![]() |
nog geen titel 2
als een gloeiende plaat op een druppel
als de klok die de klepel niet vinden kon als laag zwaluwende vliegen die zonder enig besef mijn hoop met zich mee zoemden, kwam jij mij beschermen tegen de zonneschijn mijn hart waaide open een naakte kwetsbaarheid die zich tentoon spreidde, koolzwart beroofde de liefde mijn karakter onbereikbaar leken mijn doelen na deze immense tragiek doch mijn ziel bleef in leven, de kern van mijn bestaan bouwde zich langzaam op uit de achtergelaten puinen nu is mijn ik zegevierend boven alle gekende ellende, de hemel spreidt zich open mijn hart is nu de zon |
leuk, erg origineel!
alleen Citaat:
leuk om te lezen! Vooral de 1e strofe met de omgedraaide spreekwoorden, leuk! |
Ach ja... de puinhopen van tinkiewinkie...
|
Citaat:
Hoe zou ik die dan kunnen veranderen :confused: |
uit de achtergelaten wanhoop?
|
Klinkt inderdaad wel goed (y)
Er kan misschien ook wel "uit de achtergebleven wanhoop" staan. Ik vind het sowieso wel beter dan wat er al stond. Hartelijk dank voor je reactie :) Als titel zat ik te denken: De liefde overwonnen (of is dat ook cliché?) |
Ik heb nu een titel toegevoegd en die ene zin verandert. Zelf vind ik hem nu wel beter.
Zegevierend overwonnen als een gloeiende plaat op een druppel als de klok die de klepel niet vinden kon als laag zwaluwende vliegen die zonder enig besef mijn hoop met zich mee zoemden, kwam jij mij beschermen tegen de zonneschijn mijn hart waaide open een naakte kwetsbaarheid die zich tentoon spreidde, koolzwart beroofde de liefde mijn karakter onbereikbaar leken mijn doelen na deze immense tragiek doch mijn ziel bleef in leven, de kern van mijn bestaan bouwde zich langzaam op uit de achtergelaten wanhoop nu is mijn ik zegevierend boven alle gekende ellende, de hemel spreidt zich open mijn hart is nu de zon |
inderdaad al een heel eind beter!
De titel is niet heel erg cliche, wel een klein beetje. Misschien kan je beter iets kiezen wat ook terugkomt in het gedicht, juist omdat daar zoveel mooie woorden in staan. Misschien is "Zegevierend na liefde" iets? Je kijkt maar weer :) Achtergelaten is indd beter! |
Dank voor je reactie. Ik heb nu de titel aangepast in een eerdere post: "Zegevierend overwonnen"
Wat ik hiermee wil zeggen is dat de persoon om wie dit gaat echt sterker uit de strijd is gekomen. Je kan wel winnen, maar dan met een rotgevoel. Als je echt het gevoel hebt dat je de overwinning verdient, dan zegevier je :) |
(y)
Nou issie helemaal af :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06. |