![]() |
[Winamp 5.03]ID3 tags voor CDs aanpassen
Als ik een CDtje in mn computer wil afspelen (ik behoor tot de groep mensen die geen losse CD speler hebben :p) dan gaat Winamp braaf zoeken naar titels van die nummers op internet (CDDB ofsow). Deze vindt ie dan wel, maar vaak vind ik ze net ff niet goed. Ik kan alleen niet de file info aanpassen in Winamp...dit moet ik dan weer via omwegen voor elkaar krijgen.
Bestaan er plugins voor Winamp die dit wel mogelijk maken? Of kijk ik met mn neus en is het gewoon mogelijk? Ik wil dus: de Artist en Songtitle kunnen aanpassen van een CD in Winamp. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
RIP je CDs naar je hardeschijf en geef je CDs weg ofzo. Rippen doe je met Lame MP3 192kbps VBR (ik gebruik dBPowerAMP). Met MP3s kun je gewoon de ID3 tag aanpassen naar wens.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je kwaliteit belangrijk vindt kun je volgens mij beter EAC gebruiken, zoals Dobermann aangeeft in het centrale Audio/Video topic.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het 'probleem' is juist dat ik die CD niet wíl rippen :p (ok, hij staat al op mn HDD..maar ik ik heb em uit puur respect gekocht)
Dat CDDB haalt van het internet info op wat lijkt op een soort ID van je CD...hij downed een tracklist voor die CD en slaat dat op op je HDD.. Die info kan je met bijv. de standaard CDspeler van windows('98) wijzigen, maar via winamp kan ik et niet vinden. In XP heb ik et ook wel es gedaan, maar ik kan nu ff niet meer bedenken hoe ik dat geflikt heb.. [edit]CDDB heeft een kloterige tracklist gedowned..hij zet overal '???? -' tussen mn artist en trackname...en dat blijftie doen[/Edit] |
Je hebt dan wel uit respect dat cd-tje gekocht, zolang je je geripte zooi niet door iemand laat copieern is er niets aan de had.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb de oplossing gevonden.
Winamp 5 kan het wel wijzigen... Als je in de 'Media Library' naar de schijf gaat waar de CD inzit dan moet je op een track klikken en dan kan je met 'CD info' de artiest etc. wijzigen :) Ik dacht dat dit wel leuk was om te weten voor de mensen die hier ook mee zitten. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:59. |