![]() |
[WLAN] Mac filtering
Toen ik het andere topic over WLAN las, zag ik daar iets staan over beveiligen op Mac-adres. "Dat moet mijn router ook hebben", dacht ik, en ja hoor, op mijn router staat ook "filteren op mac-adres".
Ik heb een D-link AirPlusXtremeG+ (DI-264+) Wireless broadband router. Helaas wil de filteren op mac-adres niet lukken. Ik heb eerst de mac-adressen van de pc's in het netwerk toegevoegd (via de clone optie, zo neemt hij de mac-adressen automatisch over) en daarna de optie "Only allow following mac-adresses" ingeschakeld. Helaas kan vanaf dat moment geen enkele pc meer op het netwerk. Weet iemand waaraan dat kan liggen, of wat ik hieraan kan doen ? |
Heey'z
Heb je de D-link DI-264+ of de DI-624+ ? Ik heb de laatste en bij mij werkt Mac-filtering perfect ;) je moet alleen Mac-adressen er in zetten, je moet gewoon die Clone-functie laten voor wat ie is, gewoon niks aan doen. je moet ze handmatig instellen dan werkt het het beste. en je kan nog proberen om via een utp-kabel nog in de router te komen. of even resetten (Achterkant) Greet*z |
Sorry, ik heb de DI-624+, zoals jij (my mistake :bloos: )
Er terug ingeraken is geen probleem, effe resetten en opgelost :) Maar die mac-adressen, dat lukt me nog niet. Ik probeer het morgen eens manueel. |
Je hebt clone gedaan oke, maar kun je dan met diezelfde computer wel contact maken met de router?
Je moet daarna het MAC adres van de andere computers toevoegen he. Deze kun je zien met command line optie ipconfig /all. Het MAC-adres wordt ook al Physical Address genoemd. Alhoewel dat bullshit is, er is niets fysieks aan, het MAC-adres wordt opgeslagen in EEPROM, wat je kunt wijzigen dus. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49. |