![]() |
Geitenkaas
Hallo allemaal,
Af en toe lijkt het alsof ik de enige ben die zo gek is op geitenkaas. Wie nog meer? En hoe eet je het (salada, op brood enz.)? |
Ik vind het wel lekker, maar ik eet het niet meer :P. want ik heb nog nergens biolgische geitenkaas gevonden :)
Ik at het altijd gewoon in stukjes en dan gesmolten (magnetron:P) en met honing erover (y) |
Ik vind geitenkaas niet lekker. :o
|
met honing en pijnboompitjes, en ik vind het lekker om een aantal plakjes over een pizza te leggen voordat de pizza de oven ingaat. (y)
|
Ik heb nog nooit geitenkaas op
|
Ik ben een griek, maar ik houd niet van de geitenkaas (Féta) Wel zijn de chippies lekker ;)
|
Citaat:
|
Hmm. Zo'n frans rolletje geitenkaas (die hier vrij moeilijk te krijgen zijn helaas :(). Lekker op bruin brood in de oven met honing en thijm of walnoten !
|
Geitenkaas is idd erg lekker! Ik eet het best veel, op brood, op toastjes, bij een salade etc.
|
Ik doe het heel soms op brood, of eet de plakjes gewoon los op. Yummm!
|
heerlijk! met een plakje spek eromheen uit de oven! of met honing! vind iig wel dat je t warm moet maken, dat maakt het stukken lekkerder!
|
Ik vind kaas sowieso niet lekker, dus ook geen geitenkaas;)
|
ik weet het recept niet precies, maar mijn moeder maakt wel eens quiche van spinazie met plakken geitenkaas eroverheen (dit lijkt erop: http://www.receptenzoeker.nl/toonrecept/?link=69999)
ik vind het ook erg lekker over gekruid vlees (dat kun je vaak bij zo'n marokkaanse winkel kopen). en natuurlijk gewoon zo een stukje na het eten, door salades, of inderdaad als toetje met schijfjes appel erbij, walnoten en honing. of bijvoorbeeld geitenkaas mengen met abrikozenjam en peper en dat op een broodje doen en dan even in de oven. |
Citaat:
|
heerlijk..
door de sla, over de asperges, op brood, bij de shoarma |
Feta :)
Maar eigenlijk eet ik het nooit, want bij ons lust verder niemand het, dus hebben we het ook nooit in huis. Ik zou ook niet weten wat ik er verder mee zou moeten doen, maar ik heb nu wel een paar dingetjes gelezen die wel lekker klinken...toch maar eens proberen dan! (y) |
sommige mensen hebben het over feta, dat vind ik echt vies, maar gewone zachtere geitekaas (chevre blanc) is lekker
|
Jah ik vind geitenkaas ook heerlijk!!!
Vooral op salades!!!! |
Ik ga over mijn nek van geitenkaas.. Bah.
Wel jammer, want de meeste recepten met geitenkaas lijken me zooo lekker (met honing en spek en nootjes en spinazie en dat soort dingen). Bestaat er een mooie vervanger voor geitenkaas? |
Citaat:
Je kunt er ook 'gewone' pittige kaas in gooien... maar dan smaakt t wel iets anders. |
ik mag alleen geitenkas omdat ik een koeienmelk allergie heb. er zijn veel verschillende geiten kazen, de over het algeen over verkrijgbare vind ik echt heel ranzig, voornamelijk omdat het zo vies ruikt maar die geur proef je ook. Ik heb iig altijd geitenkaas van AH "arina la berger" en die smaakt gewoon naar leerdammer (Y)
|
ik eet best wel vaak geitenkaas. Is een turksbroodje bij de bakker bij mij in het dorp met feta kaas. Yum :)
|
Heerlijk! Toastjes, salades, hartige taart, etcetera :)
|
Oh, toch nog best veel lotgenoten:)
Ik weet een tentje waar ze een heel lekkere maaltijdsalade hebben met warme geitenkaas, honing enz. Wie gaat er mee? :D |
Citaat:
|
de engiste kaas die ik eet is fetakaas op een broodje, salade....gesmolten op een broodje!
|
Ik eet 't eigenlijk alleen op salades...met wat olijfolie onder de grill en dan spek en nootjes erbij :p *kwijl*
|
Citaat:
Ik heb alleen problemen met geitenkaas (en waarschijnlijk ook schapenkaas, maar dat heb ik nog nooit op). |
Citaat:
Ben gek op geitenkaas, gister nog een pizza gemaakt met tomatensaus, spinazie en geitenkaas. Was zo lekker! |
Hmm lekker. :)
|
Citaat:
|
ik ben gek op geitenkaas, eet het elke dag gecombineerd met tomaat. het lieft als tosti
geweldig!!!! |
Citaat:
|
verse zachte geitenkaas op plakjes tomaat, besprenkeld met versgemalen peper en olijfolie..
heerlijk. |
Citaat:
|
Vindt Geitenkaas en Feta allebei lkkr. Die laatste vooral in Griekenland, als voorgerecht en dan gefrituurde. MJAMMIE.
|
mjam! bij onze Griek hebben ze een specialiteit wat een blok Feta gefrituurd is... en dan nog met van die griekse knoflook saus.. zo lekker :D
Al moet je niet op dieet zijn als je dat gaat eten :rolleyes: |
Ik heb het nog nooit gegeten geloof ik (tenzij feta ook geitenkaas is?) Je ziet er wel vaak lekkere recepten mee dus misschien ga ik het maar eens proberen.
|
Heb het een tijdje terug wel af en toe in een salade gegeten, vond het wel (y) geloof ik.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28. |