![]() |
heilige geest?
katholieke mensen die bidden zeggen (altijd, denk ik) in naam van de vader, zoon, heilige geest..
vader = God zoon = Jezus heilige geest = ?????? |
vader= jozef
zoon = jezus heilige geest= god |
Heilige geest is eigenlijk de kracht die Jezus over zijn apostelen, zn volgelingen zond om de boodschap verder te verkondigen... De kracht die christenen vandaag ook nog voelen...
|
gebeurde met pinksteren, dus dit is in elk geval 'actueel' :)
|
vader zoon en heilige geest is toch gewoon de drie-eenheid?
|
Citaat:
Jezus verkreeg door God ook de stempel 'goddelijk' De drie-eenheid is de manifestatie van het goddelijke (God) en wordt voor ons zichtbaar in de persoon van Jezus. |
vader= god
zoon= jezus heilige geest= de kracht van god, het geloof aan iedereen kunnen vertellen. De heilige geest kwam over de apostelen heen, toen konden ze het evangelie vertellen in tongentaal. |
Mensen die thuis een bijbel hebben.. Lees handelingen 2! daarin wordt de uitstorting van de Heilige GEest beschreven!.
De Heilige Geest is hetgeen wat beloofd werd door Jezus toen hij ten hemel voer. De discipelen zaten toen met dezelfde vraag: "Wat is dat ?" tot dat het hen in Handelingen 2 duidelijk werd. Het is een gevoel.. een kracht.. wat met het geloof te maken heeft. Iets waarvoor ook ik, als christen, bid. Ik heb ook het idee dat ik de kracht soms voel die niet van mijzelf is. Kracht niet in de zin van sterk zijn op lichamelijk gebied. Wel in de zin van sterk zijn op geestelijk gebied! |
De Heilige Geest is onlangs gereïncarneerd in de amanuensis van G. de Vader, Schepper. Ik zag het vrijdag nog bij 'Beter van niet'.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:25. |