![]() |
nieuwe underoath is uit
en oh mijn god wat is hij vet!
ik ben een sucker voor emocore moet je weten, maar jezus wat een plaat.. vette drums en dope zang en de leadzanger is zoooo vooruit gegaan en woei! check em! :D hij is verslavend en dat moest ik even kwijt.. eindelijk weer es een plaat waar ik dagen achtereen naar kan luisteren zonder dat ie verveelt (nou heb ik er daar wel meer van, maar ik bedoel heel recente platen ;) ) |
Hi is nog niet uit... sinds een paar dagen wel al op Mirc te vinden.
De leadzanger is niet vooruit gegaan...... ze hebben een andere zanger. Dallas is eruit gekickt. Nu hebben ze de oude zanger van This runs trough. De cd vind ik erg goed...maar hij haalt het toch niet bij hun oude materiaal. Vroeger hadden ze echt een unieke stijl, dat is nu wat minder het geval. Maarja toch een erg lekkere cd. En het word tijd dat ze naar europa komen...maar dat zit er de komende tijd helaas nog niet in :( |
owja... laatste nummer is erg mooi! met Aeron van Copeland op zang.... damn wat heeft die gast een stem :)
|
hijs is inderdaad nogal anders dan hun oude materiaal.
dat vond ik erg verrassend op sammige punten.. vooral de samples.. die zaten af en toe tergend hard door de muziek gemixt, wat wel maf maar wel koel was (zie ook 'angel below' van 'the changing of times') en act of depression vond ik ook wel vet, hoewel de nummers wel erg lang doorgingen :) en dat van die andere zanger vind ik niet heel erg eigenlijk.. sorry :P |
Bij de naam Underoath had ik eerlijk gezegd niet het idee dat het dit soort emocore zou zijn.
|
Citaat:
|
volgens mij vond ik hun vorige plaat wel OK. Daar zaten toch al die samples/keyboard passages op?
|
Geniale plaat idd :).
|
Er is weer een nieuw underoath nummer afkomstig van de smarpunk warped tour sampler:
Hier te vinden http://starmen.net/garfep/01-underoa...na_do_jack.mp3 klinkt anders dan de nummers op hun nieuwe cd...ik moet er nog aan wennen |
underoath is vet!!!!!
tip: estrela atreyu beloved www.awaitingseasons.com (beste emoband van nederland, naast face tomorrow dan) |
ohjah...even een vraagje:
hoe krijg je zo'n plaatje in je profiel, iets met html codes toch???? |
Citaat:
http://forum.scholieren.com/misc.php?s=&action=faq |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik zal hem eens gauw checken
|
Ze zijn hun geluid van the changing of times helemaal verloren helaas. Alle metal is eruit en het lijkt sterk op wat taking back sunday doet.
Mwoah. Vind een track wel vet waar ze op achtergrond zang "i'm drowning in my sleep" inzetten en dan na een aantal maal er overheen knallen. |
ik ken niet zoveel van underoath.
maar die nummers met van die vette harde stukken erin (met agressieve drums) vind ik wel erg vet. hoe zijn ze nu? |
Citaat:
|
snel dan? :P
|
vind de muziek beter dan de zang
|
ik ken die oude cd's van underoath niet.
de nieuwe...ach. die naam past er helemaal niet bij, en die muziek, ach wel aardig, maar zo typisch wat nu hip is en die stem is gewoon TE standaard, zo klinken echt alle zangertjes van hippe emobandjes. |
Citaat:
en ik snap die hele tendens van spontane gayheid bij sommige bands zoals bij Atreyu (hehe in hoeverre dat dan al niet gay was maar goed laat dat terzijde) en Underoath zo zijn er vast nog wel wat bandjes die het wat rustiger aan zijn gaan doen (N) |
Ik ken het niet. Lijkt het op atreyu? Dan vind ik het vast niks.
|
Citaat:
|
Ik vind ze wel goed
:) |
Het oude werk van Underoath spreekt me meer aan dan hun nieuwe cd. Maar de nieuwe cd blijft erg goed!!
Misschien komen ze in december naar engeland om hun cd daar te promoten daar op golf records is uitgekomen :D (y) Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe band van Dallas: Maylene and the sons of disaster. |
het is inderdaad jammer dat ze hun oude sound opzij hebben gezet om de nieuwe te kunnen creeren. ze zijn een beetje de richting opgegaan die veel emocore bands opgaan.
ze hebben echter wel een soort van eigen stijltje weten te handhaven door (naar mijn drumtechnische mening) vrij eenvoudige gitaarriffs te gebruiken die toch veel gevoel oproepen. en door soms ook gewoon de feedback het werk te laten doen. de zang. nou ja.. vooral de schreeuw dus, vind ik stuken beter. bij de stukken waar ie schreeuwt alsof ie het leven laat lopen bij mij de rillingen over me rug en hoewel ik de combinatie van death metal en emocore wel goed vond werken en graag had geweten wat hun volgende stap daarmee was geweest, kan ik niet zeggen dat ik het jammer vind dat hun album zo uit is gekomen want hij is vet |
Citaat:
|
beetje fancy plaatje maar wel ok.
|
ik ken alleen die 'change of times'cd.
die vond ik wel vet, vooral bruut. maar als ze hun sound opzij hebben gezet, is dat niet ten koste gegaan vanhun identiteit als band? |
Citaat:
|
Citaat:
het blijft jammer als een band zijn stijl omsmijt, al kan ik dat wel begrijpen, maar soms lijkt het te veel op dat ze een breder publiek willen aanspreken |
dat lijkt mij in dit geval heel erg te gebeuren
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21. |