![]() |
Rookwaarschuwingen
Goed. Nu trek ik een pakje sigaretten open -waar al een waarschuwing op staat-, valt er zo'n foldertje uit waarom men niet moet roken. Ook mag je nergens meer roken in openbare gelegenheden/horeca/stations. Overtrokken of niet? En werkt het?
|
Zolang ze maar niet over een joint gaan zeiken.
|
Ik vraag het me af. Ik vind het in ieder geval overdreven.
|
Het coffeeshop beleid wordt al strenger... je mag je coffeeshop ook niet meer verkopen, alleen overdragen. Voor elke coffeeshop die verdwijnt, komt er geen in de plaats.
|
Rokers moeten uitgeroeid worden. Aangezien het niet politiek correct is om alle rokers in gaskamers (mag ik hier een peuk opsteken?) te verdelgen, gebeurt dat op deze manier. En dat is misschien wel zo netjes. Of het werkt? Ik heb geen idee. Ik denk dat een rookvrije werkplek en de rookvrije horeca in de toekomst doeltreffender zijn.
|
Citaat:
Nederland was altijd zo heerlijk tolerant, maar dat wordt minder(n) |
Anti-rook activisten zijn (n)
|
Het werkt toch wel? Jongeren beginnen minder vaak, en er zijn dit jaar al meer mensen gestopt dan er vorig jaar gestopt zijn.
In Canada wordt ook zo'n systeem gehanteerd - nog een stuk strenger zelfs - en daar werkt het ook. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind het grote onzin. Mensen gaan misschien een heel klein beetje minder roken door allerlei waarschuwingen, maar vrijwel alle rokers weten best dat het schadelijk is voor jezelf en je medemens. Ondanks dat blijven mensen roken. Het is niet onwetendheid, maar onverschilligheid, het feit dat je toch geen longkanker krijgt voor je 50e ook al rook je elke dag twee pakjes.
Wat betreft die foldertjes die bij sommige merken zitten: ik denk niet dat dat bedoeld is als waarschuwing. Het is meer een soort afstand doen van aansprakelijkheid, vooral van belang voor het Amerikaanse recht. Als tabaksfabrikanten zo'n waarschuwingsfolder meeleveren, kan een roker achteraf niet zeggen dat hij is misleid, of niet goed op de hoogte is gesteld door de fabrikant, die anders een torenhoge schadeclaim tegemoet zou zien. |
Citaat:
En misschien heeft het ook wel met Europese afspraken te maken, dat zou goed kunnen. |
Citaat:
|
Citaat:
Kom eens op MSN:p |
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Al die arme bomen :( :(
|
Het feit dat dit topic bestaat bewijst al dat het effect heeft. :) Er wordt gewoon meer over gepraat, kinderen zullen zo van jongs af aan nog meer horen dat het heel ongezond is.
"Rauchen ist tötlich." |
Mensen weten al wel dat roken dodelijk is, dat het longkanker veroorzaakt enzovoorts. En toch doen ze het. Wat heeft het dan voor nut om het op die pakjes te zetten? Ze zouden veel beter andere dingen kunnen laten zien, bijvoorbeeld hoe je longen eruit zien na 3 jaar roken ofzo, ik denk dat mensen daar meer geschokt door zullen zijn.
|
roken is bah
|
Mwah het aantal rokende mensen is wel gedaald, heel veel zijn gestopt, maar ik denk dat je nooit alle mensen kunt verbieden niet te gaan roken, die zijn nou eenmaal verslaafd. Maar ja, als niet-roker denk ik maar: hoe minder mensen die roken, hoe beter. Ook al leveren sommige acties niet zo veel op. Als je niet op de werkplek of in de trein mag roken, doe je dat dan gewoon buiten, dan blijven ze roken. Buiten is natuurlijk altijd beter, maar stoppen met roken zou nóg beter zijn. ;)
|
Ik denk dat die prijsverhogingen het beste weermiddel is tegen roken. Ik hoor heel veel mensen die stoppen of er niet aan beginnen dat ze daarvoor gekozen hebben omdat het zo fucking duur is.
En de gekken die die woekerprijzen nog willen betalen, kunnen dan en spekken de overheidskas. |
Citaat:
|
Gewoon +500% wat betreft de prijs (y)
|
Citaat:
|
:(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En inderdaad; extreme prijsverhoging lijkt mij ook een goed plan. |
Citaat:
cocaïne en heroïne dealen raakt helemaal uit, nicotine is golden business :rolleyes: |
Citaat:
Ik vind dat de alcohol ook met 500% duurder mag worden trouwens :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat zou toch pas vanaf 2005 zo zijn? Horeca Nederland heeft immers nog een jaar uitstel gekregen van invoering van de nieuwe Tabakswet. |
Citaat:
|
ik vind vooral die teksten op de pakjes zeer motiverend :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
die stickers hebbe geen bal geholpe mense sein alleen maa meer gaan roke
|
Citaat:
|
Ja, ze zijn opeens een stuk minder tolerant! Hadden we met CE nederlands ook al. Iets van "tolerantie wordt onverschilligheid" dus logischerwijs schaft JP de tolerantie af zodat we geen onverschilligheid krijgen.
Da's logies! |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|