![]() |
kamer schoonmaken & bed opmaken
maken jullie zelf je hele kamer schoon ( stofzuigen, opruimen, ramen wassen etc.) en bed opmaken enzo of doet je lieve moedertje dat nog steeds :D
bij mij wel :D gelukkig ;) |
M'n moeder maakt m'n kamer gelukkig schoon :) Bed opmaken doe ik in de vakanties
|
Mijn moeder doet het niet...... En ik zelden.
Tis een chaos :cool: |
doe ik niet aan, ik verplaats hoogstens zooi van het bureau naar de kast en omgekeert
me moeder maakt (als ze er bij kan) het bed op en doet de rest :o |
Ja, 9 van de 10 keer wel.
|
Citaat:
Ik deed dat al vanaf mijn 11e |
ik doe het niet,mijn moeder af en toe
|
jaik doe dat zelf,vindt ik ook niet meer dan normaal evenals eigen was mee doen enzo
|
Dat doe ik doorgaans allemaal zelf. Mijn moeder heeft geen zin om wekelijks mijn kamer op te ruimen ofzo. Stofzuigen zou ze wel willen doen, maar dat is meestal niet mogelijk, door de vele troep die op de grond ligt. Ramen lappen gebeurt eigenlijk zelden(bovendien zitten dr net nieuwe ramen in, dus het is voorlopig ook niet nodig), maar mn wasbak maakt ze meestal wel schoon.:)
|
Ik maak mijn eigen kamer schoon, vind ik ook vrij normaal als je 18 bent. Behalve stofzuigen en de ramen zemen dat doet mijn moeder.
|
bed opmaken en stofzuigen doe ik nog wel. stof zie ik niet zo snel liggen, maar het irriteert haar dus stoft ze. En ik heb een functionele kamer dus er hoeft nooit zo veel opgeruimd te worden :D
|
ik ruim op, stof af, en ik stofzuig.. vind ik redelijk normaal
maar als het een te grote rotzooi is, en ik weiger op te ruimen, dan is het soms opeens zo dat ik terug kom van school en mn kamer schoon is :p |
opruimen doe ik zelden, ik hou van mn eigen chaos(die van anderen haat ik:p). Mn moeder stofzuigt elke week en ruimt soms (ongevraagd) mn kleren op. Stofzuigen oke, maar ik wil niet dat iemand aan mn spullen zit. Overal liggen dagboeken en briefjes met aantekeningen/gedichtjes, dat hoeft zij niet allemaal te lezen.
1 keer in het jaar ofzo maak ik schoon, de grote schoonmaak. :cool: |
Mijn moeder komt hier niet zo vaak, laat staan dat ze hier schoonmaakt en/of m'n bed op maakt. Schoon maken doe ik regelmatig, bed op maken soms.
Toen ik nog thuis woonde deed ze dat ook niet meer sinds m'n...euhm, achtste ofzo? Bed op maken heeft ze volgens mij nooit gedaan. En gelijk heeft ze. |
Ik doe alles zelf, m'n moeder gaat echt niet 4 uur treinen om voor me te komen schoonmaken... voor niets.. Dacht het niet :P
Toen ik een eigen kwamer bij mijn ouders kreeg (daarvoor deelde ik hem met m'n zus) moest ik alles zelf gaan doen. Vanaf m'n 11de ongeveer. Daarvoor alleen zelf opruimen en dekbed rechttrekken. Wel zette ze toen nog een tijdje de stofzuiger boven neer, anders moest ik de trap op met dat veel te grote ding. |
Mijn moeder maakt mijn badkamer mijn Kamer allemaal schoon en doet soms ook nog eens mijn huiswerk :cool: (y)
PS: mijn brood smeert ze ook op commando :o |
Ik moet zelf alles opruimen, de schoonmaak regelt zij..
EN ik smeer mn eigen boterhammen :) |
Sinds ik op kamers zit, doe ik alles zelf. Niet zo vaak als zou moeten, maar toch :p
Thuis doet mn moeder stofzuigen, gaat in één moeite door als ze toch boven bezig is. Bed opmaken doe ik meestal wel zelf. |
Ik doe alles zelf.
Ben verdomme geen invalide :) |
Ik doe alles zelf. Vandaar dat mijn kamer op dit moment een grote zooi is.
|
Doe ik zelf. Ze wil het nog wel eens dweilen, maar ik ben dan ook niet zo handig met een emmer water en een dweil. :o
|
Mijn moeder mijn kamer schoon te maken sinds ik 18 ben. En mn bed opmaken moest ik sowieso al zelf doen.
|
Citaat:
|
Ik doe alles zelf, lijkt me ook niet zo vreemd als je niet meer thuis woont ;)
|
Op m'n werk maak ik al genoeg bedden op :P
Nee, bed opmaken doe ik niet, vrij nutteloos. M'n moeder komt gelukkig bijna nooit op m'n kamer, dus 't is d'r een heerlijke chaos. Naja, chaos, ik weet waar alles ligt ;P |
Ik ruim af en toe op, Ik stofzuig soms, Ik stof zelf af maar eigenlijk komt dat neer op bijna nooit. Ik wil liever niet dat mijn moeder op mijn kamer komt. Resultaat is zooi, maar ik weet precies waar alles ligt.
Ik dek ook zelf mijn bed op. Maar gister was ik te lui en was het al laat en ik zou examens hebben de volgende dag. En aangezien ik altijd zo aan het kloten ben met dat dekbed heb ik dat gewoon eraf gelaten :o. Maar verder doe ik dat nooit |
Ik maak zelf gewoon mijn bed op en ruim zelf op enz. Maar als het te erg wordt, wil mijn vader best even helpen :D
|
ik doe alles zelf, zou niet eens willen dat mn moeder het deed; door al mijn spullen snuffelen...
|
Mijn ouders komen mijn kamer niet in zonder toestemming, ik maak lekker zelf schoon...
|
Citaat:
jaah, maar jij bent een meisje :p |
Doet mijn moeder nog allemaal. :o
|
Ik maak mijn eigen kamer schoon. Mijn moeder heeft soms wel de neiging om het op te ruimen en alles, maar dat wil ik niet. Dan ben ik daarna weer alles kwijt, en ze heeft niets op mijn kamer te zoeken. Het is mijn kamer, zolang ik het er nog geen troep vind dan is er nog prima te leven. :o
|
Ik ga nu zelfs mn eigen meubels voor de herinrichting van mn kamer maken. Meteen ffkes schilderen, plamuren, bekabelen enz..
Kortom: Het is nu nog netjes |
Ik zit op kamers, dus ik doe alles zelf en ik geloof dat het wel redelijk netjes is. Alleen sommige dingen lijken zo nutteloos: ik heb vorige week mijn ramen gewassen, kom ik de volgende dag thuis, hebben er vier vogels op gepoept. Stofzuigen vind ik ook niet zo nuttig, maar dat doe ik toch maar een keer in de week. Dingen als afwassen, wc-schoonmaken en opruimen doe ik wel regelmatig.
Mijn kamer thuis (bij mijn moeder dus) ruim ik zelf op, maar als mijn moeder het huis stofzuigt neemt ze mijn kamer gewoon mee (mits de vloer opgeruimd is en er dus ruimte voor de stofzuiger is) en ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ze mijn bed ook nog steeds opmaakt (ik moet ook zeggen dat dat een van de huishoudelijke taken is die ik ook het meest vervelend vind). |
Citaat:
Op kot doe ik alles zelf; bed opmaken, flipperen :), dweilen, koken, afwassen, afdrogen, de wastafel schoonmaken, stof afnemen: ALLES! :cool: :D Als ik thuis ben, maak ik mijn bed op en droog ik altijd af en verder doe ik wat me gevraagd wordt. |
Bed opmaken vind ik vrij nutteloos, doe ik alleen als ik toch aan het schoonmaken ben. Stofzuigen / opruimen gebeurt eens in de paar maanden ofzo, ik ben niet zo netjes.
Soms doet mn ma t wel als ze het nodig acht terwijl ik het daar niet mee eens ben, maarja, dat doet ze zelf. |
heulemaal zelf. ik eis dat mijn moeder nergens aankomt. afgelopen maandag heb ik mn slaapkamertje helemaal leeggehaald, inclusief bed, en ben ik aan de schoonmaak gegaan, heb ik alles weggegooid wat er in de weg lag, gestofzuigt, gestoft, alles alles alles. eens in de zoveel tijd vind ik dat lekker;) en mn bed doe ik ook zelf, ja;)
|
Ik doe alles zelf, maar dat komt nooit nauwelijks voor. :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als het geen te grote bende is wil ze zich er wel aan wagen, maar das vast ivm huisstofallergieën. Voor m'n lol zou ik het iig niet doen als ik haar was :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Geen van beiden, het gebeurt gewoon niet.
|
bij mij niet..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Daar heb ik een moeder voor..
|
Ik maak iedere dag zelf me bed op en zaterdag ruim ik me kamer op. Me moeder maakt het eens in de 2 weken schoon, qua stoffen en stofzuigen enzo.
|
In mijn groningen-kamer doet ze niets, uiteraard. Dus ik maak daar schoon, bed opmaken doe ik niet aan.
In mijn enschede-kamer maakt zij schoon, behalve mijn kleine frutseldingen, die worden niet schoongemaakt. Bed opmaken doet ze alleen als er bezoek komt, ik doe het nooit. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10. |