![]() |
Maakt geld gelukkig?
Ik denk van wel, maar hoe gelukkig geld ook maakt, niemand kan de dood omkopen, dus we eindigen toch allemaal hetzelfde, arm of rijk.
|
Ik denk dat de dooddoener 'Geld maakt niet gelukkig, maar het is wel makkelijk.' hier goed past.
|
Citaat:
Ik heb't met 'm overlegd, en hij is wel omkoopbaar, hij vindt het alleen jammer dat niemand het ooit probeert, omdat iedereen denkt dat het niet kan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En hij houdt niet van ikea. |
Niets maakt gelukkig.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja.
|
Voor een gedeelte.
|
Geld maakt momenteel gelukkig. Uiteindelijk zal het weinig uitmaken
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maakt geluk geld? |
Citaat:
|
Het is geen garantie voor gelukkig zijn... maar gebrek aan geld helpt wel mee om mensen ongelukkig te maken.
|
Geld maakt gemakkelijk.
|
Citaat:
|
Geluk is het vervullen van je materiele en immateriele wensen. Geld vergroot je mogelijkheden om je materiele wensen te bevredigen.
LMD |
Geluk komt van het werkwoord 'lukken'. Je bent dus gelukkig als je gelukt bent, als je je doel bereikt hebt. Maar je doel is nou juist, dat je gelukkig bent.
Geluk bestaat dus niet. :) |
Geld maakt het leven makkelijker, maar ik vind dat geld zeker niet gelukkig maakt. Ben je gelukkig als je miljonair bent, maar geen vrienden en familie hebt? Nee toch? Ik niet in ieder geval.
|
op dit moment zou geld mij erg gelukkig maken, ik ben al vrij gelukkig maar als ik nu geld zou hebben (om al die rekeningen te betalen) zou ik supergelukkig zijn!
maar over het algemeen denk ik dat geld erg kan bijdragen aan je geluk maar idd als je geen mensen om je heen hebt waar je van kan houden (en omgekeerd) denk ik dat je nog niets hebt.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
nee maar een klavertje vier wel :)
|
Het ligt natuurlijk ook in de omstandigheden. Als je in de jungle in een stam leeft die nauwelijks contact met de moderne wereld heeft gehad en die nooit geld heeft gebruikt, dan heb je geen geld nodig om gelukkig te zijn. Als je in een derdewereldland leeft, dan zul je met geen geld niet erg blij zijn, maar dan kan 5 euro per dag al genoeg zijn om er voor te zorgen dat je al je gewone materiele wensen kunt laten uitkomen. Als je in Nederland leeft, dan zul je met 5 euro per dag in grote moeilijkheden zitten en niet erg gelukkig zijn.
|
het zou het allemaal wat gemakkelijker maken.. maar gelukkiger.. ik weet het niet hoor...
|
Ja, maar het wilt niet zeggen dat als je geld hebt dat je automatisch gelukkig bent. En geld kan ook ongelukkig maken.
|
Nee, maar het helpt wel.
|
Citaat:
|
Gezondheid is belangrijker dan geld. Ik ben liever gezond dan steenrijk. Maar geld is wel een levensbehoefte: zonder geld kun je nix kopen en betalen en ben je uiteraard nergens.
|
Citaat:
|
Nee.
|
geld maakt niet gelukkig, maar gelukki maken ze geld
ik word er trouwens zeker wel gelukkig van. hoe materialistisch ben ik. maar zonder geld zou ik mn vrienden niet zien (benzine, scooter/auto/bus/trein, geld om wat te doen, schoolgeld enzovoort) dus JA geld maakt gelukkig |
I'm a materialist, so call me a humanist
Laten we eerlijk zijn, geld kan veel zorgen wegnemen die ongelukkig kunnen maken, maar niet voor alle zorgen die de mens heeft is geld een oplossing. :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Iemand voelt zich niet tevreden met zijn uiterlijk, en wenst dat te veranderen. Dus koopt hij nieuwe kleding (materieel) om zo beter in zijn vel te zitten. Nu voelt hij zich tevreden met zijn uiterlijk. Et voila, dan is zijn immateriële wens ook vervuld. |
geld maakt niet gelukkig maar het kan wel zorgen voorkomen. Helaas.
ik zou liever in een maatschappij leven waar niet alles om geld en materiele dingen draait, ikzelf kan er nu ook moeilijk omheen. Maarach, ik doe er ook niet echt moeite voor moet ik eerlijk zeggen. :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Jupz!
|
Ja, totdat je van gekkigheid dingen gaat kopen waar je geen reet aan hebt.
|
Maakt geld gelukkig?
Voor geen meter. |
Citaat:
|
je kan op zoveel mogelijkheden gelukkig zijn
maar als je gelukkig bent en je leeft op straat lijkt me sterk dus geld is wel een gedeelte wat je leven gelukkig KAN maken |
Het MAAKT niet gelukkig, het helpt geluk te creeeren. En ja, ik ben dol op geld. Oodles of it. (y)
|
Doe niet zo vermoeiend allemaal. (n)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:47. |