![]() |
Naakt voor de spiegel
Noot vooraf: dit is zo'n beetje het eerste gedicht wat ik schrijf zonder volledig rijmend te zijn, het valt dus het best op te vatten als een experiment. Alle commentaar is meer dan welkom.
Naakt voor de spiegel Naakt sta je voor de spiegel, en kijkt, verliefd naar jezelf. Volmaakt is je lach, tussen kroezelig krullend haar. Was je altijd maar zo zacht. Naakt sta je voor de spiegel, tranend naar de zoen die pronkt in je hals. Ik streel hem zacht, en denk ‘had ik hem maar gegeven.’ |
Geslaagd!!! (y) (y)
|
Ik vind hem heel mooi,
kun jij op zo'n manier naar jezelf kijken? Probeer het altijd, maar t lukt me nooit. Het is een gevoelig en lekker positief gedicht.... |
Bedankt voor de reacties! Nog anderen die willen reageren? En Dionysos, door jouw reactie ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe jij dit gedicht geïnterpreteerd hebt. Wat denk je eruit te kunnen halen?
|
Staand voor de naakte spiegel, ziet gij wat er niet is.
|
ik vind het wel mooi, kijk je echt zo naar jezelf of is het gewoon een wens?
|
Ik speel altijd kiekeboe in de spiegel en schrik me iedere keer helemaal rot.
Het gedicht zelf is wel mooi, maar ik kan niet helemaal volgen hoe sommigen het gedicht interpreteren, volgens mij gaat het toch over iets anders. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Volgens mij zóek je juist een volmaakter zelfbeeld,
ben je juist een beetje negatief over jezelf..... In dit gedicht dan.... Sja.....kon een spiegel je ego maar strelen, het zo zoveel kunnen schelen. Grtjs. |
Renard plaatst hier een gemaakt gedicht, en jullie geven hem een psychologische analyse.
Ik geloof niet dat hij dat wenst. |
Citaat:
Ik vat dit gedicht niet! Ik weet niet hoe ik m op moet vatten. |
Citaat:
Grtjs. |
Als er behoefte aan is, zal ik mijn eigen interpretatie plaatsen.
|
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA daar is behoefte aan...
Nouja, ik spreek dan maar even voor mezelf he?! Grtjs. |
Ja, nu wil m begrijpen ook :D :D .
Kom maar op met die interpretatie! Kuz! |
Naakt sta je voor de spiegel,
en kijkt, verliefd naar jezelf. Iemand staat voor de spiegel, bekijkt zijn eigen lichaam en houdt van zichzelf. Persoonlijk is dat voor mij een vrouw, maar dat zal wel met mijn eigen seksuele voorkeur te maken hebben. Volmaakt is je lach, tussen kroezelig krullend haar. Was je altijd maar zo zacht. De aanschouwer vindt dat ze er door de verliefdheid op haar eigen lichaam ook geweldig uit ziet. Hij zou graag zien dat ze altijd zo was, zacht en tevreden als ze nu is. Naakt sta je voor de spiegel, tranend naar de zoen die pronkt in je hals. Ze is ontzettend blij met de zoen die iemand haar gegeven heeft. Zo blij dat ze huilt als ze de afdruk ervan ziet in haar hals. Ik streel hem zacht, en denk ‘had ik hem maar gegeven.’ De aanschouwer was aanwezig bij het hele schouwspel, hij stond achter haar en streelt nu het plekje waar de afdruk is. De laatste regel geeft aan dat hij graag de zoen had willen geven, wat betekent dat de zoen niet van hem komt. Hij is dus verdrietig dat hij niet de oorzaak is van haar blijdschap. |
Ik dacht dat het gedicht over jezelf ging.
Op een van die zeldzame dagen dat je echt gelukkig bent en blij met jezelf. Daarom vroeg ik ook of je vaker zo naar jezelf kon kijken. Daarom vond ik het gedicht ook zo mooi, erg gevoelig. (en sorry voor mijn late reactie,...had het helemaal niet gezien) |
Citaat:
En wauw, wát een gedicht. Vooral dat spel met die ik-persoon/ de aanschouwer. Dat had ik eerlijk gezegd pas bij de tweede keer lezen écht door. Vooral die zin 'had ik hem maar gegeven'. Echt héél sterk, en bovendien héél origineel (y)! Ja, echt één van de beste gedichten die ik hier de laatste tijd heb gelezen :). |
Bedankt voor de complimenten!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:06. |