleiding zoeken. Op een gegeven moment werkt meer leren alleen in je nadeel omdat je daarvan extra gestresst wordt. Dus maak afspraken en probeer dagen in te lassen dat je gewoon niet hoeft te leren. |
Je moet gewoon niet zitten dubben. Als je al lang hebt zitten leren lijkt mij dat een buitengewoon rustgevend idee. :) Als je nou niet had gedaan, ja dan had je reden om nerveus te worden.
Ik zou in iedergeval veel slapen, boekje lezen, film kijken, of iets anders waardoor je even totaal niet aan je examens denkt. En op het moment dat je er toch aan denkt, direct afkappen en denken'het komt wel goed' :) succes! |
Ik had er niet zo veel last van. Eigenlijk helemaal geen, ondanks dat ik pas erg laat begon met leren (de laatste twee-drie weken ervoor). Als je alles (of een groot gedeelte) hebt geleerd hoef je je er niet zo veel zorgen om te maken. Ze zullen nooit alles vragen, en met behulp an voorgaande examens kun je bepalen wat er dit jaar gevraagd wordt (zo leerde ik mijn scheikunde).
En examens zijn alleen maar momentopnames. Zelf vind ik ze dus niet zo erg belangrijk (alhoewel ik ze wel wil halen, want dan kan ik mijn diploma halen. ;)), maar ze zullen mij nooit stressen. Zolang je je best ervoor doet en de meeste stof wel kent heb je je nergens om je zorgen over te maken! Veel geluk! |
Ik maak me nu al zorgen en 't is nog drie weken. :|
|
ik heb nog niet geleerd :o
dus ja, beetje zorgen wel |
Ik begin 2-3 dagen van te voren te leren terwijl ik met normale toetsenweken eigenlijk niet leer.
Erg fout en ik had nog op vwo kunnen zitten als ik gewoon mn werk deed maarja (mn cijfers waren trouwens wel goed genoeg maar ze vonden mn instelling niet voldoende :|.) Stress heb je ik dan natuurlijk op zich ook wel maar niet erg veel. Maar ga iets doen waarbij je niet aan school denkt of de examens of wat dan ook :) |
--> Eindexamens 2004.
|
Citaat:
en ik slik valeriaan, maar dat is eigenlijk meer om 's nachts te kunnen slapen, want dan krijg ik stress en dat is niet goed. |
nou
ik zit er middenin en nu ik doorheb dat ik nederlands verkloot heb begin ik me toch ook wel zorgen maken |
rustig
zitten voor het examen recht zitten en paar keer diep in en uit ademen. helpt echt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:27. |