![]() |
[geluidskaart[ Kan een goede je fps verbeteren.
Ik heb nu een online soundkaart, en die bromt en gromt en piept en suist, kortom niet goed :D
Nu wil ik een geluidskaart kopen maar natuurlijk wel een zo goed mogelijke. Nu heb ik 4 boxen op m'n pc aangesloten en dit wil ik met die geluidskaart weer doen. Zal ik dan kiezen voor een soundblaster live of een audigy 2 zs geluidskaart? Prijs scheelt gigantisch maar kwaliteit ook wel denk ik. Maar spelen games soepeler als ik die audigy 2 zou kopen? Dit zou de doorslag voor mij wel geven. |
Nee, maar het geluid klinkt wel beter.
|
Citaat:
Mijn excuses voor het zetten bij games, moet eigenlijk bij hardware natuurlijk. |
Er niet heel veel verschil in geluidskaarten, behalve dat de een je dolby surround geeft en de ander alleen stereo. Wel kan een goedkope bijvoorbeeld extra geluid geven zodra je HD bezig is. T verschil begin je trouwens wel te horen als je hele hoge kwaliteit muziek gaat lusiteren op heel hard volume. Er zit geheid wat verschil tussen, maar voor je fs scheelt het echt geen reet... (Voor welke game trouwens ? )
|
Het aan- of uitzetten van EAX-hardwareondersteuning scheelt wel in snelheid.
|
Citaat:
In elk geval had ik wat geld over en heb die audigy 2 gewoon gekocht. Ik zal mijn bevindingen tussen onboard van asus a7n8x-x en de audigy 2 wel hier posten. In elk geval verwacht ik wel dat het gepiep en gebrom (van inderdaad HD) weg is, anders stuur ik hem gelijk weer terug. |
Citaat:
|
Hardware?
|
Ja, lekker.
|
Ik zou voor de Audigy 2 ZS gaan. Ik heb ooit een test gezien waaruit bleek dat bijv. de SB Live! veel resources gebruikt waardoor het aantal FPS idd daalt.
|
Citaat:
|
Sweex 4 channel 3d ;)
does it for me. |
Citaat:
|
Ik heb nou eindelijk die audigy2 zs binnen. Ik moet zeggen dat het een hele verbetering is. Minder ruis, geen gebrom meer.
Kwa fps moet ik zeggen dat het verschil minimaal is. Eigenlijk niet de moeite waard om het hiervoor te kopen (al moet ik zeggen dat bij grote explosies in bijvoorbeeld unreal tournament 2004 de fps enigzins verbeterd lijken te zijn, maar dit kan ook verbeelding zijn). Echter heb ik totaal geen spijt van mijn aankoop. Het geluid in games is echt vele malen beter 3d dan bij onboard geluid. Je hoort beter waar iets vandaan komt zelfs met maar 4 boxen. Ik wie loopt te twijfelen kan ik deze kaart wel aanbevelen. |
Je moet ook geen geluidskaart kopen om je FPS te verbeteren. Het scheelt natuurlijk wel ķets, maar nog steeds niet genoeg om een prestatie van <10 FPS ineens wel speelbaar te krijgen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35. |