![]() |
Vrouwen die kunnen rappen
Na vroeger mensen als the lady of rage en foxy brown, little kim en Jane Doe te hebben gehoord, had ik de hoop een beetje opgegeven dat er vrouwen waren die hun mannetje konden staan achter de mic. Later heb ik Bahadmadia nog gehoord, dat was wel ok, maar niet echt indrukwekkend.
Maar een paar dagen geleden heb ik wat solodingen van Jean Grae gehoord en ik ben spontaan fan geworden en vraag me af wat ik met mijn bekrompen houding tegenover vrouwelijke rappers allemaal heb gemist, zijn er meer vrouwen die zo goed kunnen rappen, of ontstijgt alleen Jean Grae al haar vrouwelijke leeftijdsgenoten? Wat zijn goede rappers die ook nog eens vrouw zijn? |
Eerst zien, dan geloven..
|
Citaat:
|
|
best een lekker nummer :bloos:
alleen ik heb geen verstand van rappen |
idd goed nummer, hoewel ze wel kort rapt per couplet
|
je hebt die 'goldy'... zat ooit in clip van extince en heeft dit jaar ook meegedaan aan spitt... ik geloof dat ze hier uit de buurt komt...
|
Mhwah, niet echt mijn soort.. :s
|
Citaat:
zo te zien van het N*E*R*D* soort ;) |
Vrouwen kunnen niet rappen.
Behalve als het over eten gaat. 'Put the meat in the pan Noone can cook like I can Make my husband some nice hot food After that, we'll get nude!' Kortom, daar is een vrouw dus goed voor. |
Vrouwen hoeven niet te kunnen rappen. Ze moeten alleen negerin zijn en weinig kleren aan hebben. Dan is't goed zat.
|
Citaat:
|
Zag toevallig eergister een docu over een marrokaans meisje "bad brya" die nogal wat problemen heeft en daar over rapt. http://info.omroep.nl/ncrv/home?nav=njvbIsHtGPFyBxBuC
Teksten spreken mij niet zo aan, maar het was wel ok. |
blondie kan rappen!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dat hoorde ik zelfs |
Citaat:
|
M'n moeder kan rappen
|
Die Jean kan zeker wel rappen, maar ik vind vrouwelijke rappers zo geforceerd en snauwerig klinken.
|
meest bekende amerikaanse zijn genoemd, behalve dan
-Queen latifah -lauryn hill dus hier wat leuke francaises http://www.zicline.com/an5/semaine40/diams.jpg http://www.kazibao.net/francais/rubr...ack%20mama.jpg http://membres.lycos.fr/palisades/fix2/donya.jpg |
Citaat:
|
lady luck kan wel aardig rappen
en remy martin(terror squad als ik me niet vergis) maar 't gaat nie zo goed met ze volgens me al is die nieuwe track met fat joe van remy wel ok (Y) Lady Luck en Remy Ma' lijken verdwenen van het hiphop toneel, maar hebben een andere manier gevonden om hun geld binnen te krijgen en wel in de ring. Het verhaal is dat Remy Ma en Lady Luck met elkaar lyrical op de vuist zijn gegaan in een underground vecht club in NY voor een totaal bedrag van $5000; Remy won. Deze week zal hun 2de match plaatsvinden voor een totaal bedrag van $10.000. Fight Club is een vechtclub in NY waar MCs met elkaar vechten voor geld. Of we de vrouwlijke MCs verder nog gaan horen rappen blijft een grote vraag. Remy Ma' bracht eerst een disstrack uit naar Fat Joe en noemde hem een luigenaar terwijl ze een week later in een interview zei dat er geen beef was tussen beide. Lady Luck verdween na een gast optreden op Redman zn LP in 2001. Luck won een paar jaar geleden een record deal bij Def Jam, maar dr solo album kwam nooit van de grond. Bron: ml75.nl misschien dat ik die battle als ik tijd heb kan uploaden voorderest is alles wel genoemd, kan niks beters verzinnen in ieder geval :s missy elliot misschien :| |
salt 'n' pepa duh :rolleyes:
|
Citaat:
|
Roxan shanthe
Mc lyte - rufneck[een lekker agressief nummer] Huricane G |
Citaat:
Als iemnd het weet please zeg het me. |
Citaat:
|
Miss Dynamite rapt ook.
Verder vind ik ook dat vrouwen over het algemeen uberkut rappen (n) |
Citaat:
|
bahamadia en rah digga
die vin ik wel vet |
Citaat:
|
er zijn er in nederland ook best wel wat hoor, ik ken weinig namen want hou er meestal niet zo van. gewoon zoeken en opletten.
|
op spik remixes van dei VSOP click staan 2 van die wijven die rappen
en natuurlijk hebben sêna, kan ook goed zingen |
Storm kan ook rappen :o
|
Citaat:
Lauren hill vind ik beter als ze zingt. Lady luck en Remy martin doen me vaag een belletje rinkelen, maar volgens mij was dat ook zo rauw, of heb ik het over anderen? En salt 'n' pepa vind ik een beetje in het straatje van lefteye, ook niet al te positief. Ik zoek meer iets in de stijl van bahadmadia(maar dan niet met zo'n hese stem) en (vooral) Jean Grae :) . Bedankt voor de tips in ieder geval (y) . |
bij alias [anticon] komt ook een vrouw mee; lali puna
ben het met je eens ik vind dat aggressieve ook niet cool bij een vrouwen stem. ookal hou ik niet van softie vrouwen :s |
K vind vrouwelijke rappers wel cool...zal wel komen omdat ik n vrouw ben...maar het is wel zo dat ze soms een beetje snauwerig horen, maar dat is sowieso vaak wel bij rappers dus...maar k herinner me ook nog..."Eve" ofzo, was dat gewoon een zangeres of rapte ze ook? k weet t eigenlijk niet meer...Lil kim vind ik sowieso ook altijd wel erg goed. En die jean ofzo, lekker nummer!
|
dit is al de 100ste keer dat ik lees 'vrouwen die kunnen tappen'
|
SYLK!
Check haar guestvocals op de 2e track op 'str8 from the streets of muthafuckin compton' van easy e. |
bij vrouwelijke rappers denk ik uiteraard meteen aan onze gertjan mulder oftewel Brainpower.
|
(y) :cool:
|
Penny is goed. Ze zit bij Plague Language (www.plaguelanguage.com) dus het is een beetje Noah23 stijl. Haar debuutalbum heet The Clockforth Movement.
Verder kan ik me Lioness herinneren. Alleen van naam trouwens, geen idee wie ze verder is. |
angie martinez
|
Citaat:
|
je moet er van houden maar missy elliot is een optie, als je wat meer inhoud wil is lauren hill een hele goeie.
|
Citaat:
|
op zo'n mixtape van 50 cent (volgens mij No Mercy No Fear) rapt ook zo'n vrouw op het nummer 'elementry' het klinkt wel oke, maar niet hoogstaand ofzo
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48. |