![]() |
Angst
Al veel te lang postte ik hier niets meer...
Maar nu ben ik er weer -niet dat jullie mij gemist zullen hebben, maar toch :p Maar hier dan het gedicht(je) dat ik "Angst " heb gedoopt Vrezend voor wat komt Of voor wat nog was Voor het leven Of toch voor de dood Moet ik toch verder En houd ik me groot |
WB;).
Je gedicht. Kort, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Hier vind ik het wel wat een probleem, omdat het niet krachtig is. Wat ik mis? -goed lopende zinnen -krachtige woorden/zinnen(je gebruikt eentonige woorden, veel dezelfde) -een mooie opbouw De eerste zin is wel prima, de 2e zin zou ik anders doen in volgorde, loopt beter. Vrezend voor wat komt Of voor wat nog was De middelste zinnen zou ik in betekenis/ qua inhoud veranderen in: Het verleden, de dood? of toch de toekomst? >>Zo sluit zin 2 aan op 3 en zin 4 weer op zin 5>> zie de laatste "verbeterde" zinnen>> Dan de laatste zinnen, kan krachtiger. Klein voorbeeldje: Ik moet weer verder En houd mij maar groot Dit is slechts een voorbeeld van hoe het wat anders kan, dan nog moet er heel wat aan geschaaft worden. Probeer eens wat:) (y) |
wel aardig, het raakt me niet echt maar hij is opzich wel mooi bedacht.
|
Bedankt voor deze opbouwende kritiek :)
Altijd fijn om te horen hoe er geschaafd kan worden naar een beter resultaat (y) |
Citaat:
Verder ben ik het wel met Dreamerfly eens. Ik vind de zin 'of voor wat nog was' erg mooi; de rest kan inderdaad wel wat beter op de meeste punten. Ik weet niet zeker of ik het eens ben met de suggestie 'Of toch de toekomst?"; verander je de inhoud dan niet :)? |
Ik ben het helemaal eens met de verandering van
"of nog voor wat was" naar "of voor wat nog was" En heb die verandering ook aangepast, hij loopt nu inderdaad lekkerder Bedankt voor de tip, DreamerFly |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34. |