![]() |
weet je hoe chocola gemaakt wordt?
[Chocolaaa :P
Wat vinden jullie hier nou van? Wisten jullie hier van? Ga je nu minder/geen chocola eten? Ga je Teun steunen in zijn "actie"? |
Ik koop sowieso al Fair Trade.
|
Ik koop sinds ik dat programma heb gezien geen chocola meer, er zullen wel veel meer producten zijn die op deze manier "besmet"zijn maar je moet ergens beginnen.
|
Dit is het begin van het einde? :P
Leuke achtergrondinformatie: vaak worden cacaobonen onbedekt tijdelijk ergens opgeslagen na geplukt te zijn, waardoor ongedierte, zoals bijvoorbeeld kakkerlakken, er makkelijk bij kan. :cool: |
Chocolade is niet meer weg te denken uit mijn leven.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik blijf verslaafd aan M&Ms :p
|
Ja ik weet hoe chocola gemaakt word. So?
Ik weet wel meer dingen wat dat betreft :D |
Ach joh, met elk eet/drinkproduct is wel wat mis.
|
Citaat:
|
Ik weet het, ik blijf eten. (Als je niets meer eet wat op een rare manier gemaakt wordt, dan eet je niet meer.)
|
Citaat:
|
voor sommige mensen is het een maaltijd hoor :p
Maar serieus, chocola wordt voor veel gerechten gebruikt, bijvoorbeeld een Dame Blanche. Het is onzin om te zeggen dat het alleen maar een tussendoortje is. Het te classificeren als een luxe goed is een betere stap in de goede richting. Desondanks kan je veel meer dingen als luxe classificeren die ook door enige vorm van slavernij (of andere "slechte" methodes) wordt geproduceerd. Beetje onzin om die dingen jezelf ook te gaan ontzeggen. Dan kan je net zo goed wel in een traditioneel islamitisch land wonen! :rolleyes: |
ik blijf het eten (y) jammie
|
Citaat:
|
Ik weet hoe het gemaakt wordt en wat er allemaal bij komt kijken maar toch blijf ik chocola kopen. Ik eet toch geen grote hoeveelheden chocola dus dat beetje wat ik eet verandert toch niet veel aan de situatie.
|
Ik blijf chocola eten. Als je niets meer eet wat niet helemaal juist is gemaakt, eet je helemaal niks meer.
|
Gewoon niet bij nadenken.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar kom op, mensen die echt van chocola houden, gaan door dit topic echt niet stoppen met het eten ervan. En als je overal bij na moet denken, heb je echt veel zorgen aan je hoofd, dus laat iedereen z'n eigen goede daden doen. |
Citaat:
|
Ik eet het toch haast nooit dus...
|
ik was toch al van plan om wereldwinkelchocola te gaan kopen. Die is ook lekkerder trouwens :P
|
Pure chocola da's nou het lekkerste (y) (y) (y) (y) (y) :)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48. |