Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Hoe kom je snel een griep door? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=851268)

Eend 25-05-2004 21:33

Hoe kom je snel een griep door?

Ik heb sinds van t weekend al buikpijn en duizeligheid, ook was ik heel misselijk en ik heb op onmogelijke plaatsen spierpijn en zo. Ook heb ik constant kramp in m'n spieren.

Nou zei ik dat vandaag tegen m'n psychiater (ik was daar toevallig voor gesprek), ik was namelijk bang dat het allemaal spanningen waren en ik zat me al af te vragen waar die vandaan moesten komen. Maar ik had alle kenmerken van de griep die op dit moment heerst.

Nu blijft een gripe bij mij echt weeeeeeeeekenlang hangen (tenminste, die griep van de winter), maar ik ben nog net niet te ziek om in bed te liggen. Ik schommel er altijd tussenin wat ook weer vermoeiend is.

Nou heb ik een vraag he, hoe kom je nou het snelst van die griep af? Want ik word dat ziek zijn een beetje zat en zo.

Yvat 25-05-2004 21:40

Bij mij helpt een dagje thuis zijn en niets doen heel goed, lang uitslapen, lekker de hele dag je eigen gang gaan en de dag er na voel ik me wel weer iets beter. :)

pyres 25-05-2004 22:12

veel fruit eten
en veel drinken

en natuurlijk de gebruikelijke medicijntjes :o

cyntha 26-05-2004 07:15

Een dagje thuis zitten, heel veel slapen, veel drinken en veel fruit eten helpt bij mij meestal wel.

EggeD 26-05-2004 07:31

Buiten zitten is ook zeker een aanrader, buitenlucht en zon doet meer goed dan je denkt. Pak een stuk fruit en een boek - als lezen gaat, discman is ook een optie - en plof je in de tuin !

Dolores 26-05-2004 07:40

Zorgen dat je voldoende drinkt (ik heb dan altijd de neiging bijna niets te drinken, maar dat is dus heel slecht) en verder gewoon goed uitrusten etc.

Raven 26-05-2004 08:41

Citaat:

Eend schreef op 25-05-2004 @ 22:33 :
Ik heb sinds van t weekend al buikpijn en duizeligheid, ook was ik heel misselijk en ik heb op onmogelijke plaatsen spierpijn en zo. Ook heb ik constant kramp in m'n spieren.

Nou zei ik dat vandaag tegen m'n psychiater (ik was daar toevallig voor gesprek), ik was namelijk bang dat het allemaal spanningen waren en ik zat me al af te vragen waar die vandaan moesten komen. Maar ik had alle kenmerken van de griep die op dit moment heerst.

Nu blijft een gripe bij mij echt weeeeeeeeekenlang hangen (tenminste, die griep van de winter), maar ik ben nog net niet te ziek om in bed te liggen. Ik schommel er altijd tussenin wat ook weer vermoeiend is.

Nou heb ik een vraag he, hoe kom je nou het snelst van die griep af? Want ik word dat ziek zijn een beetje zat en zo.

Citroengrog: ( da's echt de NUKE onder de griepmiddeltjes)
nodig :

2 citroenen
1 sinaasappel
(citroen)brandewijn
(stroh) rum
thee
honing

pers de citroenen en de sinaasappel uit..
doe daar bij 1 glaasje brandewijn en een half glaasje rum
giet hierop hete thee ongeveer dezelfde hoeveelheid als er al in zit..
en doe er 'n flinke lepel honing bij

warm ( heet) drinken voor dat je gaat slapen
en goed onder de wol kruipen ..

volgende dag ben je drijfnat .. maar wel beter..

meteen onder de douche en schoon bedde goed erop zodat alle ziektekiemen weg zijn ..

Sven 26-05-2004 09:27

Het lijkt me sterk dat je echt griep hebt.. voor zover ik weet is er nu geen griep epidemie in Nederland, die komen altijd in de herfst/winter even langs..
Nouja.. vroeg in het voorjaar kan ook, maar de kans is groot dat het wat anders is dan standaardgriep..

Ohja, als het wel griep is is er helaas niets wat je eraan kan doen, extra vitamine c ofzo is absoluut niet zinvol aangezien je al voldoende hoort te krijgen uit je normale voedsel, er is niets waardoor je sneller beter wordt..

Het enige wat je kan doen is de symptomen bestrijden, zoals een paracetamol tegen de koorts :)

Sarah 26-05-2004 10:06

Zorgen dat je gezond eet, als je dat niet al deed, en je lichaam niet te veel blootstellen aan dingen die het kwetsbaarder maken; dus niet de kou in, niet te hard inspannen, etc. En op tijd naar bed :)

Nattigheid 26-05-2004 12:01

wel je bed in gaan, fruit eten, heel veel water en sap drinken, rustig aan doen, thuisblijven, apsirines nemen, warme douche. zoiets?

ValliantWarrior 26-05-2004 12:27

Je kan de volgende kruiden plukken en drogen en daar thee van maken: (ik heb de latijnse naam er ook bij gedaan)

- Achillea millefolium
Duizendblad

- Borago officinalis
Bernagie

- Echinacea
Rode zonnehoed

- Eucalyptus globulus
Eucalyptus

- Lavandula
Lavendel

Als je er thee van gemaakt hebt moet je het drinken met een een lepel honing erin. Dat moet je een paar dagen drinken en dan is de griep weg. Oja je gaat er wel flink van zweten.

Eend 26-05-2004 13:55

Citaat:

Sven schreef op 26-05-2004 @ 10:27 :
Het lijkt me sterk dat je echt griep hebt.. voor zover ik weet is er nu geen griep epidemie in Nederland, die komen altijd in de herfst/winter even langs..
Nouja.. vroeg in het voorjaar kan ook, maar de kans is groot dat het wat anders is dan standaardgriep..

Ohja, als het wel griep is is er helaas niets wat je eraan kan doen, extra vitamine c ofzo is absoluut niet zinvol aangezien je al voldoende hoort te krijgen uit je normale voedsel, er is niets waardoor je sneller beter wordt..

Het enige wat je kan doen is de symptomen bestrijden, zoals een paracetamol tegen de koorts :)

er heerst een zomergriep. Een aantal mensen die ik ken hebben 'm ook al gehad.

Giovanna 26-05-2004 15:30

Citaat:

Eend schreef op 26-05-2004 @ 14:55 :
er heerst een zomergriep. Een aantal mensen die ik ken hebben 'm ook al gehad.
Ja idd.

p-chez 29-05-2004 02:36

Hoeveel fruit/vitaminen en weet ik wat je allemaal ook eet/drinkt, een griep duurt meestal (gemiddeld) 8 dagen. Kun je weinig aan doen.
Het enige wat je kunt doen is het jezelf zo makkelijk mogelijk maken. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38.