![]() |
laat mij
ik wil niet nu
laat maar zitten het leven gaat door ook zonder mij laat mij maar mezelf wezen boos zijn op wat ik wil laat mij niet dit leven vrezen geef mij nou wat ik wil ik was nogal boos toen ik dit schreef... |
de laatste 4 regels zijn poetisch gezien wel mooi vind ik. de eerste 4 niet echt.
Kwa inhoud: zit echt diep gevoel in je gedicht. Alleen ik snap het niet helemaal. In het eerste stuk wijs je op het feit dat het leven door gaat zonder jou... En in het tweede stuk verwijs je naar 'jezelf wezen'... ik snap de boodschap dan ook niet 100%. Als er al een boodschap in zit. Als het puur een emotie-flush is, is het erg mooi :) |
Citaat:
|
Had wat beeldender gemogen. ;)
|
In de laatste strofe vind ik de herhaling van "wat ik wil" beetje irritant... Verder vind ik de eerste strofe niet zo bij de tweede passen. Hmmmz :| .
|
Citaat:
@ puppetgirl: ze hoeven toch ook niet te passen? :) |
boos zijn op wat ik wil / geef mij nou wat ik wil vind ik op een of andere manier niet klinken; ze matchen gewoon niet bij elkaar in dit gedicht ;). Bovendien vind ik 'geef mij nou' een beetje vreemd klinken; een beetje 'onbeholpen/stuntelig' (excuses, ik kan het niet beter verwoorden). Daarom zou ik de herhaling veranderen; de laatste regel komt nu ook niet echt over.
Verder had het van mij ook wel wat beeldender gemogen; ik 'mis' nu eigenlijk nog een beetje de spanning/originaliteit. |
Citaat:
en wat bedoel je zeg maar met beeldender? |
vind het hele gedicht iets moois hebben.
de eerste 4 regels zijn een ander soort dan de laatste 4, dat maakt het erg leuk. Ik vind het gevoel erg mooi in dit gedicht, het spreekt er heel erg duidelijk uit. een dikke 9! |
Citaat:
|
Citaat:
1. Waar het gras groener was, dan de rest van de wereld. Ik keek naar rechts en, verdween. 2. Verdriet, als een leegte in de droogte. Enz, enz. Vous snap :)? |
Oui! merci! :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56. |