![]() |
[Formule 1] GP van Europa
Ze komen deze tijd heel snel op elkaar. Velen zijn nog aan het nadiscussiëren over de race in Monaco, maar komende zondag wordt de grote prijs van Europa verreden op de Nurburgring.
Gewoontegetrouw een circuit dat Ferrari heel goed ligt, maar ook BAR en Renault zullen er de zaakjes wel voor elkaar krijgen denk ik. Hier in België wordt voor zondag in alle geval behoorlijk wat regen voorspeld, dus dat zal net over de grens in Duitsland wel niet zoveel schelen? We hopen dus terug op een spectakelstuk als enkele jaren geleden? (y) (1999, Johnny Herbert?) Anyway, mijn voorlopige pronostiek: 1. Schumacher 2. Button 3. Montoya Ma ik wacht mss best eerst de trainingschrono's af.. |
Voorspelling uitslag race:
1. M.Schumi (duh :o ) 2. JPM 3. Alonso 4. Trulli 5. Button 6. Ralf 7. Sato 8. Kimi (al weer een punt, het gaat lekker jong! :p;) ) |
Hmm.. ik hoop dat de heer M Schumacher nog een x van de baan vliegt eigenlijk, kan de concurrentie weer wat dichterbij komen :)
dus... 1. Button 2. Montoya 3. Barrichello 4. Trulli 5. Raikkonen 6. R Schumacher 7. Alonso 8. Sato |
ik ben bang dat Schumi zijn fout recht gaat zetten en weer wint, ik hoop echter dat hij er al in de eerst bocht uit ligt :D
|
Michael Schumacher wint, de Renaults en de BAR's doen het weer goed.
Heb er zin in.(y) |
leuk circuit, met echt een linke 1e bocht, heel scherp naar rechts en ook nog eens naar benede :D
wie weet wat er dit keer kan gebeuren. was dit niet ook het circuit waar vorig jaar renault zo goed ging en schumi op een ronde zette? :D |
Citaat:
|
BAR doet het weer uitstekend in de oefensessies (Davisdson eerste tijdens de eerste oefensessies) Button 2de in de tweede.
Schumacher slecht 9de in de tweede (2de in de eerste) Eerste vrije oefensessie A. Davidson BAR 1:29.447 (gem.: 207,193 km/h) M. Schumacher Ferrari 1:29.631 R. Barrichello Ferrari 1:29.865 M. Webber Jaguar 1:31.448 R. Zonta Toyota 1:31.587 K. Raikkonen McLaren 1:31.643 F. Massa Sauber 1:31.673 R. Schumacher Williams 1:31.680 F. Alonso Renault 1:31.768 J. Button BAR 1:31.770 J. P. Montoya BMW 1:31.782 O. Panis Toyota 1:31.910 D. Coulthard McLaren 1:32.301 T. Sato BAR 1:32.500 J. Trulli Renault 1:32.696 C. Da Matta Toyota 1:32.915 T. Glock Jordan 1:33.925 N. Heidfeld Jordan 1:33.971 C. Klien Jaguar 1:34.402 G. Pantano Jordan 1:34.488 B. Wirdheim Jaguar 1:35.043 Z. Baumgartner Minardi 1:35.186 G. Bruni Minardi 1:35.455 B. Leinders Minardi 1:37.609 G. Fisichella Sauber Tweede vrije oefensessie Kimi Raikkonen (Fin/McLaren-Mercedes) 1:29.355 (gem.: 207,406 km/h) Jenson Button (G-B/BAR-Honda) 1:29.618 Ralf Schumacher (All/Williams-BMW) 1:29.677 David Coulthard (G-B/McLaren-Mercedes) 1:29.700 Jarno Trulli (Ita/Renault) 1:29.919 Rubens Barrichello (Bré/Ferrari) 1:29.943 Anthony Davidson (G-B/BAR-Honda) 1:30.028 Fernando Alonso (Esp/Renault) 1:30.163 Michael Schumacher (All/Ferrari) 1:30.227 Takuma Sato (Jap/BAR-Honda) 1:30.283 Juan Pablo Montoya (Col/Williams-BMW) 1:30.337 Mark Webber (Aus/Jaguar-Cosworth) 1:30.466 Olivier Panis (Fra/Toyota) 1:30.497 Cristiano Da Matta (Bre/Toyota) 1:30.531 Ricardo Zonta (Bré/Toyota) 1:30.949 Giancarlo Fisichella (Ita/Sauber-Petronas) 1:30.974 Bjorn Wirdheim (Suè/Jaguar-Cosworth) 1:31.780 Timo Glock (All/Jordan-Ford) 1:32.080 Christian Klien (Aut/Jaguar-Cosworth) 1:32.217 Felipe Massa (Bré/Sauber-Petronas) 1:32.310 Gianmaria Bruni (Ita/Minardi-Cosworth) 1:32.643 Zsolt Baumgartner (Hon/Minardi-Cosworth) 1:32.986 Nick Heidfeld (All/Jordan-Ford) 1:33.175 Giorgio Pantano (Ita/Jordan-Ford) 1:33.393 Bas Leinders (BEL/Minardi-Cosworth) 1:34.538 sorry voor lay-out verschil, maar ben net te lui |
Ach wat, die chrono's van de vrijdag zeggen zo weinig. Iedereen rijdt met een andere afstelling. De één met een race-afstelling met veel benzine, de ander test wat elektronica uit, nog een ander rijdt in kwalificatie-afstelling.
Ik kan je verzekeren dat de Ferrari's zeer waarschijnlijk morgen tijdens de laatste vrije training wel helemaal voorin te vinden zullen zijn. Schumacher reedt trouwens maar 9 rondjes. Moesten hun resultaten tegenvallen tot wat ze gehoopt hadden, dan had ie wel een pak meer rondjes getrokken. Maar het omgekeerde is ook waar natuurlijk. Raikkonen zette de snelste chrono neer vandaag. Dat geeft wel aan dat ze op de goeie weg zijn natuurlijk. (y) En Minardi was vandaag sneller dan Jordan, dus die boeken ook vooruitgang. Enkel Montoya ontgoochelt mij in het begin van dit weekend. Hij moet in beide sessies z'n teamgenoot ruimschoots sneller dulden.. (n) |
we gaan weer trug naar de oude tijd ongeveer wat kwalificatie betreft....
(Bron:f1racing.nl) Nieuw kwalificatie-systeem vanaf Silverstone De Formule 1 zal zijn kwalificatie systeem gaan veranderen. Het veel besproken huidige kwalificatie systeem zal vanaf de Grand Prix van Groot-Brittannië vervangen worden door een nieuw systeem. Iedere coureur zal in twee sessies van 20 minuten totaal zes ronden moeten rijden. Tussen de twee sessies zal 20 minuten pauze zitten. De snelste tijden van iedere coureur per sessie worden bij elkaar opgeteld en het gemiddelde daarvan zal je startpositie bepalen. Ook zal de benzine regel veranderen. Je mag na de kwalificatie de auto bijvullen voor race waardoor we in de kwalificatie iedereen op bijna lege tanks een kwalificatie ronde zullen zien neerzetten. |
1. M. Schumacher
2. Barichello 3. Button. 4. Montoya 5. R. Schumacher |
Citaat:
|
1 Michael Schumacher Ferrari 1:28.351
2 Takuma Sato BAR-Honda 1:28.986 3 Jarno Trulli Renault 1:29.135 4 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes 1:29.137 5 Jenson Button BAR-Honda 1:29.245 6 Fernando Alonso Renault 1:29.313 7 Rubens Barrichello Ferrari 1:29.353 8 Juan Pablo Montoya Williams-BMW 1:29.354 9 Ralf Schumacher Williams-BMW 1:29.459 10 Olivier Panis Toyota 1:29.697 11 Cristiano da Matta Toyota 1:29.706 12 Mark Webber Jaguar-Cosworth 1:30.797 13 Christian Klien Jaguar-Cosworth 1:31.431 14 Nick Heidfeld Jordan-Ford 1:31.604 15 Giorgio Pantano Jordan-Ford 1:31.979 16 Felipe Massa Sauber-Petronas 1:31.982 17 Gianmaria Bruni Minardi-Cosworth 1:34.022 18 Zsolt Baumgartner Minardi-Cosworth 1:34.398 19 Giancarlo Fisichella Sauber-Petronas 20 David Coulthard McLaren-Mercedes Bah, dan ruil ik eindelijk Sato in staat hij op eerste rij :s |
Williams valt tegen! (n)
|
ik denk dat schumi gewoon weer wint (duh). Verder hoop ik gewoon weer op een mooie race.
|
ik durf langzaam aan te zeggen dat BAR een goede auto gebouwt heeft. Ik dacht in het begin van het seizoen dat het geluk was, maar nu kan ik me dan niet meer voorstellen
|
BAR is gewoon (mede dankzij Button) de revalatie van het seizoen.
Antipool is dan weer Williams met Montoya. |
Ik had dit jaar trouwens wel meer verwacht van Renault. Ik had gehoopt dat ze bijna elke race zouden strijden om de podiumplekken.
|
Ben tevreden met de uitslag van de kwalificatie, alleen de Williamsen staan wel ver naar achteren. Leuk dat Kimi het hier toch best goed doet.(y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
en in de strijd 'wie gaat er eerder stuk?' scoort raikkonen weer een punt meer dan z'n teamgenoot :D
|
ik verklaar hierbij sato tot sukkel van de race.
hij vergooit z'n eigen podiumkans met een ONMOGELIJKE actie waarbij hij z'n vleugel verklooit |
Citaat:
|
Citaat:
|
Mja ik denk niet dat Button nog 12 seconden kan inhalen op Barichello.
Misschien is hij wel harder geraakt dan tot nu blijkt en verliest hij een wiel ofzo (y) |
Button gaat wel héél lekker -> van 12.8 ofzo naar 8.9 in 3 rondes dacht ik.
|
jammer voor sato, was op zich wel een mooie actie :)
Ik heb verder bijna niets van de race gezien, was het nog wat? |
't is nog niet gedaan.
Ik vond/ vind vooral de strijd om de 2de plaats cool! Eerst Sato Barrichello en nu Button die Barrichello tracht in te halen. Helaas te laat... |
de race ging eigenlijk precies wat ik van tevoren verwachte van ferrari
schumacher onbedreigd naar 1e plek met een 3stopper en barrichello ver naar voren gekomen met een 2stopper (y) |
Vrij saaie race. Eerste ronden waren wel leuk, maar verder viel het tegen. Schumi weer van kop af aan... mja oud verhaal dus.
Mercedes is lekker bezig, weer 2 motors opgeblazen! (n) :rolleyes: Sato uitgevallen, is wel jammer vind ik, had hem wel podium gegund. Maar misschien is alles, inclusief de motor, wat warmer geworden toen hij na de touché met Rubinho de pits in moest en is dat ook wel een factor geweest dat zijn motor het begaf. Als dat de hoofdreden is dan was het eigenlijk zijn eigen schuld omdat hij de schuldige was bij de touché. Maar ik denk toch eerder dat dit gewoon aan de motor zelf lag omdat dit vorige week ook al gebeurde. Ook weer belangrijke puntjes voor Fisico en Webber. |
Redelijke race. Toch nog wel een beetje verassend dat Rubens nog 2e werd.
En Sato is een kamikazepiloot.(n) Jammer ook dat de beide McLaren's weer uitvielen. |
Citaat:
1 seconde verschil in de kwali zei mij al gelijk dat hij op 2 stops zat en in een eerdere race dit seizoen kwam hij ook van ver via 2 stops naar 2e plek |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zet het hier, omdat ik het nergens anders kan plaatsen en het geen nieuw topic waard is.
Vanmiddag was in het nieuws dat de nieuwe baas van Fiat inderdaad Luca Di Montezemolo geworden is, zoals werd verwacht. Nu zitten ze bij de dochtergroep Ferrari wel zonder baas, maar volgens de roddels en geruchten zou dit wel eens Jean Todt kunnen worden, en die zou dan door Ross Brawn vervangen worden als teambaas van Ferrari in de Formule 1. Maar die laatste 2 verschuivingen zijn nog maar geruchten. Eerstdaags wordt daar wel iets over bekendgemaakt denk ik. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
BTW: Er werd niet uitbundig met de champagne gespoten na de volksliederen. Heeft zeker te maken met de overleden baas van Fiat... |
Citaat:
Misschien moeten ze die eens proberen bij Mclaren, een rouwband :D |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32. |