![]() |
De waarheid, achter brie.
Mensen! Is het jullie ooit opgevallen dat er iets vreemds is aan briepunten? Je zou denken dat men om briepunten te maken een grote ronde brie pakt, en die vervolgens als een pizza snijdt, om hem zodoende in punten te verdelen. Maar nee! Ik heb bewijs gevonden dat dit niet het geval is! Wil je het zelf ontdekken? Volg dit stappenplan.
1. Koop een goedkope briepunt bij de aldi. 2. Verwijder de verpakking. 3. Kijk naar de zijkant; wat zie je? JA! JE ZIET WIT SPUL (net als bovenop) en niet de zachte gelige binnenkant! Hiermee is het bewijs geleverd dat briepunten helemaal niet uit een grote ronde brie worden gesneden, maar gewoon in puntvormen gegoten worden (ofzo). Nou zeg je misschien "maar Rolf, wat is daar nou het probleem van? Het maakt toch niet uit, dat witte randje Rolf!". Nee, het maakt inderdaad niet uit, dat witte randje, máár! Waarom, als je dan toch brie in vormpjes giet, zou je niet een vierkante brie maken? Een vierkante brie is makkelijker te verdelen, de plakjes worden niet steeds dikker en dikke tot het godverdomme wel eens genoeg is met die dikte van die plakken, neen, bij een vierkante brie blijft de breedte (of beter gezegd, de lengte) van de plakjes altijd hetzelfde. Komt nog bij dat vierkante brie makkelijker te stapelen is, wat op zijn beurt het leven van supermakrtwinkelemployeemensen zoals JM een stuk makkelijker maakt. Ik zeg mensen, óp naar een wereld met vierkante brieën. Een beter milieu begint immers bij jezelf. Ik dank u voor uw aandacht. Rolf |
Goh, hoe melig.
|
Je post dit in DK om het onder de aandacht te krijgen :confused:
|
goh :rolleyes:
|
Goh, ik heb me werkelijk altijd al afgevraagd wat de waarheid achter brie was.
Krijg hobbies, ofzo. |
uhm boeie :confused:
brie is vies |
brie in puntvorm staat duurder enzow. vierkant is maar zo gewoon.
|
ik vind het eigenlijk best grappig
maar misschien is dat omdat ik niet van brie hou. |
hahaha, O god waar je wel al niet over nadenkt...
|
Er is een groot denker opgestaan.
|
trouwens waarom is een tompouce altijd rechthoekig en niet puntvormig zoals elk ander stuk taart :confused:
|
Citaat:
|
btw, mischien hebben ze eerst wel een grote kaas ofzo gemaakt, en die snijden ze dan in punten... en dan moeten die mischien nog een tijd staan of wordt er nog iets mee gedaan waardoor die witte laag er op komt.... mischien is die punt wel degelijk ooit stukje van een grotere überbrie geweest!! .... als je begrijpt wat ik bedoel
|
Citaat:
|
Ik verwacht trouwens op korte termijn kamervragen over dit heikele onderwerp...
|
gezichtsbedrog
ronde brie en vierkante brie, lijkt mischien even groot, alleen ronde brie is kleiner |
Citaat:
|
ronde brie is weer dikker
|
Citaat:
het dilemma is of de puntbrie nu wel of niet ooit onderdeel van een grote überbrie geweest is!.. |
ah nee
|
Kaas is (n)
|
grote brie in stukjes, die stukjes in de prut zijkanten stukjes beschermt tegen ander prut.....
|
:d
|
Citaat:
|
Citaat:
dit zal grammaticaal wel incorrect zijn, für gaat vast met een of andere naamval |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dit kan natuurlijk compleet incorrect zijn, sinds ik duit heb laten vallen :p |
Citaat:
ik verveel me en het is te merken. ik ga maar eens wat nuttigs doen. |
Brie? Brie! Hele hoge brie. Brrrrrrrie.
... :| |
Het is wat. Kaas is trouwens ook geel.
|