![]() |
Visie op de sims
Jullie kennen allemaal wel het spelletje de sims. Je weet wel zo spel waarbij van die mannetjes een beetje rondlopen in een huis en met een klein beetje kunstmatige intelligentie rondlopen en dergelijke.
Maar er komt ooit een dag dat we echt een levens echte simulatie gaan maken op de computer. Om bijvoorbeeld te kijken hoe onze mensheid is geevalueerd. Nu komt alleen het leuke. In die simulatie worden ze ook slimmer en gaan op den duur ook computers ontwikkelen. Vervolgens gaan ze daarop ook weer simulaties maken. Dus dan heb je al een simulatie in een simulatie. Wat ik hier dus mee wil zeggen dat het meschien zo kan zijn dat wij ook een simulatie zouden kunnen zijn. Want het kan namelijk zo oneindig doorgaan OK OK het is meschien waanzin, maar het is ook maar een visie. TOch is het mogelijk. Wat is jullie mening hier op? |
Ik wil een nieuw huis, met zwembad erbij.
|
dus je stelt dat een recursieve simulatie mogelijk is; dat zal (denk ik) niemand ontkennen, wat is nou je punt/stelling/vraag/iets waar je heen wilt/whatever?
|
Citaat:
|
Hier heb je een skippybal, veel plezier
|
Dat kan heel goed ja!
|
Het maken van een dergelijke simulatie is te uitgebreid en kost daardoor te veel tijd en geld.
|
The sky is the limit.
|
Ach dan cheat onze gamemaster toch en dan hebben we ineens superveel simdollars (hoe heten die krengen ook weer ?) om een simulatie te maken.
|
Citaat:
:D |
:D:D Jaaa - hoor je ineens zo'n stem in de lucht brommen: "Klapaucius !!"
|
je stelt het eigenlijk op het niveau van the matrix; waarbij de realiteit ook niet de 'echte' blijk te zijn.
ik vind t een interessant vraagstuk, want het zou allemaal idd kunnen, net zoals ook de film the truman show, wat dan misschien een iets andere insteek heeft. en zo zijn er nog veel meer films te noemen die hun plot hierop baseren. en er zijn tegenwoordig al vele ontwikkelingen gaande op het gebied van simulatie. in gerelateerde films worden deze ontwikkelingen meestal uitvergroot en verder doorgetrokken dan ze al zijn, maar er zit meestal toch een kern van waarheid in dat iets dergelijks gaat gebeuren of misschien zelfs al is gebeurd. ik ga niet van dit laatste uit...maarja you never know... |
Oe spannend joh ! As is verbrande turf mensen, "misschien is heel de wereld wel een test en wordt alles door enorme reuzen geprojecteerd en is ons heelal eigenlijk een sapje in een petridish waardoor de reuzen ons gadeslaan totdat we te geadvanceerd worden en uit de dish ontsnappen ! Ja !"
|
Binnenkort komt The Sims 2 uit en dan kom je alweer een stapje dichter bij je visie.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Weet jij veel wat je dan als Sim hoort. Ik bekijk het van een heel ander perspectief mate (:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of het is een weerbalon die het moerasgas weerkaatst naar de aarde, waardoor het lijkt alsof er aliens bestaan. Misschien zijn we wel mieren in een potje, en toevallig heet het kind die ons gevangen heeft 'Allah'. :) |
ik hoop maar, dat de sims van ons niet op een windowscomputer loopt :eek: , damn de hel wereld crash.
|
Citaat:
|
beetje vage vraag maarja
|
Citaat:
|
Als we een simulatie zijn hoeven we alleen maar te doen wat we doen vanuit een bepaald oogpunt, dan hebben we dus geen gedachten die niet leiden tot acties, aangezien we die wel hebben zijn we geen simulatie. Wat ik bedoel te zeggen is dat we als afzonderlijke mensen veel gedetailleerder zijn dan nodig is voor iemand die naar de hele mensheid zit te kijken.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk echter niet dat wij een simulatie zijn, want wie wil ons nou simuleren? Ik betwijfel of mensen in het jaar 4000 echt heel graag willen weten dat ik nu op een forum zit te posten. Maar stel dat dit allemaal wel een simulatie is en we zouden daar achter komen, wat doen we dan met die simulatie? Helemaal niets lijkt mij. Gewoon doorleven, want we kunnen er toch niets aan veranderen. |
Citaat:
|
Citaat:
Alleen misschien is het voor iemand in de hele verre toekomst (want alleen dan is zo'n simulatie mogelijk lijkt me) wel niet zo interessant om naar ons te kijken. Ik denk dat ze dan inmiddels wel een hele andere belevingswereld hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Je kunt het zo zien: wij kijken naar bacterieën en molekulen, en die weten niet dat wij bestaan. we verzinnen verhaaltjes voor hoe ze ontstaan en hoe ze zich gedragen. Voor het zelfde geld zit er iets op die manier ons te bekijken.
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je dit vaak genoeg zou doen krijg je een monster dat min of meer intellegent is, hij leert tactiek om jouw te ontwijken. Dit is nog simpel, hij hoeft alleen jouw te ontwijken. Als je hem nou een wapen geeft, kan hij jouw ook aanvallen dus een andere tactiek. Maar als hij je frontaal aanvalt, knal ji hem hoogst waarschijnlijk eerder af als hij jouw (anders is het spel te moeilijk ;) ). Dus dat werkt niet, maar als hij je een keer in je rug aanvalt, merkt hij dat hij betere kansen heeft. Dus zal hij je voortaan in je rug proberen aan te vallen. Dus heeft al 2 dingen "geleerd": overleving- en aanvalstactieken. Als je nu nog meer dingen erbij doet waar hij op moet letten, leert hij steeds meer, totdat je een levende wezen heb.Dit is nog niet mogelijk omdat de huidige computer dit niet kunnen bolwerken. |
Citaat:
ja precies en zo kan dat op heel hoog niveau door gaan zodat je op den duur een simulatie kan maken van een evolutie |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42. |