![]() |
Cijfer Afronden vraag
Hoe word je cijfer afgerond
SE + CE en dan delen door gemiddelt en dan pas word het afgerond? stel je heb 5,45 [gemiddelt SE + CE] word het dan naar boven of beneden afgerond? |
komop iemand?
|
Zoals jij zegt ja. 5,45 gaat naar beneden. Cijfers van SE zijn één decimaal. Dust stel je staat een 5,45 voor SE dan staat er een 5,4, haal je een 5,5 voor het CE dan sta je een 5,4 en dus een 5.
|
beneden
jou avater irriteerd me :) |
Citaat:
|
Volgens mij wordt je Se cijfer als dat 5,45 is gewoon afgerond op een 5,5 want het moet op een decimaal afgerond worden. Maar misschien is mijn school wel gek.
Maar voor je Se + Ce wordt een 5,45 inderdaad een 5 omdat ze dan op 0 decimalen afronden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
als je voor se een 5,45 staat dan wordt dat een 5,5 want se moet op 1 decimaal afgerond worden is je se op 1 decimaal afgerond gemiddeld met je ce een 5,45.. ja dan wordt't een 5 op je diploma (bijv als se = 5,5 en ce = 5,4) |
Als je een 5,45 hebt heb je een 5 op je raport. Want ze ronden geen 100sten af. Dat wordt helaas naar beneden afgerond. Ik had dat ook een 5,45 en wordt naar beneden afgerond helaas.
|
Citaat:
|
Op je diploma dan ook best. Pffff
|
alles wat onder de 5.5 is
is onvoldoende |
Citaat:
|
Citaat:
|
ben ik nu heel stom als ik zeg dat ik het nu nog niet duidelijk snap? iedereen zegt wat anders... maar je schoolexamen staat sowieso al vast, en voor je centraal examen kan je toch geen 5,45 halen dus dan zal het allemaal wel goed komen :)
gewoon zorgen dat je totaal idd op 11 punten uitkomt, dan kan er niks fout gaan. |
Kort samengevat:
op je schoolexamen: een 5,45 wordt afgerond naar een 5,5 (omdat het niet naar hele cijfers afgerond hoeft te worden). schoolexamen+eindexamen: 5,45 wordt een 5 (moet wél naar hele cijfers afgerond worden). |
Citaat:
maar idd. gwoon die 11 pt halen (y) |
Citaat:
Het is zelfs zo dat je als je bij een vak dat je niet afsluit met een CSE (dus alleen met een schoolexamen), een 7,45 haalt, dat er dan op je diploma een 8 komt. |
ik snap het niet
ik heb vfoor mijn schoolonderzoeken als eindcijfer een 5.8 gehaald. op mijn examens als lagste waarschijnlijk een 3.3 dat is bji elkaar een 9,1 en als ik dat deel dood 2 kom ik uit op 4.55, maar dar word toch wel gewoon een 5?? ja sorry is misschien hele domme vraag maar zit super in de stress denk da ik ga zaken namelijk |
4.55 wordt naar boven afgerond
4.45 naar benden Dus als je een 5.8 en een 3.3 haalt heb je een 5 |
Ik geloof dat het bij ons op school wel naar boven wordt afgerond.. :s
Ik ga het straks maar nog ff navragen voor de zekerheid. |
dankje dankje dankje
ik dacht dat het bij ons ook anar boven werd afgerond, zoiets hadden ze verteld maar vraag het dinsdag wel gewoon even na:P |
:)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34. |