![]() |
hoeveel liter cola drinkt een nederlander gemiddeld per jaar?
hey allemaal,
ik moet een praktische opdracht voor biologie maken, en daarin moet ik ook vermelden hoeveel liter cola een nederlander gemiddeld per jaar drinkt. Maar ik heb al bij voedingscentrum gekeken, en daar staat het ook niet op. Via google heb ik ook niet echt succes gehad. ik weet niet waar ik het kan vinden :s hopelijk kunnen jullie het voor mij opzoeken. ik hoop het, alvast bedankt xx sarita |
Op deze site http://www.tue.nl/cursor/html/cursor3909/testlab.htm
stond het volgende: Een gemiddelde Nederlander slaat er jaarlijks zo’n veertig liter van achterover. En op de volgende site:http://home.hccnet.nl/g.d.vos/index.htm staat dit: De gemiddelde Nederlander drinkt wekelijks 1 liter cola. |
ik zelf drink ongeveer 175 - 200 liter van die troep in het jaar!
Wel de echte coca cola anders is het niet te drinken :( |
pff, ik drink echt wel meer dan 40 liter cola per jaar :|
per 2 dagen wel 1 fles... :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Een jongen uit mijn klas drinkt anderhalfe fles cola per dag. Hij ontbijt er zelfs mee. :eek:
Hij ligt nu in het ziekenhuis, want zijn maag is naar de klote en hij heeft twee gaten ofzo in zijn darmen. |
Ik drink helemaal niet zo vaak cola. Ik denk hooguit een liter per week ofzo.
|
Ik drink bijna nooit cola, net een glas per week.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hmmm ik heb vroeger ook héél véél cola gedronken! Tegenwoordig juist heel weinig, maar een paar glaasjes per week.
|
nou, geef mij maar een lekker glas melk
of koffie cola in de morgen (n). |
Citaat:
|
Citaat:
|
'k Denk dat er zou moeten staan: Nederlanders drinken er gemiddeld 40 liter per jaar van.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ikzelf drink helemaal niks omdat ik er niet tegen kan |
Citaat:
|
Ik drink geen cola, dus ik breng het gemiddelde omlaag. :cool:
|
Citaat:
|
ik drink bijna nooit cola
hou helemaal niet van dingen met prik erin |
Slecht spul, ik zal het NOOIT drinken!
|
Ik drink nooit cola, vind het echt niet te zuipen (n)
1x per jaar voor de gein of bij gebrek aan iets anders misschien 1 slokje Coca Cola. |
ik lust geen cola
|
Citaat:
|
Hmm, ik denk dat ik uit kom op 1 liter cola per jaar ofzo, of 2.
|
Citaat:
|
COLA RULES!
:rolleyes: Nee serieus, dat spul is echt te lkkr. Mijn moeder is alleen een beetje geflipt en die vind het leuk om Coca Cola; Light EN Caffeine vrij te kopen. Dan zit er dus bijna geen smaak meer aan... ;). Maar dat drink ik dan toch ook maar... :s |
:s Ik drink dus nooit cola.. maar ik drink nooit iets met prik, ik haaaaaat prik.. Ik kan het egt niet drinken ofzo. :s alleen soms iets met hééél weinig prik of als ik egt heel erg dorst heb.
|
Citaat:
|
Ik drink alleen cola in een restaurant omdat dat vaak het enige is wat ze in light variant hebben.
|
Ik denk bij elkaar per jaar maar een flesje of drie-vier.
|
Citaat:
|
Je hebt je antwoord al toch?
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik hou sowieso niet van cola. |
ik drink echt nooit cola. 1 glas per 2 maanden is echt veel...
|
helemaal nooit :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik drink het niet zoveel, denk ongeveer 12 liter per jaar
|
1-2 liter per week
maarja, jeugd drinkt dat sowieso wel vaker dan ouderen.. die zijn meer van de thee en koffie enzo. |
Citaat:
|
meestal 1 fles per dag
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19. |