![]() |
Pabo
Ik doe nu momenteel de koks opleiding, maar ik vind er niet veel aan.
Nu vraag ik me af, kan ik van mavo, meteen naar de pabo want ik zou graag willen leren voor leeraar, lijkt me iets leuker, beetje meer met mensen omgaan, en een beetje een normaal leven lijden. Of moet ik eerst hbo halen?Of kan ik in het 2e jaar van mijn koksopleiding hbo halen?Want ik maak toch eerst deze opleiding af! Bvd |
Voor de pabo moet je minimaal een Havo of MBO niv4 diploma hebben. Met MBO SPW3 kun je ook doorstromen.
(zo uit mijn hoofd) |
Citaat:
|
Citaat:
@TS: Pabo is trouwens HBO |
Citaat:
|
Volgens mij kan het alleen met mbo niveau 4 (ook alleen met spw niveau 4, das iig hier in Rotterdam zo).
|
In omgeving Brabant/Limburg is het ook alleen zo dat je naar de PABO kan als je spw 4 heb en niet spw 3.
|
bij ons hoef je spw niet gehaald te hebben. Dan stroom je door naar het eerste jaar.
Heb je het wel gehaald, mag je in het tweede jaar beginnen. (geloof ik) |
Citaat:
Bij ons was het: met spw (niv. 4) doe je de pabo in 3,5 jaar (oid), met spw oa (niv. 4) in 3 jaar (ofzo) en met andere mbo-opleidingen (niv. 4) gewoon in vier jaar. |
Tja ik heb nu dus alleen mavo gehaald, en als alles goed gaat, koks opleiding niveau 2 en misschien nog zelfstandig werkend kok niveau 4. zou ik misschein dan niet samen in die opleiding hbo kunnen halen?
|
Citaat:
Als je ouder dan 21 bent, maar niet de juiste vooropleiding hebt, kun je een 21+ toelatingstest doen, als je die haalt, dan mag je ook pabo doen. |
Er zitten er een aantal in mijn klas die mbo niet gehaald hebben. Ze hadden nog een aantal verslagen niet ingeleverd en dus een aantal punten niet.
Ik weet ook niet precies hoe het zit, ik zal het eens navragen... |
Over het algemeen mag je met elke afgeronde MBO-opleiding op niveau 4 naar de PABO (volgens de site ook in Rotterdam), dus dan is een koksopleiding op niveau 4 een voldoende vooropleiding. MAVO is in ieder geval niet voldoende, tenzij je 21 bent, zodat je een toelatingstoets kan doen.
Met een MAVO-diploma kun je wel een opleiding voor Onderwijsassistent volgen en daarna nog eventueel de PABO verkort. De PABO is trouwens een HBO, dus daar heb je geen HBO als vooropleiding voor nodig (?). |
ten eerste..het is geen leeraar maar leraar :nono:
ten tweede..je moet mbo- niveau vier hebben...om door te kunnen naar t hbo (in dit geval pabo). Als je een willekeurige mbo niveau 4 opleiding hebt gedaan, dan moet je de pabo gewoon in 4 jaar doen. Als je de opleiding onderwijsassistent hebt gevolgd (mbo-4) dan mag je de pabo in 3 jaar doen (doe ik nu ook)... En met een mbo-3 niveau kom je echt nie op de pabo of een andere hbo opleiding |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25. |