![]() |
Eeuwig thuis
Ontneem me niet mijn zon
Die zal schijnen als 't graf En de grijsheid zal doen stijgen Als een juichkreet vol met pijn Neem de zondag van de eeuw En slenter traag naar huis Als je dat kan vinden Want de waarheid is abuis Thuisgekomen wil je terug Naar de kracht van het moment Impulsief daadkrachtig vallend De tijd kleineert je zijn In diepe zucht bevangen Is liefde dovend licht Een eenzame projectie De deur van thuis is dicht... --------------- nou nou nou, Ik heb het nog best gezellig thuis hoor!! Maar ik zit lekker op kamers en das ook thuis... Ik bedoel maar...... Snapt u? :rolleyes: Bedankt voor reaaaactietje enzo... :) Tataa ---------------- |
Damn, er zitten mooie zinnen in, zoals deze:
Neem de zondag van de eeuw En slenter traag naar huis en deze vind ik ook wel erg raak: De tijd kleineert je zijn ik vind het gedicht niet overal zo heel erg lekker, qua hoe het loopt ofzo. Maar hij is wel raak :) Mja. Kun je er iets mee? Kusje. |
De laatste strofe vind ik mooi.
Dit is nu net de reden waarom ik niet op kamers wil... (daar denk ik alleen anders over als ik na een paar tequillaatjes met de trein weer naar huis moet... :s ) |
Mmm het idee is dat de deur thuis dicht is omdat ie ergens anders open gaat...
Natuurlijk kun je nog altijd over de vloer bij mams....je thuis ligt overal waar jij het graag hebt liggen... Wauw wat een gemijmer... :rolleyes: Tataa! |
Ik vind "Want de waarheid is abuis" gaaf.
Fijne alliteratie én ritme én contradictie. (y) |
Ik vind het perspectivisch (:D) gezien niet zo goed, eerst spreek je van 'ontneem me niet mijn kracht' en dan 'als je dat kan vinden' (onpersoonlijk). Je verandert van perspectief. Een beetje een onbijgeschaafd gedicht zullen we maar zeggen, maar ik waardeer jouw bijdragen altijd (goed ritme, mooi woordgebruik, nostalgie)
|
Ik sluit mij aan bij Mu; de uit-/afwerking had misschien iets beter gekund, vooral op gebied van perspectief inderdaad. Maar dat neem niet weg dat ik dit toch één van je betere gedichten vind; heel helder qua boodschap, en er zitten prachtige zinnen tussen! De volgende zinnen vind ik absoluut het mooist:
En de grijsheid zal doen stijgen Neem de zondag van de eeuw En slenter traag naar huis De tijd kleineert je zijn |
Ben het zeker eens met het afraffelen...Ik schrijf de schrijfsels op denksnelheid bijna....Maybe moet ik daar eens wat meer rekening mee gaan houden...
Thnx for comment... Tataa! :) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35. |