![]() |
Wiskunde vragen deel 1
* nog een vraag :D
STAT -> EDIT, getallen invullen. Ga naar het basisscherm, STAT -> CALC, 1-Var Stats. Je komt nu op het basisscherm, doe nu 2nd 1 en 2 (en 3 enz, ligt eraan hoe veel lijsten je hebt ingevuld). maar nu de vraag: ik weet dat x met een streepje erboven is het gemiddelde, de laatste die er staat de standaart afwijking. Maar wat is de rest? |
2: een derdemachtswortel kan ook hoor.
3: ik zou die 6q er gewoon afhalen en dan de afgeleide berekenen. Dus W = 0.1q3 - q2 + 6 4: berekenen: de uitkomst van de afgeleide moet dan toch 0 zijn, niet de x-waarde? Nou ja, wacht anders maar op iemand die kan zeggen of het klopt wat ik zeg, want ik weet eigenlijk niets van wiskunde en het is veel te lang geleden voor mij. :o |
Citaat:
Citaat:
-0.3q2 + 2q dan moet je dus 0=-0.3q2 + 2q en hoe kan je die vergelijking dan oplossen? :rolleyes: |
vraag 4:
uitkomst van afgeleide moet nul zijn:) dus je moet gewoon een verglijking oplossen. vraag 3: snap ik niet echt. ik moet zelf de hele opgave zien:) vraag 2: is al gezegd. uit mijn hoofd gezegd staat derdemachtswortel bij math en dan nummer 4. vraag 1: je vraag klopt niet echt maarja:P toch ff proberen. in totaal 100 kinderen ik geef ff een voorbeeld. aantal laat. 1 2 3 4 5 6 7 frequentie. dus hoeveel mensen er bij 1 of 2 enz laat gekomen zijn. bij 1 dus 4% bij 2, 6% bij 3, 10%, bij 4, 20% bij 5, 5% bij 6, 15% en bij 7, 40% bij L1 vul je dan onderelkaar. 1 2 3 4 5 6 7 in bij L2 Frequentie dus 4 6 10 20 5 15 40 en dan ga je dus naar stat--->CALC optie 1. 1-Var Stats L1,L2 ik hoop dat je het nu snapt |
Citaat:
voor 4e machts moet je gewoon eerst 4 intoetsen en dan math en dan nummer 5:) |
Citaat:
Citaat:
4% komt 1 minuut te laat 6% komt 2 minuten te laat 10% komt 3 minuten te laat? etc (tot 100%) En dan is die 4% de frequentie? of die 1 minuut? Kan je mss een ander voorbeeld geven (wat je mss op examen zou kunnen verwachten)? (kan je de procenten gewoon zo invullen bij L2, hoe je daar geen 0. voor?) Citaat:
en waar staat CALC optie 2 voor? :rolleyes: wanneer zou je L3 gebruiken? en (ff iets anders weer)...hoe los je deze vergelijking op: 0 = -0.3q2 + 2 q |
Citaat:
ABC formule.. of even 3 seconden kijken en zien dat 1 van de oplossingen q = 0 is en de andere -0.3q2 = 2q dus -0.3q = 2 en q = -6 2/3. |
Err.. het moet positief zijn.. minteken genegeerd :o
|
Citaat:
|
Citaat:
Kun je ook zien als: -0.3q2 + 2q = 0. Je ziet dat wanneer je q = 0 invult, dat alles 0 is. Maw: q = 0 is een mogelijke oplossing. Tevens kun je alles door q delen, dan krijg je: -0.3q + 2 = 0 Dit kun je doorrekenen: -0.3q = -2 0.3q = 2 q = 2 / 0.3 = 6.67 Succes ermee. |
aha, dus 0.03q2 = 2q los je dus op om door (1)q te delen...ik snap hem!
Maar...hoe los je het op als er had gestaan 0.03q3, want als je dan door q deelt hou je 0.03q2 over :rolleyes: |
Citaat:
-0.3q3 + 2q = 0 -0.3q2 + 2 = 0 -0.3q2= -2 0.3q2= 2 q2 = 6.67 En q is daar de wortel van (2.58 of -2.58). |
Hmm, het moet 0.03 zijn :o
0.03q2 = 2 q2 = 66.67 q = 8.16 of q = -8.16 :o |
edit
|
Citaat:
-0.3q3 + 2q = 0 -0.3q2 + 2 = 0 -0.3q2= -2 0.3q2= 2 q2 = 6.67 dacht net dat ik het snapte :p |
Citaat:
Citaat:
=-2*sqrt(15)/3=-2/3*sqrt(15) of q=sqrt(20/3)=2*sqrt(5)/sqrt(3) =2*sqrt(15)/3=2/3*sqrt(15). |
En wat als het zo is:
6x4 + 3 = -3x --> als die - er niet had gestaan deed ik delen door x..maar moet je nu delen door -x? dan wordt het dus -6x[sup]3[sup] en dan wortel van 3 trekken? (eerst nog ff die + 3 naar ondere kant) ik hoor het wel! |
6x4 + 3 = -3x
2x4 + 1 = -x 2x4 + x + 1 = 0 2x4 + x = -1 Een negatieve waarde tot de 4e macht geeft altijd een positieve terug. Om -1 te verkrijgen moet x dan kleiner zijn dan -1, maar dat maakt 2x4 automatisch groter en trekt hem boven de streep. Ik betwijfel of deze vergelijking wel een oplossing heeft. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:23. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.