![]() |
Nederlands Leesvaardigheid
Kan iemand mij vertellen wat je precies kunt leren voor Ned. Leesvaardigheid??
Grtz |
gewoon van vorig jaar enzo oefenen:)
|
volgens mij NIKS.. wat de leraar ons vertelde is dat je een paar teksten kreeg en daar abc op moest antwoorden.. en af en toe moet je een zin citeren :s zoiets... dus volgens mij kan je NIKS leren :P
|
Wij hebben op school al geoefend en je kan hier niet voor leren hoor..Gewoon zoals eerder gezegd is het een tekst en hier krijg je vragen over (volgens mij alleen maar meerkeuze, of tenminste een heleboel)
|
we hebben op school hebben zoveel geoefend dat niet meer ga leren daarvoor
|
ja precies ik heb alleen het examen van vorig jaar gemaakt en daar had ik een 8,3 voor dus ik neem aan dat het goed gaat komen.... het zijn een berg meerkeuzevragen over teksten je moet af en toe een zin citeren en je moet een samenvatting maken van een tekst, opzich niet echt moelijk...
Succes iedereen trouwens!! |
Het was toch ook zo dat je van 1 tekst een samenvatting moet maken? Althans dat is wat mij verteld is en dat heb ik op school ook heel vaak moeten oefenen...
|
ja een samenvatting over 1 tekst
|
Citaat:
|
Ja klopt! Sorry he
per ongeluk overheen gelezen :s |
okej is al goed maar in ieder geval morgen wordt nederlands niet zo moeilijk maar wat moeten we met schrijfvaardigheid eigenlijk doen?
|
Wij hebben geoefend 'gedocumenteerd schrijven' dat is dus schrijfvaardigheid, moet je opstel maken ofzo over je sectorwerkstuk, wij hebben daar hele formulieren voor moeten invullen..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wij hadden voor gedocumenteerd schrijven een oud examen gekregen waarin 4 opdrachten stonden, bestond uit het maken van een affiche, brief, opstel en een artikel. Valt opzich wel mee
|
nah wij hebben er dus niks aan gedaan bijna... ik weet echt amper wat ik doen moet maar het duurt nog ff dus ik heb nog ff om erachter te komen
|
Mijn leraar Nederlands had het vandaag over een trappenstelsel of zoiets.. :s Dat krijgen we ook.. ik weet eigenlijk helemaal niet wat het is. Ik weet alleen dat je binnen de vakjes moet schrijven omdat je anders punten aftrek krijgt!
Weet een van jullie misschien wat een trappenstelsel is? :( |
als iemand het weet zeg het dan ff want ik heb geen idee!
|
wij deden nooit wat bij nederlands......ja alleen praten en niks doen.....ben nog slechter in nedrelands dan toen ik van de basischool af kwam.....maar okee zo moeilijk kan het toch niet zijn?
|
je kan r alleen maar voor leren...hoe je zakelijke/persoonlijke brieven, sollicitatiebrieven....affiche's moet maken!!!
dat had je in de vorige van 2003 ook van zakelijke brief! daar had k een 7,3 op dus dit zal wel goed gaan!! |
ik ben best goed in nederlands dus het moet wel lukken denk ik ben benieuwd :rolleyes:
|
als je het echt goed wilt maken zou ik is op www.havovwo.nl kijken :rolleyes:
|
Citaat:
|
HUH??? :confused:
Moet je ook een samenvatting schrijven??? Ik dacht dat alleen bij examen leesvaardigheid moest... noujah!!! BOEIUH![ |
Citaat:
:D Jams |
nah aangezien we over 4 uur eraan beginnen iedereen veel succes ermee en meld ff wat je ervan vond als je hier weer bent :) hebben we nog ff wat om over te praten
|
halloo,, hoe kan ik nu het beste een samevatting van een tekst make,, als ik da nu ff weet is het een eitje da exame :P ;)
|
Gewoon de belangrijkste punten eruit halen. Geen voorbeelden enzo.. alleen wat echt belangrijk is!
|
ja en het staat er zo in de opdracht(is voorbeeld uit examen vorig jaar):
Vat de tekst "De maatschapij maakt dík" samen in maximaal 100 woorden(je mag er 10% boven zitten maar echt niet meer dan worden er punten afgetrokken). Besteed daarbij alleen aandacht aan de volgnede onderdelen van de tekst: 1. de twee redenen waarom overgewicht vroeger nauwelijks een probleem was, maar nu wel en zo staan er nog 5 dingen maar als je er een vraag van maakt(wat waren de 2 redenen dat overgewicht vroeger een veel kleiner probleem was dan nu) en die beantwoordt en dat opschrijft(af en toe kan je het inkorten) dan heb je de eerste zin al en dat doe je bij alle punten! genoeg geholpen? :D |
Zijn jullie niet zenuwachtig?
|
nah... ik niet eignlijk ik denk dat deze nog wel lukken gaat zeker als ik naar me proefexamen kijk... maar me economie word denk ik wel een probleem want dat is nou niet een van me beste vakken... maar ja
|
Economie, daar vrees ik ook het meeste voor
Ik moet een 5,1 halen maar ik ben benieuwd of me dat gaat lukken |
Weet iemand misschien waar je goede samenvattingen kunt vinden voor biologie?
Ik heb der wel een paar maar die zijn niet goed:( |
Het zijn gewoon al die begrippen enz. van vorig jaar. Moet toch wel lukken, alleen die samenvatting zal wel moeilijk worden. Want dan vergeet ik weer de helft, en dan moet ik weer opnieuw beginnen :(
|
We gaan er gewoon helemaal voor, dat moet tog lukken, he?!
|
Hoelaat moeten jullie vandaag beginnen?
|
hey aleks, hoelaat moet jij vandaag beginnen??
|
half 2... of je begint om 9 uur of om half 2 aangezien het al 9 uur is geweest moet iedereen die hier is om half 2 beginnen
|
Citaat:
|
Ik moet om half 2 beginnen, maar die tijden zijn toch landelijk :s
|
extra veel suc6 dan!
|
We gaan er gewoon met z'n allen het beste van maken, meer kunnen we tog niet doen. Daarna kunnen we lekker gaan feesten moet je maar denken!!
|
kijk daar hebben we wat aan!
|
onze leraar zei ook dat je een samenvatting moest maken ofzoiets
|
Citaat:
en alle anderen natuurlijk ook |
ik heb duits
|
Ik heb ook Duits. Dat is wel een %$@ taal hoor. Al die naamvallen enz. :(
|
ik heb duits
|
dit is een nederlands forum....
|
duits is toch alleen maar een tekst dus :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:56. |