![]() |
de n-factor
Ik vroeg mij af wat de 'n' gemiddeld is over de afgelopen jaren. Want komt het vaak voor dat de 'n' een 0.5 is?? Of een 2.0?? En welk vak heeft het vaakst een hoge 'n'? Daar moeten toch cijfers over bekend zijn zou ik zeggen!
Dus zijn er ergens cijfers waar getallen staan over de n van de afgelopen jaren (per vak)? |
|
en wat mag de 'n' dan wel niet zijn:S
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(jouw punten)/(max. punten) x 9 + N = jouw punt |
Citaat:
Verder geeft hij een andere normering dan examen.nu, die in mijn ogen toch wat betrouwbaarder (lees positiever :p) is. |
De normeringsfactor hangt af van de moeilijkheid van he examen en zal dus bij vak verschillen
Is een examen moeilijlk gevonden door veel leerlingen dan kan het zijn dat de normeringsfactor flink wordt verhoogd. Meestal komt er 0.0 tot 0.5 gewoon bij En gaat het verder als het examen moeilijker wordt gevonden Jams |
Citaat:
En volgens mij is het gemiddeld 1.0 dat erbij komt... |
ligt denk ik altijd hoger als 1.0 omdat je krijgt toch altijd een 1 cadeau op je proefwerk, of is dat iets anders?
je moet gewono van een lage n-actor uitgaan zeg 0.3 dan zit je altijd goed! |
Citaat:
in meeste gevallen is n 0,8 heb ik gemerkt.. |
Citaat:
maarjah voor het examen. heb geen flauw idee. weet dat het vorig jaar voor scheikunde iets van 0.4 was of zo |
Heb op cito.nl de n-factor van de afgelopen 2 jaren kunnen vinden... Het is echt raar, want het zit echt tussen de 0.4 en 2.0 in!!
Maar gemiddeld 0.9 ofzo... |
Daar kun je nu nog niets van zeggen, want misschien hebben ze dit jaar een compleet andere manier van 'vragen stellen' bij examens toegepast :rolleyes:
|
Misschien een stomme vraag hoor, maar verschilt de n-factor per vak of is het gewoon voor alle examens hetzelfde?
|
Citaat:
|
Precies, is geen richtlijn aan te geven
|
Wanneer wordt de n-factor van dit jaar bekend? Na de versnelde correctie? Iemand trouwens een idee wanneer die is?
|
ik zie vaak op het forum dat het cijfer zo berekend wordt:
[aantal behaalde punten]/[maximaal te halen punten] * 9 + norm. Maar als die norm lager dan 1 zou zijn, zou je dus geen 10 kunnen halen :s |
Citaat:
|
oke :)
|
Citaat:
Het is bij centraal examens idd mogelijk om alles goed te hebben, en nog maar een 9,5 te hebben... Want dan vindt de sito dat het te makkelijk geweest is, en halen ze er via de 'n' wat punten af! |
Citaat:
1 vraag fout hebben heeft dan wel veel invloed, dat is dan misschien nog maar een 9.4, maar als je alles goed hebt heb je een 10. edit: Even nagekeken bij de normering van engels tweede tijdvak vorig jaar: normering 0.6. Bij max punten heb je een 10 bij een punt minder een 9.6 Dus bij normering onder de 1, kan je echt wel een 10 halen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
want als je alles goed hebt kunnen ze je moeilijk een 9 geven lijkt mij :rolleyes: bij de weg. als je bij www.examen.nu je de totale score invult hebt je altijd een 10. |
|
De normering van 2002 en 2003.
Links kun je op 'Normering 2003' of 'Normering 2002' klikken. Vervolgens kun je kiezen uit havo, vwo (os) en vwo (ns). Daarnaast ook nog of je 1e tijdvak of 2e tijdvak wil weten. Als je op het nummer van een vak hebt gedrukt zie je boven de omrekentabel de normeringsterm. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32. |