![]() |
Pas op lieve mensen
Pas op lieve mensen,
hier een vrijgelaten creatieve geest, die u kan raken en vermaken, doen huilen en doen tranen, doen denken en doen doen, zonder dat u het ooit had gedacht. Pas op lieve mensen, voor uw eigen wil en wensen, die u kan kwijtraken en niet missen, omdat ik hen vervang met mijn wil, mijn wensen, zonder dat u het merkt. Lief mens, pas op. wederom een hersenspinseltje :rolleyes: |
:confused: :confused: :confused: :confused:
|
Heel leuk als introductie voor een boekje ofzo, want ik vraag me nu wel een beetje af waar ik nu zo voor op moet passen, alsof je gewaarschuwd wordt om niet op de brug te lopen zonder dat je ooit die brug hebt gezien.
Die laatste regel van de eerste strofe vind ik niet zo mooi, het loopt zo leuk en je zit zo leuk te spelen met die rijm, daardoor lijkt die laatste regel er niet zo goed bij te passen vind ik. Zelfde geldt voor de vierde regel van de tweede strofe, maar op die regels na vind ik het heel sterk, leuk om te lezen. Leuk ook hoe je met de laatste regel het gedicht zo'n extra lading weet te geven (y) . |
De eerste strofe vind ik leuk!! Van de tweede vind ik alleen de laatste regel beter kan. Het is net alsof er eigenlijk nog 2 regels bij horen ipv die ene laatste zin, zoiets.
XX! |
want ik vraag me nu wel een beetje af waar ik nu zo voor op moet passen
Blijkt dat niet uit het gedicht :( het idee is dat als je niet uitkijkt, je overrompelt zal worden door de machthebbers, in dit geval de schrijver van het gedicht, maar breder gezien bijvoorbeeld politieke leiders. Zij hebben de touwtjes in handen en met een paar slimme woorden doet iedereen wat zij willen. "Zonder dat je dat ooit had gedacht" dat dat mogelijk was. Ivm die rijm zou het indd kunnen dat die laatste regel vd 1e strofe niet lekker klinkt, hoe verander ik dat dan? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:59. |